Bilsnack
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 43 av 43
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Därför man ska köra tyskt så man får kvalité!
    Sugen på blockflöjts festival?

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Vi hatr testat det har itne du.

Citat Ursprungligen postat av Das Leg Visa inlägg
    En standard m5 ska inta ta en standard korrekt körd ej trasig Ferrari FF. Punkt.

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Niklas Johansson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Gustav. Det är nog dags att skaffa fram en annan valfri Ferrari FF och valfri annan BMW M5 F10 och testa. Jag är också övertygad om att något är galet i racen som visas.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Känns som 2006 då jag rejsade M6 vs Gallardo, ignen fattade någonting men sen när ma nvisade det med adxnra bilar förstod folk det tillslut...

Citat Ursprungligen postat av NiKeMaN Visa inlägg
    Gustav. Det är nog dags att skaffa fram en annan valfri Ferrari FF och valfri annan BMW M5 F10 och testa. Jag är också övertygad om att något är galet i racen som visas.

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Niklas Johansson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Det är ju inte jämförbart! Det är ju ganska lika rakt igenom!

Här sticker ju den sk original M5an ifrån FFen utan att tveka det minsta! Lika chockad är jag över videon där samma M5 också kör mot RS6 700hk.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Känns som 2006 då jag rejsade M6 vs Gallardo, ignen fattade någonting men sen när ma nvisade det med adxnra bilar förstod folk det tillslut...
    Vilket även flera tidtagnings-sidor håller med om:

BMW M6
    0-100km/h 4,2s
    0-200km/h 12,8s
    100-200km/h 8,6s

Lamborghini Gallardo:
    0-100km/h 4,0s
    0-200km/h 13,0s
    100-200km/h 9s

(fastestlaps igen)

Så att Gallardo-M6 är en rättvis jämförelse med FF-M5 haltar väl lite. Men detta är teori, och jag har inte testat själv.
    Dock talar alla oberoende tester emot M5:an.

Registered User
    Namn
    Samir H
    Reg.datum
    maj 2005
    Jag tittade precis på klipp från gustav när det kördes mtm rs6a mot denna bimmern. Där vann bmw också. Sedan ett klipp med nya m6 där den var trimmad till 700 hk så var det samma avstånd bak till audin, helt annat ljud i m6an.

Om den är bonestock är jag galet impad isåfall.
    mvh

Registered User
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2002
    En vän pratade med ägaren till denna bmw på en bilträff i somras och då var den inte orignal. Det var helsystem på den. Avgas med racekattar eller utan kattar ger rätt mycket effekt på turbobilar.
    Senast redigerat av SideWays den 2014-10-28 klockan 08:58.

Push it too the Limit Maxads avatar
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Gustav du har jo själv klipp där M5 f10 får stryk ut av F430 scuderia och samma scuderia får stryk ut av 458 som i sin tur får stryk ut av en FF så vad är det som är så konstigt att folk reagerar som dem gör ?
    EN FF ska inte få stryk ut av någon F10 oavsett hur bimmer freak man är så måste man jo acceptera vissa saker. ANtingen är Bmw inte helt original eller så kan FF föraren inte köra helt enkelt och i min mening så är det faktiskt både fallen skulle jag tro.
    Push it to the Limit

Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Så jävla svårt är det inte att köra bil idag. Inte rakt fram. Kan typ vilken tre-åring som helst. Är det nått som är fel är det bilen. Förvånar mig inte då det är skillnad på tyska och italiensk hästkrafter

Push it too the Limit Maxads avatar
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Stor skillnad på att köra bil och maxa den, att ha perfekta växlings läge vid ett viss varvtal. Växlar du 300/Rpm för tidigt som är förvisso inte stor till vardags så har du garanterat tappat en del redan vid en enda växling. Har du någonsin kört en super bil så vet du vad jag pratar om oavsett att dessa är utrustade med paddlar så måste någon rycka i dem.
    Det handlar inte om föraren är duktigt eller inte det handlar om adrenalin och misstag bara, det går riktigt fort att i dessa läge.
    Jag har själv kört i Björkvik och även om till vardag så känns det som att man växlar perfekt så räckte en liten fel växling där för att utgången ska se helt annorlunda ut för mig.
    Push it to the Limit

Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Ja, då är det väl jag som är född bilförare. Skönt att man inte är en glad amatör.
    Men kom igen nu, är inget annat än spekulation angående FF från er alla. Likväl som Ferrari föraren kan även BMW föraren ha gjort massvis med fel under rejset. Sen är det ju ingen övertygande seger för BMWn, är väldigt jämnt rejs.
    Ganska övertygad att det inte handlar om föraren i detta fallet som en del försöker framhäva.
    Senast redigerat av Zafiro den 2014-10-28 klockan 11:18.

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    M5 var på väg att komam ikappå Scuderian i fart me ndå släppte han samt som Arne nog kan si nM5 bättre än vad jag gjorde i den jag hade lånat.

Du ignorerar tre pers i FF (samt fiull tank) vs två i M5, vridmomentskurvorna i båda blarna etc?

ANg. FF var ESP av och Sport läget på, vad med kan ma ngöra med FF för att den ska vara "beredd"?

Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    Gustav du har jo själv klipp där M5 f10 får stryk ut av F430 scuderia och samma scuderia får stryk ut av 458 som i sin tur får stryk ut av en FF så vad är det som är så konstigt att folk reagerar som dem gör ?
    EN FF ska inte få stryk ut av någon F10 oavsett hur bimmer freak man är så måste man jo acceptera vissa saker. ANtingen är Bmw inte helt original eller så kan FF föraren inte köra helt enkelt och i min mening så är det faktiskt både fallen skulle jag tro.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •