Ekologiskt - Sidan 8
Bilsnack
Sidan 8 av 8 FörstaFörsta 12345678
Resultat 106 till 112 av 112

Ämne: Ekologiskt

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Jo jag håller med dig egentligen! Ekologisk broccoli är vidrigt dyrt har jag märkt. Viktigt kanske är att försöka välja bra produkter och inte fokusera enbart på ekologiskt eller inte.

Ekologiskt kött köper jag för tanken på att djuret förhoppningsvis har det bättre och får i sig bättre föda. En ekologisk bit oxfile jämfört med icke ekologisk är märkbar skillnad på tycker jag.
    Håller med dig om köttet helt och hållet! När det gäller frukt och grönsaker så känner jag bara en minimal, om ens någon, positiv smakskillnad, men när det gäller köttet så är skillnaden desto större! Men det som verkligen gör att det inte ens är värt att tveka vid kötttdisken är som sagt djurhållningen och hur djuren behandlas och hanteras från födsel till slakt. En till vara där jag alltid väljer det ekologiska alternativet är ägg.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Håller med dig om köttet helt och hållet! När det gäller frukt och grönsaker så känner jag bara en minimal, om ens någon, positiv smakskillnad, men när det gäller köttet så är skillnaden desto större! Men det som verkligen gör att det inte ens är värt att tveka vid kötttdisken är som sagt djurhållningen och hur djuren behandlas och hanteras från födsel till slakt. En till vara där jag alltid väljer det ekologiska alternativet är ägg.
    Samma här!

Ägg är godare och det märks framförallt om man smakar på gulan rå och ibland även större än billiga ägg. Dom ägg från så kallade frigående höns inomhus är ju så många höns i samma lokal så att de inte kan röra sig knappt.

Vanligt vitt mjöl väljer jag också ekologiskt.
    BILSNACK | crew

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Ekologiskt

Något som definitivt är värt att välja ekologiskt är paprika och tomater som i vanliga fall är mycket hårt besprutade / behandlade. Där försöker jag att hålla mig till eko även om det är löjligt dyrt. Även kött, mest av egoistiska skäl dock då det smakar bättre.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Något som definitivt är värt att välja ekologiskt är paprika och tomater som i vanliga fall är mycket hårt besprutade / behandlade. Där försöker jag att hålla mig till eko även om det är löjligt dyrt. Även kött, mest av egoistiska skäl dock då det smakar bättre.
    Jag köper också uteslutande ekologisk paprika, men blir mer sällan att jag köper paprika nu än när jag köpte ''vanlig'' besprutad paprika.

Tomater köper jag ungefär 80% icke ekologiska skulle jag tippa på. Dyrt och ingen smakskillnad
    BILSNACK | crew

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Vet inte vad ni har era tomater till, men jag handlar hellre coctail/körsbärstomat, smakar så mycket mer och då gärna på kvist.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Vet inte vad ni har era tomater till, men jag handlar hellre coctail/körsbärstomat, smakar så mycket mer och då gärna på kvist.
    I varm matlagning samt som hackat tillbehör till tacos eller liknande mat så kör jag vanliga stora tomater. I sallader osv kör jag de små plommonformade tomaterna.

Ett tips till fredag: Hacka silverlök fint, tärna tomat, överdriv med koriander både hackat och hela blad. Ner med allt i en bunke med salt, liten skvätt olja och ev peppar eller annan stark krydda som chili eller liknande.

Vips nu har du en riktigt trevlig mexikans salsa att doppa dina natchos till
    BILSNACK | crew

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Jag har de små rackarna i varm mat också, körrfärssåsen tex. blir trevlig med de i

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •