Bilsnack
Sidan 11 av 16 FörstaFörsta ... 45678910111213141516 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 231
    Registered User
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2002
    Citat Ursprungligen postat av Torpis Visa inlägg
    Audi och BMW är ändå snabbare från 0-100km/h än P85D eftersom skall det vara rättvist så skall man ju vikta in tiden det tar att tanka/ladda.

Dessutom har den ingen chans över 250km/h!
    Vilken Audi/BMW med 4 dörrar gör 0-60mph på 3,2sek? Nya RS6 är väl det närmaste.

Sjukt barnsligt uttalande hursomhelst..

Tesla har inte för avsikt att vara snabbare än M5/RS6 utan att göra nånting som ingen annan lyckats med/gjort tidigare. Man kan inte bli annat än imponerad över att en liten biltillverkare som Tesla ligger förs i utvecklingen när det kommer till elbilar. Elon Musk är ett geni.

Här är presentationen av nya modell D.

Registered User
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2002
    Att Tesla även släppt på sina patent för att övriga biltillverkare ska kunna använda sig av deras teknologi är också en grej som gör att man respekterar det dom håller på med.

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Audi och BMW är ändå snabbare från 0-100km/h än P85D eftersom skall det vara rättvist så skall man ju vikta in tiden det tar att tanka/ladda.

Dessutom har den ingen chans över 250km/h!
    Bilar som är spärrade vid 250km/t har sällan en chans över nämnda spärr. Det är sant.
    M5 klarar ej av att slå en P85, så en P85D som sänker 0-100-tiden med en sekund kommer nog inte ha några större problem med nämnda BMW.

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005

Warp Speed engaged vid min 1:40, grym bil!

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Så galen bil, 700 hk! Helt stört!
    Tycker dock att den är för anonym, vill ha ett mer aggressivt utseende.

Registered User
    Namn
    Oskar J
    Reg.datum
    sep 2012
    Nu har jag provkört en Tesla. Tyvärr en vanlig 85 och inte en P85. Accelerationen upp till ca 40 km/h var en besvikelse efter att ha provat e-golf och förväntat mig ett bra sug. Från 40 och uppåt kändes den snabbare. Det känns som en stor och tung bil och imponerar inte i kurvor eller vid inbromsning.

Stolarna hade gärna varit mer skålade och bättre stöd för nacke. Ratten hade gärna varit lite mindre och tjockare. Displayerna är sjukt schyssta.

Totalt sett så skulle jag välja den nya modellen och ha den som året-runt-familjebil, förutsatt att jag har bra möjlighet att ladda den hemma. Så länge vi har 2 bilar i familjen så är inte Tesla ett alternativ för mig.

Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av SideWays Visa inlägg
    Vilken Audi/BMW med 4 dörrar gör 0-60mph på 3,2sek? Nya RS6 är väl det närmaste.

Sjukt barnsligt uttalande hursomhelst..

Tesla har inte för avsikt att vara snabbare än M5/RS6 utan att göra nånting som ingen annan lyckats med/gjort tidigare. Man kan inte bli annat än imponerad över att en liten biltillverkare som Tesla ligger förs i utvecklingen när det kommer till elbilar. Elon Musk är ett geni.

Här är presentationen av nya modell D.

Citat Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Bilar som är spärrade vid 250km/t har sällan en chans över nämnda spärr. Det är sant.
    M5 klarar ej av att slå en P85, så en P85D som sänker 0-100-tiden med en sekund kommer nog inte ha några större problem med nämnda BMW.
    Yatzy i högform, ni kan ju inte nappa på vad bete som helst haha

Fortsätt läsa så ser ni att jag har en poäng. Senaste inlägget gör gällande att Teslan är slö tung och bara är marginellt snabbare än en eGolf

Humor och ironi snarare än motorforum nu för tiden
    /Henke

Registered User
    Namn
    Oskar J
    Reg.datum
    sep 2012
    Senaste inlägget gör gällande att Teslan är slö tung och bara är marginellt snabbare än en eGolf
    Det var inte det jag skrev, men jag förstår att det är roligt att tolka det så.

Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Rickard A
    Reg.datum
    mar 2006
    yep går inte att unvika att 85kw "tank" väger mer än 24kw + större bil går åt mer effekt att få rull på.

min M5'a känns också lite trög jfm. med frugans alfa upp till 40 och det skiljer ju typ 1 ton i vikt där också.

JESTEM HARDCOREM
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2001
    Så, vilka här har beställt? Jag fick just preliminärt leveransbesked som sade "första hälften av mars".

Som enda bil skulle den inte duga för oss. Familjebil för långfärder och en 2-sitsig sportbil har vi redan. Det blir min A45 AMG som får offras (någon som vill köpa?)

Registered User
    Namn
    Carl B
    Reg.datum
    jan 2006
    Själv går jag och väntar på att P120D ska komma. DÅ börjar vi prata bil! Som jag kör vill jag inte vara begränsad av att stanna på supercharger var 20:e mil.
    Jag vill kunna köra 30 mil i autobahntempo utan att behöva stanna och sträcka på benen. Tyvärr omöjligt med dagens 85 kWh-batterier.

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Tittar man på siffrorna så säljs det en del bil nu och det blir bara fler. Vill man ha en så ska man beställa NU!
    Ser ut som att många börjar förstå hur grym bilen är och att den för dom flesta är den perfekta bilen. Tänker på mig själv, min familj och bekanta. Man är i Stockholms området 98% av året.

Varför betala för bränslet när man nästan kan åka gratis i en bil som knappt kräver underhåll.

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Niklas Johansson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Kör jag 3000 mil per år så är det 1500:- dyrare per månad att åka en Tesla Model S -14 än att åka min gamla X5 40d-11.....

Baserat på skatt, försäkring bränsle och avbetalning av bilen.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Registered User
    Namn
    L.W
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Auto Visa inlägg
    Varför betala för bränslet när man nästan kan åka gratis i en bil som knappt kräver underhåll.
    Köper man en bil för en miljon så har man väl råd med sopa och underhållskostnader.

Man köper inte en bil i den prisklassen för att spara pengar. Det hade varit en annan sak om den kostar 300k.

JESTEM HARDCOREM
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2001
    Äsch, hade skrivit ett långt fint inlägg med uträkningar osv, men klickade bort det

Här kommer en kort summering:

Jo, jag valde Teslan för att spara pengar. den enda jämförbara bilen jag känner till är en E63 AMG S (5-sits och 0-100 väl under 4 sek).

Räknar man enbart på drivmedel och förmånsvärde vid 3000 mil så landar det på 54k/året för Teslan och 234k/året för AMG'n.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •