Förbifart Stockholm hotad? - Sidan 8
Bilsnack
Sidan 8 av 20 FörstaFörsta 12345678910111213141518 ... SistaSista
Resultat 106 till 120 av 295
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Vad är ditt förslag då saewb?

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av saewb Visa inlägg
    I allra högsta grad relevant information i en diskussion där man raljerar över burkletare och tiggare som man måste kliva över i tunnelbanan. De har ju fått det bättre sen 2006!
    exakt. det är sveriges lama politik. sverige måste lära sig säga ifrån dessa tiggare och se till att rumänien tar sitt eget jävla ansvar. hur fan kan man ens släppa in dom i EU.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

över 100 hästar!
    Namn
    Karl N
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Vad är ditt förslag då saewb?
    Till vad?
    Kör lila Skoda

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Till vad?
    Högerstyre som ger utanförskap skrev du?

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Kommer inte utanförskap av att folk skiter i andra?

Jag kan inte se hur regeringen styr över hur vi behandlar folk, jag ser mest en massa personer som pekar på regreingen så fort de sjävla beter sig illa och skyller ifrån sig.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Vissa servicetunnlar m.m är redan klara att köras igång jobbet med... har sett ritningar och även underlag från trafikverket angående kommunikationen i tunnlarna

Kommer inte att stoppas hur oeniga dom än är tack och lov. Bara media som vill sälja tidningar/reklam få träffar på sin artikel eller vad dom nu går igång på.
    Kan understryka detta med att tala om att flera olika projekt jobbat för fullt ett bra tag med uppstarterna på diverse olika ställen, främst i KK.

Så nog blir det av alltid. Sen hur lång tid det kommer ta kan dock påverkas av regeringsvalet.

Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    Där ser du vad högerstyre leder till, utanförskap.
    Dock inget man märker i bilkön.
    Har ingenting med Högerpolitik att göra.

Problemet med skolor, invandring, sjukvård, äldrevård, tiggare, utanförskap osv kommer inte nämnvärt påverkas av politikerna.

Folk måste lära sig att ta sitt eget ansvar.

Ungefär som att lära folk att bygga sin egen brunn eller att bara ge dom brunnen, vilket är bäst för dessa människor?

Problemet är att dom själva måste vilja lära sig och här påverkar inga pengar eller lagförslag i världen.

Svenska modellen har alltid varit att ta hand om den svage oavsett kostnad, problemet med de är att snart är vi väldigt få som ska ta hand om väldigt många....

Vad händer då tro

Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    Citat Ursprungligen postat av Tekniker Visa inlägg
    Kan understryka detta med att tala om att flera olika projekt jobbat för fullt ett bra tag med uppstarterna på diverse olika ställen, främst i KK.

Så nog blir det av alltid. Sen hur lång tid det kommer ta kan dock påverkas av regeringsvalet.
    Dennispaketet del 2

vi får troligen vänta till nästa mandatperiod med Moderat styre innan vi ser Förbifarten och ringleden färdig...

över 100 hästar!
    Namn
    Karl N
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av SLEEPY Visa inlägg
    Har ingenting med Högerpolitik att göra.

Problemet med skolor, invandring, sjukvård, äldrevård, tiggare, utanförskap osv kommer inte nämnvärt påverkas av politikerna.

Folk måste lära sig att ta sitt eget ansvar.

Ungefär som att lära folk att bygga sin egen brunn eller att bara ge dom brunnen, vilket är bäst för dessa människor?

Problemet är att dom själva måste vilja lära sig och här påverkar inga pengar eller lagförslag i världen.

Svenska modellen har alltid varit att ta hand om den svage oavsett kostnad, problemet med de är att snart är vi väldigt få som ska ta hand om väldigt många....

Vad händer då tro
    Det är ditt sätt att se på saken, gräv en brunn, hjälp på plats, sänk skatterna, ensam är stark osv.
    Det var dumt av mig att ge mig in i en politisk diskussion på Zatzy. Jag är här för bilarna.

Hejhej basha på.
    Kör lila Skoda

Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    Det är ditt sätt att se på saken, gräv en brunn, hjälp på plats, sänk skatterna, ensam är stark osv.
    Det var dumt av mig att ge mig in i en politisk diskussion på Zatzy. Jag är här för bilarna.

Hejhej basha på.
    Vi har alla olika infallsvinkel och bakgrund som präglar vår politiska ställning.

Vissa är för att bli hållna i handen andra vill själva bestämma och ansvara för sitt liv.

Även jag är här för bilarna och inte politiska diskussioner!

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Citat Ursprungligen postat av Tekniker Visa inlägg

Har fått några beställningar från dig ännu
    Ni vet vem ni skall vända er till iaf hehe
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Har fått några beställningar från dig ännu
    Ni vet vem ni skall vända er till iaf hehe
    Nä, har inte behövt något ännu Vi har mest dragit tillfällig vägbelysning för alla vägar som dras om i samband med arbetet.

Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av SLEEPY Visa inlägg
    Dennispaketet del 2

vi får troligen vänta till nästa mandatperiod med Moderat styre innan vi ser Förbifarten och ringleden färdig...

Du får nog vänta 2 mandatperioder. Det är ett 10-årsprojekt vad jag har sett.

Off topic: Kan ni sluta tjafsa om politiken som ni knappast verkar vara tillräckligt insatta i för att ens disskutera öppet?

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    tror dom mesta i tråden iallfall inser att miljöpartiet är det farligaste partiet vi har just nu.

jag gillar jhu verkligen inte moderaterna..men miljöpartiet är nog fan det värsta skiten man kan gräva fram.
    eftersom dom inte har någon logik i sitt tänkande.

är dock väldigt säker på att vi blir rövknullade oavsätt vilka partier som styr. man får bara välja det minst dåliga att lägga sin röst på

jag hoppas att dom inte lyckas stoppa förbifart stockholm. för det kommer behövas sen hur framtiden ser ut lär ingen veta men som stockholmstrafiken ser ut i dag är det inte svårt att inse att den inte är hållbar.

ska man gå efter miljöpartiets ideer måste man ha ett jobb som man gör någon gång mellan 7.30 och 16.30 och man måste bo där det finns tunnelbana.

räknade lite hur det skulle se ut när jag jobbade på mitt förra jobb och jag skulle åka komunalt till jobbet..
    skulle helt enkelt aldrig komma från jobbet eftersom jag behövde ta bussen dygnet innan jag skulle vara där.

och när båda i familjen jobbar i varsin ände är det svårt att flytta närmare jobbet =/ så vet inte hur man ska kunna ta sig till jobbet om man inte ska ha råd att köra sin egna bil. man får väll slanga ambulanser och brandbilar och polisbilar för det kommer vara dom enda som har råd med bränslet i slutänden

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Det är enkelt att vara emot vägar när du bor på Södermalm, kan gå till jobbet och inte har barn som ska köras till fritidsaktiviteter. Om du dessutom låter skattebetalarna stå för dina taxiresor, sl-kort och övriga resor är det ännu enklare.

Utan bilen stannar sverige, men sverige stannar inte utan mp, tvärt om...
    Senast redigerat av any1 den 2014-09-07 klockan 17:57. Anledning: Korr stavfel

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •