Bilsnack
Resultat 1 till 6 av 6
    Knäpp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    jobb?

Erfarenheter av F1 på SPA?

Funderar på att åka ner och tänkte kolla om någon har koll på hur det är att ta sig till och från området med bil, ska man räkna med timmar i kö åt båda hållen? hur tidigt bör man vara ute?

Läktarplats eller den billiga varianten på biljett som innebär att man får stå / sitta på filt?
    Jag har funderat på plats uppe vid eau rouge, dock var det lite dyrt för vissa i sällskapet, får man ut något vettigt av general admission biljetter finns det några bra ställen att stå/sitta på med dessa?

Registered User AsconaTompans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jag var nere förra året och satt på Gold 3, det är typ mitt i eau rouge och det kan jag rekommendera. Det är helt sjukt att se bilarna passera där i 300+, för det är verkligen en vägg .
    Vi gick även runt banan och skulle jag åka ner igen så skulle jag nog köra på general admission och ställa mig vid busstop-chikanen, helt sjuka inbromsningar där kan jag säga. Läktarna är ganska trånga så jag kände iallafall att det var skönt att röra lite på sig och dessutom se flera delar av banan.
    Vi åkte buss ner så jag vet inte hur det är att åka bil men jag kan tänka mig att det är ganska krångligt för banan ligger typ mitt ute i skogen.

Här kan du se vart vi satt:

-
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Var där på F1 2010 och då va köer inget större problem innan racet. Hade köpt anvisad parkeringsplats i förväg så man visste vart man skulle. Räkna dock med att få köa i timmar efter racet...

Hade bara general admission den gången och hade nog gjort likadant om jag skulle dit igen. Lite av grejjen med Spa är ju att knalla runt hela banan och kolla på olika ställen. Räkna dock med att det inte är så enkelt att sitta runt banan. På de flesta platserna är det väldigt branta slänter ner mot banan så det är inte helt bekvämt att varken sitta eller stå.

Ta med regnkläder och bra skor!

Registered User And3rss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Var där 2011 och satt på Gold 2, mitt emot gamla depån. Rekommenderar det starkt. Vi bodde på campingen Eau rouge och åkte transfer bussar varje dag, men vi fick köa efter racet en timme eller två. Men åker jag dit igen så köper jag nog bara general admission och går runt banan eller sätter mig i nån backe framför en storbilds skärm

Glock | Flickr - Photo Sharing!Glock | Flickr - Photo Sharing! by Flickr: Apex-foto.com, on Flickr

Masken87, on Flickr

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2008
    Vi var där 2009. Bodde på Beau Site i Hockai. Bra hotell med mycket F1-folk på plats, god mat och mycket öl att välja på i baren.

Första dagen, fredagen, körde vi via närmaste vägen och infart norrifrån. Misstag. Köer med alla som kom från motorvägen. Väntan.

På vägen hem rekade vi ist en parkeringsplats någonstans i södra änden av banan och väg via Malmedy, någon mil längre men snabbare.

Den körde vi både lördag och söndag utan problem. Inga köer, varken in eller ut, ens på söndag.

Vi hade General Admission. Vi gick en hel del runt banan och stod bland annat vid Bus stop och Eau Rouge, med bra sikt. Söndagen stog vi någonstans mellan Stavelot och Blanchimont.

GA funkade bra. Roligt att se flera ställen under fredag och lördag, kul stämning runt banan, ok käk till rimliga priser. Nackdelen är väl möjligen söndagen då man inte gärna lämnar en bra plats. Vi var där tidigt.

Skulle jag åka nu skulle jag välja GA igen, men vilket ni än väljer kommer ni få en bra resa.

Kvalitetsöl fanns det också...
    Namn:  image1.jpeg
Visningar: 355
Storlek:  36,7 KB

/Niclas
    Senast redigerat av sixsten den 2014-08-11 klockan 19:31. Anledning: stavning

www.wcx.nu Kristofers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Egen företagare
    Var där förra året, på lördagen kan man köra in norrifrån och gå genom byn, rätt kul och få lite F1 feeling. Söndagen körde vi in från söder vilket var sjukt smidigt. TYVÄRR stängde dom utfarten när man skulle hem vilket tvingade oss att åka genom hela banområdet. Tog flera timmar innan köerna släppte.
    V-däck säljes 215/55/16 HELT NYA!!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •