Sugen på blockflöjts festival?
Äh, vad är det för sopa som kör Egget? Inte en chans att han kör all in.
0-100(-ish) är inte särskilt upphetsande med dessa bilar. Alldeles åt skogen för kort sträcka för att man ska få se en bra jämförelse, det här är mer ett publikjippo där de får se och höra dessa bilar.
Alla som generaliserar är idioter!
Eller så är detta kanske en mer rättvis bild av vad Ägget klarar av, jag menar...hela Koneigsegg teamet var inte med och preppade bilen som i vissa andra videos![]()
För övrigt så är 918 Spyder fyrhjulsdriven, och den har nästan 900 hk, inga konstigheter alls att den drar ifrån som den gör.
Agera R ska göra 0-100 på 3,1 sek medan porschen gör det på 2,6 så det är inte konstigt att det blir så märkbar skillnad.
Tiderna är tagna från Wikipedia så lyncha inte mig ifall de inte stämmer ;-)
Senast redigerat av Maciej EVO VI den 2014-06-10 klockan 14:06. Anledning: v
Mitt hexakopterbygge
www.maciej.se/T810.html
Och mitt F450 bygge
http://www.maciej.se/F450new.html
Bilbroschyrer
http://www.maciej.se/Brochures.html
Här är filmen från Sportauto när de satte rekord på ringen med 918.
Sugen på blockflöjts festival?
Det är väl ingen hemlighet att en 918 mosar Agera R ? :-)
Vilket meningslöst raceklipp! Gör om och gör rätt. Rullande start upp till 300 km/h och vi hade fått se helt annat resultat.
BILSNACK | crew
Dock måste man ändå inse att de hastigheter man når då bland motorstarkare bilar är i det närmsta ointressant. Om vi ser till just detta klipp kanske Ägget är i fatt 918 runt 250 km/h, och förbi med marginal vid 300 ? När och var ska man köra så ? Inte ens på de snabbaste racebanorna finner det särskilt stor relevans, och i de flesta länder i världen slutar en sån resa på allmän väg i fängelse.
Sedan finns givetvis en massa faktorer för vilken sport/superbil folk köper, men köpa bil efter resultat på flyglandningabanor eller ren toppfart tror jag inte ens är en köpgrupp i den bemärkelsen.