Bilsnack
Resultat 1 till 14 av 14
    Girl aficionado [sinnes]s avatar
    Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare

Kvinnor kan snart vara tillbaka i Formel 1.

Development driver Susie Wolff says Formula 1 is "close" to the time when a woman will race in a grand prix again.
    The Scot, 31, will become the first female to take part in a race weekend in 22 years when she drives in British Grand Prix practice on Friday.

"I wouldn't be doing it if I didn't think it was possible," the Williams driver told BBC Sport.
    The last woman to race in a world championship F1 grand prix was Italian Lella Lombardi in 1976.

"You have to fight hard to get into F1 and be ready when the chance comes but I believe it will happen soon," added Wolff.
    Wolff will drive the Williams car of Valtteri Bottas in first practice at Silverstone this weekend and then at the German Grand Prix in two weeks' time.

"I'm a realistic person, but I'm also a person who believes a lot in goals," she said.
    "I'm going to give it my absolute best shot and if it doesn't happen I can look back and say I gave it everything I had to make it happen. Fingers crossed that it will happen."

BBC Sport - Susie Wolff: 'Formula 1 could see women drivers again'
    XBL: Kitty LOVE Pink
    Som man raggar får man ligga
    Celebrity Devotion

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Tror det är väldigt svårt för en tjej att få en plats närmsta tiden och det beror inte på att de skulle vara sämre för att de är tjejer utan för att det är få tjejer som håller på med motorsport.

Vore kul om hon kunde få en styrning men det känns nästan som att hon är för gammal och då blir det isåfall mer av en reklamgrej. Är övertygad om att det finns tjejer som har talang för att kunna bli duktiga så de skulle kunna köra F1 på en hög nivå men det ska till att de får ordentlig uppbackning av sponsorer, finns en anledning till att det är så många i F1 som har fäder, farbröder eller liknande som har varit i F1 cirkusen tidigare och det har inte med bra gener att göra.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Vad det inte en tjej som var på god väg mot F1 för något år sen, men som tyvärr lyckades backa F1-bilen rakt in rampen när den skulle upp i lastbilen och fraktas därifrån, och skadades allvarligt och förlorade ena ögat?

Edit: Här var den, Maria de Villota heter hon.
    Maria de Villota crash: Driver loses right eye following test drive smash - Mirror Online

(alltså ja, det är/var självklart synd om henne - men det går verkligen inte att låta bli att tänka på det här med fördomar om kvinnor i trafiken efter den händelsen)
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Vad det inte en tjej som var på god väg mot F1 för något år sen, men som tyvärr lyckades backa F1-bilen rakt in rampen när den skulle upp i lastbilen och fraktas därifrån, och skadades allvarligt och förlorade ena ögat?

Edit: Här var den, Maria de Villota heter hon.
    Maria de Villota crash: Driver loses right eye following test drive smash - Mirror Online

(alltså ja, det är/var självklart synd om henne - men det går verkligen inte att låta bli att tänka på det här med fördomar om kvinnor i trafiken efter den händelsen)
    Klart det går, sluta med dina fördomar så skall du se att det mesta här i världen funkar.

- - - Uppdaterad - - -

För övrigt så finns det väl bara en välkänd förare, den där Danica eller vad hon nu heter (ja hon kanske inte var så känd egentligen då).
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Danica Patrick kör Nascar.
    Celebrity Devotion

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av [sinnes] Visa inlägg
    Danica Patrick kör Nascar.
    Så hette hon ja! Tack! IndyCar var det jag mindes henne ifrån, nästan same shit different name ;D

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Klart det går, sluta med dina fördomar så skall du se att det mesta här i världen funkar.

- - - Uppdaterad - - -

För övrigt så finns det väl bara en välkänd förare, den där Danica eller vad hon nu heter (ja hon kanske inte var så känd egentligen då).

Men gnällspik, jag skrev att det inte går att låta bli att tänka på den olyckan, för att det är ju just så att den verkligen besannar fördomarna om kvinnor i trafiken, att hon inte kraschade ute på banan - utan när hon skulle parkera bilen. Vilket gör det smått komiskt - och det var ju det som gjorde det hela extra olyckligt på samma gång.

Men jag säger absolut inte att kvinnor inte skulle platsa i Formel 1 eller andra motorsporter, jag tycker verkligen att det skulle vara roligt att se fruntimmer (ja, nu sätter du väl hen-kaffet i halsen antar jag) i motorsport som inte bara står och håller skyltarna för att se snygga ut, utan verkligen kan prestera ute på banan.
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Men gnällspik, jag skrev att det inte går att låta bli att tänka på den olyckan, för att det är ju just så att den verkligen besannar fördomarna om kvinnor i trafiken, att hon inte kraschade ute på banan - utan när hon skulle parkera bilen. Vilket gör det smått komiskt - och det var ju det som gjorde det hela extra olyckligt på samma gång.

Men jag säger absolut inte att kvinnor inte skulle platsa i Formel 1 eller andra motorsporter, jag tycker verkligen att det skulle vara roligt att se fruntimmer (ja, nu sätter du väl hen-kaffet i halsen antar jag) i motorsport som inte bara står och håller skyltarna för att se snygga ut, utan verkligen kan prestera ute på banan.
    Fast hon skulle inte parkera bilen, läste du inte artikeln? Så då går ju hela din fördom om att kvinnor absolut inte alls kan parkera i kras. Men ja för övrigt håller jag med dig, vill se mer kvinnor i bilsporten!

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Fast hon skulle inte parkera bilen, läste du inte artikeln? Så då går ju hela din fördom om att kvinnor absolut inte alls kan parkera i kras. Men ja för övrigt håller jag med dig, vill se mer kvinnor i bilsporten!
    Definitionsfråga, hon skulle in i den tillfälliga depån efter avslutat test och då parkerar man ju bilen. Tragiskt det som hände och tråkigt på en duktig förare som förlorade livet på grund av en helt onödig olycka.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Har lite svårt att se det roliga i det jag med.

Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Håll "Kvinnliga förare är klantskallare" osv från den här diskussionen tack.

Vi vet alla att det finns väldigt duktiga kvinnor inom racingdelen, som tex Tina Thörner, Danica Patrick, Michele Mouton osv.

Jag hoppas att fler kvinnor kommer fram inom F1 och annan motorsport, dock så ska de självklart inte kvoteras in utan de skall komma fram pga att de är bra.
    Celebrity Devotion

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Definitionsfråga, hon skulle in i den tillfälliga depån efter avslutat test och då parkerar man ju bilen. Tragiskt det som hände och tråkigt på en duktig förare som förlorade livet på grund av en helt onödig olycka.
    Fast hon dog ju inte, hon blev av med ett öga. Eller vad är det jag missar, läser vi olika artiklar allihopa? :/

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    On the morning of 11 October 2013, exactly one year from her first public appearance after her testing accident, Spanish media reported that de Villota, aged 33, had been found dead in her Seville hotel room;[21] Eurosport reported that her family had confirmed her death.[22] An autopsy confirmed de Villota had suffered a cardiac arrest, with it being believed that the underlying cause may have been a 'detachment of brain mass' as a result of her 2012 accident

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Jag såg fram emot att se Susie:s träning igår, tänkte att det skulle bli kul att se hur nära F.Massa:s tider hon knde komma men det blev ju tyvärr pannkaka av allting när Susie:S motor rasade och Massa smällde bilen...
    Jaja, hon skall köra ett träningspass längre fram så vi får hoppas att det går bättre då

Det vore skitkul om hon tog sig in i F1.

Om det nu blir ett nytt helamerikanskt HAAS-team i F1 så pratar ju de om att de väldigt gärna vill ha Danica som en av deras förare - dock så kan det lika gärna vara mycket snack för att få medial uppmärksamhet då Danica är ungefär hur STOOOOOOOR som helst i USA som enda kvinna tävlandes i Nascar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •