Bilsnack
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 41 av 41
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Även om det inte blev några av förslagen så har tråden iaf hjälpt mig på väg till ett bilköp.
    Jag tackar er alla för ert engagemang.

Trots att Z ägs av en tidning, numera, så är det ett av de bästa forumen jag är med i och även det mest långvariga.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Det är typ 4 års bytesintervall på kamremmen oavsett mil iaf på 2l motorn.
    Kolla efter rost på spetsarna av bakluckans överdel i framkant.
    Cambern på bakhjulen då den har torresionsfjädring bak och om dom står innåt är det rätt mkt jobb och rätt dyrt att byta (man brukar byta hela bakaxeln)
    MVH/

Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    På denna är kamrem och vattenpump bytta för 3-4 år sedan. Efter det har den bara gått ca. 1000 mil

Trots alla vänliga förslag i tråden så är det en praktisk (kanske) bil som jag köper.
    Det som är vidgjort på denna har jag nu via mail fått uppräknat. Hon som har den köpte själv för två år sedan bilen för 35 000kr. Sedan har hon lagt närmare 15 000 kr på att byta en väldans massa saker på den och jag får köpa för 30000kr. Det följde även med vinterdäck, i bra skick, på fälg.

Den läcker inte i takskarvarna, men man rekommenderas att inte använda högtryckstvätt på iaf taket och dess skarvar.
    Det finns ju en till i familjen som kommer att använda den, medans jag hade min golf så hade vi tre bilar i trafik på två personer. Nu kan vi göra oss av med en till så att vi bara har två i trafik. Detta för att denna funkar även som vinterbil.
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock Visa inlägg
    Det är typ 4 års bytesintervall på kamremmen oavsett mil iaf på 2l motorn.
    Kolla efter rost på spetsarna av bakluckans överdel i framkant.
    Cambern på bakhjulen då den har torresionsfjädring bak och om dom står innåt är det rätt mkt jobb och rätt dyrt att byta (man brukar byta hela bakaxeln)
    MVH/
    Jag har skrivit ut ditt inlägg. Tack för tipset.
    En peugeotverkstad på orten tar 3500kr (vitt) för ett kamremsbyte och ytterligare 1000kr om man vill byta vattenpumpen med. Räknas den som slitagedel som kamremmen?

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Jag har skrivit ut ditt inlägg. Tack för tipset.
    En peugeotverkstad på orten tar 3500kr (vitt) för ett kamremsbyte och ytterligare 1000kr om man vill byta vattenpumpen med. Räknas den som slitagedel som kamremmen?
    Jag skulle aldrig komma på tanke att lämna vattenpumpen obytt om jag ändå bytte remmen. Sen får man ju kylarvätskan bytt samtidigt också, det är ju en liten bonus.

Sen finns det bilar där aggregatremmen kan trassla in sig i kamremmen om det vill sig illa, då byter man den samt alla spänn/styrhjul också samtidigt. Vissa generationer av Volvos D5 t.ex lider av det, och så var det nån Renault också. Minns inte vilken.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Även om det inte blev några av förslagen så har tråden iaf hjälpt mig på väg till ett bilköp.
    Jag tackar er alla för ert engagemang.

Trots att Z ägs av en tidning, numera, så är det ett av de bästa forumen jag är med i och även det mest långvariga.
    Kul att höra! Z är dock inte ägt av någon tidning och faktiskt inte heller toppstyrt från Egmont. PS det vankas lite nyheter och uppdateringar för Z denna månad
    BILSNACK | crew

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Det blev en Peugot, sorry alla sportbilsvänner....
    Den har inga bucklor, inga dörruppslag, inredningen (man kan ju inte skriva nyskick på en 12 år gammal bil, men i väldigt bra skick.
    Förre ägaren har haft den ca 1 år. Den enda rost var den som Nicklas nämnde, på framkant av bakluckana två hörn. Hjulvinklarna var däremt helt ok. Rosten sitter bara på ytan framåt, dvs jag kan nog fixa till det själv, ser väldigt ytlig ut.

Däcken som sitter på är köpta av den jag köpte av, förra sommaren, Good Year eagle NCT. Vinterhjulen är friktionsdäck, också köpt av den jag köte den av. Fick med kvitto på närmare 15 000kr som hon lagt ut på den. Har man råd så har man. Så ihop med inköpet våren -13 för 35000kr så tror jag att jag fick den skapligt billigt för 30000kr.
    Det är en 2002 som togs i trafik 26/2 2003.

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009
    Arma krake, jag kan tyvärr inte graatulera...däremot önska lycka till
    no more streetwalking,DB9 is aproaching

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg
    Arma krake, jag kan tyvärr inte graatulera...däremot önska lycka till
    Tack.
    Praktiskt tänkande istället för känslor.

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Jag ska som vanligt vara den som påstår att franska bilar inte är så dåliga som folk (särskilt här på Z) påstår. Men det är bara bra, det gagnar ju begagnatköparen.

Grattis till köpet och lycka till

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Perc Visa inlägg
    Jag ska som vanligt vara den som påstår att franska bilar inte är så dåliga som folk (särskilt här på Z) påstår. Men det är bara bra, det gagnar ju begagnatköparen.

Grattis till köpet och lycka till

Peugeots kvalitet är synnerligen ojämn. En del modeller är snudd på okrossbara, andra är rent skräp.
    Hur den här är har jag ingen erfarenhet av.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Beware of Lucifer!
    Namn
    John F
    Reg.datum
    dec 2001
    Har haft en -01 med samma 1,6:a i. Motormässigt gick den som en klocka under mina 7500 mil men fick byta länkarmsbussningar 3 ggr under samma tid. Plus ett avgassystem som rostade tvärt av.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •