Bilsnack
Sidan 7 av 16 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 231
    Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Men om du åker i runt 100km/h så lär du komma länger än 25mil.. sänk snitthastigheten och kom fram snabbare iom att du kommer längre med färre stop. Men måste du absolut dundra fram i 140+km/h så ja då lär det ta dina 4 dygn.

Det krävs ingen Stephen Hawkins IQ för att förstå ju

Problemet idag är väl om du utgår från sthlm mot Malmö DEN biten ser ut att kunna ta en stund för det finns ingen Supercharger mellan om man inte vill åka via Karlstad- Göteborg - Malmö hyffsad omväg

Sen ser det lite jobbigt ut från Malmö ner mot tyskland där va det glest
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Nu vet jag ingenting om Tesla och Superchargers men jag tror nog att det blir närmare 4 dygn än 20 timmar iaf. De lovar 550 km körsträcka per "tank" va? Om man som vi hade en snitthastighet över hela resan på 140 km/h (lycka till med en Tesla) och att batteriet tydligen ska sugas ut betydligt fortare i 200 km/h än i "vanlig" körning så kan man väl nästan halvera räckvidden (speciellt när den bara laddar till 80% via Superchargers?). Dvs 25 mil och sedan vänta 30 min. Tittade lite på kartan och det verkar inte finnas så många i Europa och sträckorna emellan är mer än 25 mil, därför skulle man alltså behöva vänta betydligt längre än 30 minuter åtminstone på ett flertal "stationer". Vad gör man då, mitt i natten? Åker till närmaste hotell, som säkerligen inte har 3-fas (med kabel), och vips får man vänta 20 timmar endast för att ladda batteriet 1 gång, 25-30 mil.
    Inga problem att ladda fullt på Superchargers. Här kan du se hur det ska se ut med sådana i Europa fram t o m vintern. Supercharger | Tesla Motors
    Senast redigerat av Utter den 2014-08-22 klockan 08:44. Anledning: Tydligen strul med att posta länkar.

Registered User
    Namn
    Dan Månsson
    Reg.datum
    nov 2003
    Jobb
    Drönare
    Sök på Youtube efter Björn Nyland och se hans filmer när han filmar sina långresor med Tesla
    Dan Månsson

Registered User SVTCOBRAs avatar
    Namn
    Erik C.
    Reg.datum
    jan 2005
    Kommer boka en provkörning jag med faktiskt. Vore ett grymt komplement till min '14 V70 D4 som kommer 140mil per tank när man ska åka långt perfekta familjebilen med 7 platser!

Jag förstår att det finns lite logistiska problem med allt nu i början, men jag tror verkligen att dom är på rätt väg med allt. Ska bli kul att nya suven när den dyker upp.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Inga problem att ladda fullt på Superchargers. Här kan du se hur det ska se ut med sådana i Europa fram t o m vintern. Supercharger | Tesla Motors
    Tittade du ens på listan själv? Var nämligen den jag utgick ifrån. Är väldigt glest fram till mitten av Tyskland i princip, dvs åtminstone 2-3 "stationer" som saknar supercharger.

Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Men om du åker i runt 100km/h så lär du komma länger än 25mil.. sänk snitthastigheten och kom fram snabbare iom att du kommer längre med färre stop. Men måste du absolut dundra fram i 140+km/h så ja då lär det ta dina 4 dygn.

Det krävs ingen Stephen Hawkins IQ för att förstå ju

Problemet idag är väl om du utgår från sthlm mot Malmö DEN biten ser ut att kunna ta en stund för det finns ingen Supercharger mellan om man inte vill åka via Karlstad- Göteborg - Malmö hyffsad omväg

Sen ser det lite jobbigt ut från Malmö ner mot tyskland där va det glest
    Skrev det lite provocerande.

Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Rickard A
    Reg.datum
    mar 2006
    Detta får man väl ta med en nypa salt men Tesla sa att i slutet av 2015 skall man kunna åka Luleå-Malaga på Superchargers (dvs. gratis)

Registered User SVTCOBRAs avatar
    Namn
    Erik C.
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av BeastPower Visa inlägg
    Detta får man väl ta med en nypa salt men Tesla sa att i slutet av 2015 skall man kunna åka Luleå-Malaga på Superchargers (dvs. gratis)
    Sjukt! Och med ingen milbegränsning på garantin så är det bara att åka haha

Namn
    Rickard A
    Reg.datum
    mar 2006
    dom borde släppa en "add-on" battery back på ytterligare 30kwh som kan kunde ha i bagageutrymmet typ reservdunk vid långresande i okända vatten :-)
    alt. en range extender ala bmw.

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Tittade du ens på listan själv? Var nämligen den jag utgick ifrån. Är väldigt glest fram till mitten av Tyskland i princip, dvs åtminstone 2-3 "stationer" som saknar supercharger.

Skrev det lite provocerande.
    Jag vet inte om jag missförstår dig. Men jag pratar om denna iaf:
    Namn:  image.jpg
Visningar: 871
Storlek:  534,0 KB

Men jag ska inte försöka övertyga dig. Du får tycka precis som du vill. Och passar den inte dig så ska du självklart inte köpa nån. Men du är givetvis välkommen på en provkörning ändå!

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Jag vet inte om jag missförstår dig. Men jag pratar om denna iaf:
    Namn:  image.jpg
Visningar: 871
Storlek:  534,0 KB

Men jag ska inte försöka övertyga dig. Du får tycka precis som du vill. Och passar den inte dig så ska du självklart inte köpa nån. Men du är givetvis välkommen på en provkörning ändå!
    De där stationerna öppnar ju inte ens förrän 2015, typiskt säljare... Idag är det betydligt glesare.

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    De där stationerna öppnar ju inte ens förrän 2015, typiskt säljare... Idag är det betydligt glesare.
    Haha Det är lugnt, du hinner inte få din bil under 2014 om du beställer nu ändå
    Men de här stationerna byggs fram till och under vintern 14/15.

Namn
    Rickard A
    Reg.datum
    mar 2006
    Sen finns ju alla EUMap ? CHAdeMO Association laddstationer också (inte lika snabba) men duger för längre stopp, blir riktigt bra först med twincharger option - a 20k extra eller nåt sånt :-)

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Jag tänker såhär jag, ju fler elbilar som rullar desto mer laddstationer kommer det att byggas/finnas, annars kommer det ju vara brutala köer om det skall stå en bil i 20min och ladda och det enbart finns låt oss säga 4 "pumpar" på en station utlängs med en högtrafikerad motorväg.

Fast å andra sidan, den dagen det är verklighet med så mycket elbilar på vägarna så lär de nog ha utvecklat elbilen så pass att den sköter all laddning själv under drift.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Namn
    Rickard A
    Reg.datum
    mar 2006
    Grejen med elbil är ju att man aldrig åker till "macken" i normala fall - man tankar hemma eller på jobbet, att jag halkade in på europakartor var att det är ganska frestande att åka gratis till Spanien som vi åker till / från 1-2 ggr per år
    med bil - och soppan kostar ca. 10k enkel resa. - det går ju aldrig att räkna hem (ännu) totalt sett - men coolt i vilket fall som helst :-)

Vit med rosa nyans!
    Namn
    S Olin
    Reg.datum
    okt 2005
    Såg en idag på E4an som svängde av mot Kista. Mycket fin!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •