Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 26
  1. #1
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Data
    Inlägg
    13 105

    Koenigsegg Agera vs Porsche 918


    Sugen på blockflöjts festival?

  2. #2
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    63
    Äh, vad är det för sopa som kör Egget? Inte en chans att han kör all in.

  3. #3
    Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    4 747
    0-100(-ish) är inte särskilt upphetsande med dessa bilar. Alldeles åt skogen för kort sträcka för att man ska få se en bra jämförelse, det här är mer ett publikjippo där de får se och höra dessa bilar.
    Alla som generaliserar är idioter!

  4. #4
    Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    8 816
    Citat Ursprungligen postat av 1772 Visa inlägg
    Äh, vad är det för sopa som kör Egget? Inte en chans att han kör all in.
    Eller så är detta kanske en mer rättvis bild av vad Ägget klarar av, jag menar...hela Koneigsegg teamet var inte med och preppade bilen som i vissa andra videos

    För övrigt så är 918 Spyder fyrhjulsdriven, och den har nästan 900 hk, inga konstigheter alls att den drar ifrån som den gör.

  5. #5
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Data
    Inlägg
    13 105
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Eller så är detta kanske en mer rättvis bild av vad Ägget klarar av, jag menar...hela Koneigsegg teamet var inte med och preppade bilen som i vissa andra videos

    För övrigt så är 918 Spyder fyrhjulsdriven, och den har nästan 900 hk, inga konstigheter alls att den drar ifrån som den gör.
    Dessutom en Hybrid och de har väl all vrid direkt från start tillgängligt?
    Hade det varit rullande start hade det kanske varit jämnare.
    Sugen på blockflöjts festival?

  6. #6
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    18 901

    Koenigsegg Agera vs Porsche 918

    Agera R ska göra 0-100 på 3,1 sek medan porschen gör det på 2,6 så det är inte konstigt att det blir så märkbar skillnad.

    Tiderna är tagna från Wikipedia så lyncha inte mig ifall de inte stämmer ;-)
    Senast redigerat av Maciej EVO VI den 2014-06-10 klockan 14:06. Anledning: v

  7. #7
    Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    8 816
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    Dessutom en Hybrid och de har väl all vrid direkt från start tillgängligt?
    Hade det varit rullande start hade det kanske varit jämnare.
    Ja vridet också, det gör ju sitt till. Se bara på Tesla S som matchar M5 F10, E63 AMG osv 0-100.

  8. #8
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Data
    Inlägg
    13 105
    Här är filmen från Sportauto när de satte rekord på ringen med 918.

    Sugen på blockflöjts festival?

  9. #9
    Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    779
    Det är väl ingen hemlighet att en 918 mosar Agera R ? :-)

  10. #10
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Ja vridet också, det gör ju sitt till. Se bara på Tesla S som matchar M5 F10, E63 AMG osv 0-100.
    Är det inte effekt ni far efter? Vridmoment är ju ingenting utan ett varvtal sammanknutet och då blir det effekt.

    Översatt till Svenska så har en Tesla mer effekt från stillastående än vad en trippelturbo Beemer har
    /Henke

  11. #11
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Eller så är detta kanske en mer rättvis bild av vad Ägget klarar av
    Det är en bra poäng. Don efter person, eller iaf användningsområde. Många "rallybilar" så som Impreza, Evo eller så hänger ju av en BMW M3 i stadskörning runt gathörnen, men är ofantligt trötta på motorvägen.
    /Henke

  12. #12
    Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    4 279
    Vilket meningslöst raceklipp! Gör om och gör rätt. Rullande start upp till 300 km/h och vi hade fått se helt annat resultat.
    BILSNACK | crew

  13. #13
    har haft blått namn.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    5 596
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Eller så är detta kanske en mer rättvis bild av vad Ägget klarar av, jag menar...hela Koneigsegg teamet var inte med och preppade bilen som i vissa andra videos
    Sanning. Om jag kommer ihåg rätt så var 0-100-tiden på rekordrepan närmre 4 sekunder än 3. På rekordrepan, med en massa optimala inställningar och en testförare som förmodligen startat från 0 ett par hundra miljarders gånger.

  14. #14
    Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    8 816
    Citat Ursprungligen postat av Torpis Visa inlägg
    Är det inte effekt ni far efter? Vridmoment är ju ingenting utan ett varvtal sammanknutet och då blir det effekt.

    Översatt till Svenska så har en Tesla mer effekt från stillastående än vad en trippelturbo Beemer har
    Är ju en kombination av båda så ja, mer effekt från start. M5an har för övrigt inte trippelturbo, är två sniglar

  15. #15
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    1 714
    Citat Ursprungligen postat av Torpis Visa inlägg
    Det är en bra poäng. Don efter person, eller iaf användningsområde. Många "rallybilar" så som Impreza, Evo eller så hänger ju av en BMW M3 i stadskörning runt gathörnen, men är ofantligt trötta på motorvägen.
    Dock måste man ändå inse att de hastigheter man når då bland motorstarkare bilar är i det närmsta ointressant. Om vi ser till just detta klipp kanske Ägget är i fatt 918 runt 250 km/h, och förbi med marginal vid 300 ? När och var ska man köra så ? Inte ens på de snabbaste racebanorna finner det särskilt stor relevans, och i de flesta länder i världen slutar en sån resa på allmän väg i fängelse.

    Sedan finns givetvis en massa faktorer för vilken sport/superbil folk köper, men köpa bil efter resultat på flyglandningabanor eller ren toppfart tror jag inte ens är en köpgrupp i den bemärkelsen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •