Oseriös reklam, troligtvis inte brottsligt här, men verkar vara en klar blåsning
Bilsnack
Resultat 1 till 9 av 9
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.

Oseriös reklam, troligtvis inte brottsligt här, men verkar vara en klar blåsning

Har ni ingen koll på vad för skit som ramlar in i reklamen? Men det är klart, reklam som skitar ner har ju tyvärr funnits på Z ganska länge.
    Men de på bilden verkar totalt oseriösa och sådan skit tar ni in? Har för mig att i de flesta "annonsprogram" kan man styra upp typen av reklam som man vill ska visas. Men om det är max in utan tanke är det förståeligt...
    Kolla själv på länken, verkar det seriöst? Registrera sig, starta ett konto och direkt bli av med 200€ Trade Journal Online

Dessutom så finns sidan på ett webhotell i Fort Lauderdale som heter "Moniker Privacy Services".
    Citat från en "whois" ang Moniker.

" Who is Moniker Privacy Services?
    Moniker Privacy Services is a company based in Florida that registers domain names while hiding the identities of the domain owners.

They are very shady. They have been sued numerous times, and sites registered through them have been responsible for a huge amount of spam. "

Sedan vill de att man ska tro att någon Nisse, som gått med, tjänat över 30 000kr i veckan. Det skulle vara skrattretande om det inte var så bedrägligt.
    Eftersom jag innan jag gick in och skrev här klickat på den reklamen, vad händer då? Jo, reklamen kommer fram igen, fyrdubbelt istället.

Det som ska föreställa en artikel på länken, är inte det, dessutom så står det som om en svensk journalist skrivit den. Verkar inte troligt eftersom den är dåligt översatt. Längst ner är det en massa text som ska föreställa läsarkommentarer, de verkar vara bluff det med eftersom normalt i kommentarsfält brukar det finnas någon negativ kommentar, men inte här
    Ni verkar inte helt seriösa med ert reklamval och sättet ni låter den visas på.

Ni borde nog styra upp reklamen, detta är ett exempel, det finns fler oseriösa annonser...

Namn:  4v4f5tertg.PNG
Visningar: 173
Storlek:  305,2 KB

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Ge fan i att klicka på den bara, ofta så riktas reklamen dessutom till sånt man skälv har surfat eller googlat efter, har själv aldrig sett den reklam som du visar.

Själv ser jag väldigt mycket RC, rese och nätverksutrustnings reklam.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Ge fan i att klicka på den bara, ofta så riktas reklamen dessutom till sånt man skälv har surfat eller googlat efter, har själv aldrig sett den reklam som du visar.

Själv ser jag väldigt mycket RC, rese och nätverksutrustnings reklam.
    Jag har aldrig klickat på någon reklam här, detta var första gången. Dessutom använder jag ingen adblocker på Z.

Så för dig är det så att om man inte klickar på det finns det inte?
    Tyvärr finns det ju de som är lättlurade. Kanske det skulle verka mer seriöst av ägarna till Z att styra upp vad för reklam som visas. Det är ganska lätt att göra det, om man har den viljan....

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Som jag skrev så styrs reklamen till stor del efter vad man surfar/söker efter. Vem ska bestämma vilken reklam som ska censureras då? Jag ser inget större fel på den här reklamen jämfört med andra reklambanners.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Varför klickar du på sånt skit? Skulle aldrig falla mig in, jag ser inte ens sånt.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Ne jag har inte heller fått upp den annonsen. Däremot får jag upp en massa annonser för träningskläder och Nike skor eftersom min tjej sökt på sånt.
    BILSNACK | crew

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Reklam är ju en sak, men just denna jag refererar till är ju rent bedrägeri. Märkligt att sådant slinker igenom. Borde ju gå att anbmäla för de som har dessa reklamleverantörer. Dök även upp på eBay när jag var där....

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Reklam är ju en sak, men just denna jag refererar till är ju rent bedrägeri. Märkligt att sådant slinker igenom. Borde ju gå att anbmäla för de som har dessa reklamleverantörer. Dök även upp på eBay när jag var där....
    Ja då får du väl anmäla dem, som sagt dessa reklambanners syrs beroende på vad man själv surfar efter och du eller någon på din dator har surfat på något som gruperas i samma kategoru som dessa annonser. För mig personligen är det verkligen ett ickeproblem, bara och ge fan i all klicka på skiten.

Administrator C.Devs avatar
    Namn
    Johnny
    Reg.datum
    jun 2012
    Nätverksannonser accepterar by default "alla", men man kan välja kategorier av annonser. Sedan efter det får man lyssna på kritik, och vara redo att ta bort annonser som folk finner för stötande. Men om det levereras via Googles nätverksannonser (som Zatzy använder sig av) så är det i praktiken dina egna surfvanor det baseras på.

Sedan så ser du den blå fliken upp till höger? Klicka på den och välj att inte visa annonsen mer.
    biturbodiesel

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •