Bilsnack
Sidan 13 av 27 FörstaFörsta ... 36789101112131415161718192023 ... SistaSista
Resultat 181 till 195 av 399
    Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    En mobiltelefon är ändå gjord för att ha i fickan, fail om den inte klarar av det.

Samsungs motsvarighet verkar tåla mer;

Så här lätt är det att böja iPhone 6 Plus - Rapporter om böjda telefoner - även utan vilja | Feber / iPhone
    Det var ju ändå ett sjuhelvetes tryck som applicerades. Som sagt, det borde inte uppkomma av normalt användande.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Såg lustigt nog min första böjda telefon öht idag, det var en iPhn 5 som befunnit sig i en bakficka. Den var pretty böjd, vart lite småimpad över att den fortfarande fungerade!

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Det var ju ändå ett sjuhelvetes tryck som applicerades. Som sagt, det borde inte uppkomma av normalt användande.
    Men det har ju uppenbarligen hänt av att folk bara haft den i fickan.

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Någon slog upp en dörr på framskärmen på min BMW och det vart en buckla... tycker fortfarande att det är en "premiumbil" så samma sak med telefonen, klart att något som är relativt stort och tunt kan böjas.

Reports of bent iPhone 6 aligns with horrible history of bent smartphones

Men om telefonen är premium? Inte mer eller mindre premium än andra smartphones. Ser inte hur en telefon kan vara premium, visst det finns svindyra telefoner blingade med guld och diamanter men det är fortfarande bara en telefon.

ja det var en jäkla liknelse *lol*
    ja,, telefonen kanske känns premium om det bli en liten bula likt ett körnslag i miniatyr.
    Men om du parkerar BMW´n med ett hjul på en trottoar och den blir ramsned så känns nog inte bumsen så premium
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Perc Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av SnApS Visa inlägg
    Har kanske inte direkt med iPhone 6 att göra men iaf med ios8. Försöker ladda upp bilder på facebook men får bara fram 67 bilder av dom ca 330 bilder jag har. Samma nummer som ligger under "senast tillagda".

Finns det någon lösning på detta eller är det bara att acceptera att +1 månad gammal bilder inte går att nyttja på sociala medier längre?
    Gissar att nästa uppdatering av FB löser det.
    Det var nästan som jag gissade, men inte riktigt. Apple släppte nyss iOS 8.0.1 som fixade problemet. Facebook har numera tillgång till hela kamerarullen precis som förut, 1788 bilder i mitt fall sedan nån gång i somras när jag senast tömde den på bilder.

Få se när dom släpper en uppdatering som fixar att telefonen böjs när man böjer den.

Brum
    Namn
    Tobbe L
    Reg.datum
    okt 2002
    Få se när dom släpper en uppdatering som fixar att telefonen böjs när man böjer den.
    Den är ju redan släppt.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Men det har ju uppenbarligen hänt av att folk bara haft den i fickan.
    Nja, här lär vi väl hejda oss lite i alla fall.....

Ingen lur vad jag vet, har någonsin blivit böj bara av att ha haft den i fickan.

Det måste till vissa krafter för att det ska bli någon risk för påfrestningar som ev. kan resultera i någon skada på lurarna. Att bara ha den i ficka ger inte dessa påfrestningar.

Om man däremot har den i fickan och sen rör sig, eller sätter sig, på sådant sätt att det blir rejält stramt eller trångt i fickan och luren får ta merparten av denna belastning, eller om man helt enkelt sätter sig på luren när den är i bakfickan, ja då kan skada uppstå. Men är det så mycket att orda om?

När iP5 kom så blev de lite hej-å-hå-rubriker, som försökte få uppmärksamhet med detta, men hur vet vi att dessa lurar verkligen bara ”legat i fickan” eller att det verkligen var ”nej jag har inte gjort nåt konstigt...” och att det helt enkelt inte var så att dessa personer råkat vara jäkligt tanklösa och/eller klantiga och haft luren i t ex bakfickan och sen plaskat ner arslet i en fast bilstol eller liknande, med skada som följd?

Jag har själv råkat sätta mig mer eller mindre på mina iPhones ett ytterst fåtal gånger, men det har hänt. Men bara genom att se på hur tunna lurarna är så säger i alla fall min logiska tänkande och sunda förnuft att det nog inte är så smart att t ex sitta på luren. Likväl som det för mig är rätt självklart att man inte tar sin fina glasprydda lur och kasar den hit o dit över bordet, för då får man räkna med att det lär bli repor förr eller senare. Jag skulle aldrig gasta på mobiltillverkaren för min egen klantighet.

Klarar man inte att ha lite sunt förnuft i detta, så kanske man inte ska ha en sådan lur utan en mer robust sak som är tänkt att tåla tuffare tag och miljöer. Likväl som man kanske väljer rejälare dricksglas istället för delikatare dito om man vet med sig att man klantar sig med dem i tid och otid.

Sen finns det givetvis en nedre gräns för vad kan bör kunna förvänta sig att en produkt bör tåla, t ex vore det ju rätt illa om en hammare inte tålde att hamra med... Så en TV-fjärr bör ju tåla ”normalt bruk” och då kan det förekomma att den trillar ner från soffbordet t ex, och detta testar tillverkarna. Likaså ska en mobil tåla att tappas i backen från rimliga höjder, och detta testar tillverkarna, och alla lurar tål oftast en sådan smäll, men det är ingen garanti då det ju är t ex glas i dem.

Fuck you you fuckin fuck
    Namn
    Jonas T
    Reg.datum
    apr 2001

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Inget konstigt med att Note 3 lyckas klara sig bra i liknande test som iP6+, helt enkelt för att plast har sina för och nackdelar, och i detta fall så kan plast ha en fördel i att vara mer böjligt och ändå kunna återta sin ursprungliga form. I andra fall kan det i värsta fall spricka eller nåt. Men, det är knappast bra för vare sig kretskort och dess komponenter eller skärmarna att böjas på det viset.

Kikade på iPhonefilmen nu, och min tanke är att den som inte känner att luren får den belastningen när den ligger i framfickan måste vara fullständigt tanklös eller avsutten typ.... Måste ju strama och spänna som bara fan i byxa och ben.

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Nja, här lär vi väl hejda oss lite i alla fall.....

Ingen lur vad jag vet, har någonsin blivit böj bara av att ha haft den i fickan.

Det måste till vissa krafter för att det ska bli någon risk för påfrestningar som ev. kan resultera i någon skada på lurarna. Att bara ha den i ficka ger inte dessa påfrestningar.

Om man däremot har den i fickan och sen rör sig, eller sätter sig, på sådant sätt att det blir rejält stramt eller trångt i fickan och luren får ta merparten av denna belastning, eller om man helt enkelt sätter sig på luren när den är i bakfickan, ja då kan skada uppstå. Men är det så mycket att orda om?

När iP5 kom så blev de lite hej-å-hå-rubriker, som försökte få uppmärksamhet med detta, men hur vet vi att dessa lurar verkligen bara ”legat i fickan” eller att det verkligen var ”nej jag har inte gjort nåt konstigt...” och att det helt enkelt inte var så att dessa personer råkat vara jäkligt tanklösa och/eller klantiga och haft luren i t ex bakfickan och sen plaskat ner arslet i en fast bilstol eller liknande, med skada som följd?

Jag har själv råkat sätta mig mer eller mindre på mina iPhones ett ytterst fåtal gånger, men det har hänt. Men bara genom att se på hur tunna lurarna är så säger i alla fall min logiska tänkande och sunda förnuft att det nog inte är så smart att t ex sitta på luren. Likväl som det för mig är rätt självklart att man inte tar sin fina glasprydda lur och kasar den hit o dit över bordet, för då får man räkna med att det lär bli repor förr eller senare. Jag skulle aldrig gasta på mobiltillverkaren för min egen klantighet.

Klarar man inte att ha lite sunt förnuft i detta, så kanske man inte ska ha en sådan lur utan en mer robust sak som är tänkt att tåla tuffare tag och miljöer. Likväl som man kanske väljer rejälare dricksglas istället för delikatare dito om man vet med sig att man klantar sig med dem i tid och otid.

Sen finns det givetvis en nedre gräns för vad kan bör kunna förvänta sig att en produkt bör tåla, t ex vore det ju rätt illa om en hammare inte tålde att hamra med... Så en TV-fjärr bör ju tåla ”normalt bruk” och då kan det förekomma att den trillar ner från soffbordet t ex, och detta testar tillverkarna. Likaså ska en mobil tåla att tappas i backen från rimliga höjder, och detta testar tillverkarna, och alla lurar tål oftast en sådan smäll, men det är ingen garanti då det ju är t ex glas i dem.
    Har själv en 4:a och den böjer du inte om du inte heter Magnus Samuelsson. Tycker fortfarande att 6+ verkar vara för klen för sitt eget bästa. En telefon får oftast tåla en hel del. Så det är något jag prioriterar en hel del. Synd, var sugen på en 6+ annars iom att det är ett helvete att byta bort från iPhone när du väl har haft en (appar etc som man köpt).

Registered User
    Namn
    Samir H
    Reg.datum
    maj 2005

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Faktum är ju, att ha telefonen i fickan jämfört mot att böja den med händerna skiljer en del i belastning.
    Säg du har den i bakfickan för att göra det enkelt.
    Du sätter dig ned, det tar ca 2s kanske, men just 'träffen av stolen' sker på nån tiondel.
    Och väger du 100kg så får du ganska hög amplitud på trycket gentemot att böja i 10sekunder.
    En så kallad 'chockbelastning' för att prata svenska *s*
    Så jag tror själva böjningen i fickan sker betydligt enklare än vad filmen påvisar.

Det får mig iaf att fundera hur skevt det här med 'premium' har blivit.
    Man gör avkall på kvalitet för att få nåt som 'känns bra i handen', att lura hjärnan att det är hög kvalitet med kvalitetskänslan.
    Hög kvalitet för mig är den sak(vad det nu är) är den som håller för massvis av användning etc etc utan att få annat än 'blessyrer' som repor exempelvis.
    Ungefär som en grön Bacho skruvmejsel från -73, fortfarande den bästa jag har i verktygslådan.

Mvh

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    I
    Citat Ursprungligen postat av Patrick Visa inlägg
    Faktum är ju, att ha telefonen i fickan jämfört mot att böja den med händerna skiljer en del i belastning.
    Säg du har den i bakfickan för att göra det enkelt.
    Du sätter dig ned, det tar ca 2s kanske, men just 'träffen av stolen' sker på nån tiondel.
    Och väger du 100kg så får du ganska hög amplitud på trycket gentemot att böja i 10sekunder.
    En så kallad 'chockbelastning' för att prata svenska *s*
    Så jag tror själva böjningen i fickan sker betydligt enklare än vad filmen påvisar.

Det får mig iaf att fundera hur skevt det här med 'premium' har blivit.
    Man gör avkall på kvalitet för att få nåt som 'känns bra i handen', att lura hjärnan att det är hög kvalitet med kvalitetskänslan.
    Hög kvalitet för mig är den sak(vad det nu är) är den som håller för massvis av användning etc etc utan att få annat än 'blessyrer' som repor exempelvis.
    Ungefär som en grön Bacho skruvmejsel från -73, fortfarande den bästa jag har i verktygslådan.

Mvh
    Visst kan det gå fort när luren böjd om man sätter sig på den, och det är en lätt sak att lyckas klanta sig med. Men igen, vi bör veta vilka saker vi inte bör ha i fickorna när vi ska göra vissa saker o s v...

Sen menar jag att din kvalitetsdefonition och jämförelse med en skiftnyckel är väldigt skev. Helt klart har du en bra skiftnyckel med massor av kvalitet, men man kanske inte kan jämföra rakt av med vad det generellt set är tänkt att en mobiltelefon bör få utstå utan risk för skador.

Vad jag menar är att kvalitet för olika föremål inte alltid kan bedömas efter samma definitioner. T ex så är kvalitet på ett delikat champagneglas i kristall en helt annan sak än kvalitet ett skruvstäd.

Personligen vet jag att saker kan gå på tok om man har vissa saker i fickan, även om de får plats i fickan och jag faktiskt har dem i fickan ibland. Men jag väljer då noga när jag kan ha dem där, i vilken ficka och varför, samt flyttar dem när de bör flyttas. Detta är liksom egentligen inte svårare än att man bör förstå att man inte bör ha sin fina lur oskyddad i samma ficka som man har nycklar och mynt etc. i, får då blir den garanterar repad förr eller senare. Tyvärr är det många som inte ens klarar en så basic sak, och sen skäller på tillverkaren för sin egen dumhet.... Och envisas med att de tycker de varit försiktiga minsann...

Registered User
    Namn
    Peter L
    Reg.datum
    dec 2003
    Det var nästan som jag gissade, men inte riktigt. Apple släppte nyss iOS 8.0.1 som fixade problemet.
    Snyggt jobbat av Apple som vanligt. Den där uppdateringen var visst inte så bra: Apple releases, then pulls iOS 8.0.1 with support for HealthKit apps, Photo Library fixes, more [u]

Apple pulls iOS 8.0.1 after users report major problems with update | The Verge

Börjar bli standard att uppdateringarna är trasiga och måste lagas med ytterligare en uppdatering hos Apple. Var det nån som sa premium?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •