Bilsnack
Sidan 14 av 27 FörstaFörsta ... 478910111213141516171819202124 ... SistaSista
Resultat 196 till 210 av 399
    AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Jag anser det åt h-e iaf.
    Man får tyvärr inte vad man betalar för.

Jag vill inte påstå det är 'skillnad' i kvalitet på ett skruvstäd och ett kristallglas.
    det kan dock vara skillnad på kristallglas och kristallglas
    Samt skruvstäd och skruvstäd.
    Att jämföra äpplen och päron borde du veta inte funkar som brukar vara petnoga på testresultat med bilar.

Jag ser en liknelse, många bilar idag har plastinredning pga öka stryktåligheten, men tyvärr för att öka kvalitetskänslan draperar de den med en tunn gummifilm, som inte tål nötning.
    Det har gått troll i kvalité och dess känsla.
    Tillverka så billigt som möjligt och lura konsumenten med väl utförd reklam.
    Därav skruvmejseln, Bachomejseln från 1973 är och förblir en skruvmejsel i genomskinlig plast och chromvanadiumstål, ful som stryk, men tål långt gånger mer än en stahlville från 2013.
    Och de är designade att utföra samma jobb.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Att behöva tänka på när man kan/inte kan ha en telefon i fickan är ju bara idiotiskt(nu syftar jag inte på att inte ha mynt nycklar utan vanlig ficka med telefonen i) Jag måste kunna ha en telefon i fickan och sitta ner utan att skiten ska paja? Eller ska man ha en speciell väska med in inbyggda stötdämpare i utifall man stöter i någon/något när den ligger i något klädesplagg man har på sig? Eller kanske ännu bättre, låta den ligga hemma på skrivbordet i original förpackningen ?

Skärpning nu, en telefon ska användas och man har en mobiltelefon i fickorna och ibland sitter man ner, telefonen SKA hålla för det. Allt annat är ett misslyckande.
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Skön diskussion...

Man har sålt x antal miljoner telefoner och ett fåtal personer har bevisligen lyckats böja sina.
    Det finns ingen som helst källkritik om hur det gått till osv utan man sväljer allt med hull och hår som om det vore en absolut sanning. Finns ju inget bevis för att de här personerna inte kört över sina telefoner med bilen... bara för att de själva hävdar att den böjde sig "nästan av sig själv". Unbox Therapy killen tar ju i alla fall i så pass mycket att hann skakar på videon, det är ju ändå en markant mängd kraft.
    Men bevisligen är iPhone6 mjukare än Note3 som i sin tur är nästan 20% tjockare samt av annat material. Allt handlar om trade off, normalt sett kan man inte få allt på en gång... Vill man ha en tunn telefon i metall så kanske man ska vara aningen mer försiktig hur man belastar den, och klarar man inte av att kontrollera det i vardagslivet så kanske man ska välja en annan telefon? Jag kan rekommendera Sonim för de som brukar pajja sina telefoner...
    Porsche 964 C2

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Skön diskussion...

Man har sålt x antal miljoner telefoner och ett fåtal personer har bevisligen lyckats böja sina.
    Det finns ingen som helst källkritik om hur det gått till osv utan man sväljer allt med hull och hår som om det vore en absolut sanning. Finns ju inget bevis för att de här personerna inte kört över sina telefoner med bilen... bara för att de själva hävdar att den böjde sig "nästan av sig själv". Unbox Therapy killen tar ju i alla fall i så pass mycket att hann skakar på videon, det är ju ändå en markant mängd kraft.
    Men bevisligen är iPhone6 mjukare än Note3 som i sin tur är nästan 20% tjockare samt av annat material. Allt handlar om trade off, normalt sett kan man inte få allt på en gång... Vill man ha en tunn telefon i metall så kanske man ska vara aningen mer försiktig hur man belastar den, och klarar man inte av att kontrollera det i vardagslivet så kanske man ska välja en annan telefon? Jag kan rekommendera Sonim för de som brukar pajja sina telefoner...
    Bra där, håller med helt och fullt

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Här är en bra video som lägger lite mer vetenskap bakom än ren internet hysteri...

Där ser man bra skillnaden i egenskap mellan ett metallchassi och ett plastchassi i förmågan att flexa TILLBAKA. Iphonen flexar tom MINDRE än Samsungen...

Också värt att notera är att de belastar med 45kg(!!!) i detta test utan att det blir jätte stor skada.

Porsche 964 C2

,,,,, .-.´____ glemmys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    ingenjör
    Skillnaden på tjockleken mellan Note 3 och 6 plus är dock inte nästan 20%, 6 plus är 0,9 mm tunnare eller 11%. Ett annat sätt att se det är att Note 3 är 12,5% tjockare.

Men jag håller med att det blir uppförstorat, fast det är ju det här som är så roligt.
    Finns ingen som tar åt sig så som Apples kunder.

Inte alls förvånad att 6rna är så omtåliga. Aluminium är hur mjukt som helst, jag hanterar min Mini 2 med silkesvantar.
    electric shock!! vadå tjock?!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Bra video? På vilket sätt? Dom testar ju att böja telefonen på mitten, inte på stället folk rapporterar att telefonen böjer sig samt där bilderna/andra filmer visar att den faktiskt gör det.

Kolla på videon igen när dom böjer telefonerna, båda telefonerna böjer sig lite annorlunda över volymknapparna. Om det är pga att iphonen är ljus och samsungen mörk ska jag låta vara osagt men iphonen ser faktiskt ut att böjas mera.

Och även fast jag både gillar iphone och har ett gäng såna så tycker jag personligen faktiskt att detta är något av en fail. Kan köpa om baksida/framsidan blir repiga efter ett tags användande, kan köpa att telefon faktiskt kan gå sönder om man tappar den eller att den ballar ur om man badar med den samt att det kan bli skador på telefonen om man är oförsiktigt. Men att risken finns att telefon blir böjd av att ha den i en byxficka och sätta sig ner, nja, det kan jag inte riktigt köpa oavsett hur bra telefonen är i slutändan
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

Polski on the run...
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2001
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Här är en bra video som lägger lite mer vetenskap bakom än ren internet hysteri...

Där ser man bra skillnaden i egenskap mellan ett metallchassi och ett plastchassi i förmågan att flexa TILLBAKA. Iphonen flexar tom MINDRE än Samsungen...

Också värt att notera är att de belastar med 45kg(!!!) i detta test utan att det blir jätte stor skada.

Men det blir skada på iPhonen och 45kg är inte mycket med tanke på att i genomsnitt väger väl en person runt 70kg (vuxen) och med en iPhone 6 Plus i fickan så är det inte konstigt att den blir böjd ifall bla. sätter sig ner, det är inte precis en liten telefon. Har hänt förut att min iPhone 4S låg lite fel i fickan två ggr där den fick en yttre påverkan när jag satte mig ner så att bakstycket sprack.
    [ Sponsorer ] | [ iPhonedelar.se ] | [ Smartplate.se ]

har haft blått namn.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Att Apples ingenjörer skulle ha glömt en så vital grej tror jag knappast. Det är väl någon överfet jävel med skinny fit jeans som satt sig galet på någon hipstertillställning.
    Samma ingenjörer som missade att man kortslöt antennen genom att hålla den helt normalt? Lugn i båten nu...

AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Det mest magiska är att det spelar ingen roll vad Apple levererar, kunderna accepterar det som att det är 'the shit' och det 'senaste' inom teknologi.
    Och vid eventuella 'flaws' så viftar appleanvändare bort det på olika vis, varje gång!

Varför inte härdat rostfritt stål i chassit om man absolut ska ha metall.
    Kanske titan?
    Stål borde ju iaf ge en skön 'känsla' som det strävas efter, lite tyngd i grejerna likt bang olufsens fjärrkontroller.

Mvh

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av Patrick Visa inlägg
    Varför inte härdat rostfritt stål i chassit om man absolut ska ha metall.
    Kanske titan?
    Stål borde ju iaf ge en skön 'känsla' som det strävas efter, lite tyngd i grejerna likt bang olufsens fjärrkontroller.

Mvh
    Varför? Priset... det skulle bli väldigt dyra produktionskostnader. Sedan tror jag många inte tycker det är så kul med en tung telefon. Visst skön känsla när man väl håller den i handen, men jobbigt all annan tid.

.
    Porsche 964 C2

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Citat Ursprungligen postat av Patrick Visa inlägg
    Det mest magiska är att det spelar ingen roll vad Apple levererar, kunderna accepterar det som att det är 'the shit' och det 'senaste' inom teknologi.
    Och vid eventuella 'flaws' så viftar appleanvändare bort det på olika vis, varje gång!
    Nej. Det mest magiska är alla haters som åter och åter igen måste idiotförklara folk som köper Apples produkter. Att ni inte tröttnar?
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    Det mest magiska tycker jag är den stäääändiga f*cking diskussionen som följer varje Apple-släpp. Spelar det verkligen stor roll vad andra än en själv använder för typ av telefon?

Visst, det är givetvis helt värdelöst att telefonen kan böjas, absolut. Men jag bedömer sannolikheten att den faktiskt kommer att göra det som rätt liten och köper därför en ändå.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av NiKeMaN Visa inlägg
    Nej. Det mest magiska är alla haters som åter och åter igen måste idiotförklara folk som köper Apples produkter. Att ni inte tröttnar?
    Precis, köper själv varje ny iPhone som kommer för att jag inte orkar byta till något annat, har haft alla modeller sen 3:an och har aldrig haft några problem med telefonerna, innan jag köpte 3:an så har jag haft massa olika "vanliga" telefoner och de har alltid börjat strula efter ett par månader, knappar som inte funkar, batteriet blir askasst, tappar samtal/mottagning mm

Visst iPhone kanske inte är bäst men den funkar tillräckligt bra för att jag inte ska ha någon anledning att byta till något annat. Blir däremot väldigt fundersam på varför det alltid är massa folk som inte har iPhone som härjar i dessa trådar och försöker förklara för oss som har iPhone att de inte är bra? Vad är grejen?

AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Klart vi inte tröttnar.
    Är så bra 'valuta' i utlagd energi, man får tillbaka tiofalt.

Nej ärligt, är det inte lite rätt det jag skriver då?
    Att det har gått troll i kvalitet?
    Och faktumet är ju att det är vi själva som bestämmer, de stora gör marknadsanalyser och tillgodoser oss med skiten.

Sen är det en liten betydande skillnad, Android och Microsoft phone OS användare skapar sällan trådar på bilforum angående telefonsläpp.
    Och när det väl händer så kommer lämmeltåget med sina tuggade äpplen och ska glorifiera sina produkter.

Så lite skit får ni allt ta.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •