Bilsnack
Sidan 7 av 7 FörstaFörsta 1234567
Resultat 91 till 94 av 94
    Das Auto. Fjellners avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Läkemedelsdistributör
    Citat Ursprungligen postat av kennethRC Visa inlägg
    Haha nä, aldrig jobbat för Volvo, och tack gode gud för det.

Blir bara irriterade på folk som hyllar Volvo XC90 som något världs unikum. Snacket om att "Nu är vi ikapp!!!" osv och så refererar man mot gamla bilar gör åtminstone mej irriterad.

Som jag skrev tidigare:

BMW X5 bygger på föregående generation (2006-2013) och således en gammal bil i grunden.

I senaste Teknikens Värld vann Volvo XC90 över BMW X5 och VW Touareg, ena kom som sagt 2006 och den andra fick precis just sin medelålders facelift då den kom 2010..alltså redan den en 5 år gammal modell. Om ni tycker det är stora skalper så tycker jag ni ska ta av er dom blå/gula skygglapparna för detta blir bara löjeväckande.

Att sen svenska biltidningar höjer Volvo till skyarna direkt är ju inget nytt under solen, precis som många andra länder gör med sina bilmärken, men att folk här sitter och är stöddiga över "vinster" mot gamla bilmodeller är en annan sak.

Klart att Volvo XC90 är intressant då den är ny från ett märke som inte lanserat en ny stor SUV sen Jesus knatade omkring på planeten, den är fräsch och nyskapande och har inget motstånd då alla bilar den ska konkurrera mot är gamla och dom flesta andra har ju hunnit med både en och annan uppgradering längs vägen medans XC90 knatade på och blev lika modern som SAAB 9-5 OG var på slutet av sin levnadsbana...

Är ju bara se marknaden: BMW X5 ("Ny" 2013, baserad på en modell från 2006) Audi Q7 (2005) VW Touareg (2010) Mercedes GLK (mindre än XC90, kom ut 2008) ML (2011, facelift på gång) så inser man att konkurrenterna antingen är asgamla eller på väg in i en medelålders kris.

Audi Q7 och Mercedes GLE som är på väg ut på marknaden NU blir intressanta och RIKTIGA konkurrenter, inte modeller som är 5-10 år gamla.

Det ser jag fram emot iaf. Och vinner Volvo då mot dessa jämngamla konkurrenter i världspressen så ska jag buga mej ödmjukast.

Edit: Glömde snacket kring att Volvo skulle vara något speciella med sin hybrid bilar och att dom skulle var snabbare än Tyskland med hybrid...Det var dom inte. Mercedes hade det 2009 på sin S klass S-400 hybrid t.ex.

Tom Cadillac Escalade hade det flera år innan Volvo V60. Sen har vi ju ett antal miljoner rullande Toyotor och Hondor med tekniken..1997 sålde Toyota sina första t.ex.
    Du är alltså upprörd över att XC90 jämförs med dom bilar som just nu finns på marknaden?
    Hur ska man jämföra XC90 mot dom kommande tyska suvarna när dom inte finns än?

Då kan man ju inte jämföra nya X5, Q7 och ML med XC90 sen när dom kommer, det är ju orättvist mot XC90'n som är gammal i jämförelse...

Larv, man jämför väl med det som finns att tillgå..

PS. Jag kan fixa en Scania kranbil som kommer till din adress och lastar av en gammal Volvo som du kan slå på för att få ut allt agg mot Volvo på
    Volkswagen Passat Variant 1.8T 2002 "AIRLIFT Autopilot V2"
    Volvo 740 Trackday/Bilstein
    Mercedes-Benz E320 Avantgarde

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Fjellner Visa inlägg
    Du är alltså upprörd över att XC90 jämförs med dom bilar som just nu finns på marknaden?
    Hur ska man jämföra XC90 mot dom kommande tyska suvarna när dom inte finns än?

Då kan man ju inte jämföra nya X5, Q7 och ML med XC90 sen när dom kommer, det är ju orättvist mot XC90'n som är gammal i jämförelse...

Larv, man jämför väl med det som finns att tillgå..

PS. Jag kan fixa en Scania kranbil som kommer till din adress och lastar av en gammal Volvo som du kan slå på för att få ut allt agg mot Volvo på
    Böjd att hålla med.
    Det FINNS ju inget annat att jämföra med?!

Borde införa en viss dag varje år när alla tillverkare släpper nya modeller.
    Modellcykeln skulle varit lagstadgad till tre år, sen facelift och därefter tre år till innan ny modell.
    DÅ hade man kunnat göra rättvisa jämförelser minsann!

Registered User kennethRCs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2007
    Jobb
    Lagersnubbe
    Måste jag förtydliga mej ytterligare än en gång då för att ni ska få in det innanför pannbenet..

NEJ, jag har inget emot jämförelsen mellan dessa bilar eller andra konkurrenter, men att dra så stora växlar på "vinster" mot gamla modeller är det jag irriterar mej på. Om ni inte tycker det är skillnad på att möta bilar från 2006 eller 2010 mot en sprillans ny modell 2015 så får det stå för er, för mej är det något man ska vara tydlig med, vilket knappast svenska pressen eller andra varit direkt tydliga med.

DRA stora växlar på test segrar kan man göra när man möter modeller som är lika NYA, som till HÖSTEN när AUDI OCH MERCEDES KOMMER MED NYA MODELLER.

Alltså: Är det för mej imponerande med en seger över en 9 år gammal BMW modell? Svar: Nej. Över en medelålders faceliftad VW? Nej. Över nya Audin eller whatever när den kommer? JA.

Är jag tydlig nog nudå?

Hatar inte Volvo så hårt, folk som inte bryr sig ett skit om bilägande måste ju ha något dom också...:P

(Tittar på en Volvo V70 själv just nu, men vete fasiken.....Fräscha inuti, tråkiga att köra..:> )
    Warum!

Das Auto. Fjellners avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Läkemedelsdistributör
    Citat Ursprungligen postat av kennethRC Visa inlägg
    Måste jag förtydliga mej ytterligare än en gång då för att ni ska få in det innanför pannbenet..

NEJ, jag har inget emot jämförelsen mellan dessa bilar eller andra konkurrenter, men att dra så stora växlar på "vinster" mot gamla modeller är det jag irriterar mej på. Om ni inte tycker det är skillnad på att möta bilar från 2006 eller 2010 mot en sprillans ny modell 2015 så får det stå för er, för mej är det något man ska vara tydlig med, vilket knappast svenska pressen eller andra varit direkt tydliga med.

DRA stora växlar på test segrar kan man göra när man möter modeller som är lika NYA, som till HÖSTEN när AUDI OCH MERCEDES KOMMER MED NYA MODELLER.

Alltså: Är det för mej imponerande med en seger över en 9 år gammal BMW modell? Svar: Nej. Över en medelålders faceliftad VW? Nej. Över nya Audin eller whatever när den kommer? JA.

Är jag tydlig nog nudå?

Hatar inte Volvo så hårt, folk som inte bryr sig ett skit om bilägande måste ju ha något dom också...:P

(Tittar på en Volvo V70 själv just nu, men vete fasiken.....Fräscha inuti, tråkiga att köra..:> )
    Ett test mot Q7 behövs inte enligt mig då den nya Q7'n är förbannat FUL så den vill man inte synas i oavsett hur bra den är i övrigt..

Resten ska bli intressant att se test mot dock, XC90'n är ju en underdog med råge..
    Volkswagen Passat Variant 1.8T 2002 "AIRLIFT Autopilot V2"
    Volvo 740 Trackday/Bilstein
    Mercedes-Benz E320 Avantgarde

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •