Bilsnack
Resultat 1 till 7 av 7
    Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005

Hoppa fallskärm i Stockholm, vilka rekommenderar ni?

Sitter och kollar på en present till tjejen, tänkte gå all in med foto och film och spånar på Skydive Nyköping men de verkar inte filma med någon vettig kamera?

Stockholm/Västerås Fallskärmscenter eller Stockholms fallskärmsklubb i Uppsala får det nog bli istället trots att de i Nyköping verkar ha ett skönt gammalt ryskt plan.. vilka har ni hoppat med och rekommenderar? Hinner man tänka något på omgivningen, t ex att de i Västerås har vatten runt om sig o så?
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Push it too the Limit Maxads avatar
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Här vågar man knappt flyga med ett plan och ni ska frivilligt hoppa ut genom en )

Mäktigt att ni vågar det faktiskt
    Push it to the Limit

Registered User Jocce81s avatar
    Namn
    Joacim Hansson
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Fabrikschef
    Jag hoppade med Stockholms Fallskärmsklubb, mina systrar (ja säger syster i Videon men var lite hög på adrenalin redan på backen :P) köpte det via något eventföretag...

/Jocce
    Min fotosida: http://www.jocce.se

Fotointresserad? Besök: http://www.fotointresse.se

Registered User
    Namn
    Andreas Hellström
    Reg.datum
    dec 2003
    AN-2 som planet i Nyköping heter är ett mycket trevligt plan.
    Har inte varit i just det flygplanet de har där men en annan AN-2a. Man har ståhöjd och en "riktig dörr".
    Det är ett (som sagt vet inte just det planet) mycket långsamt plan, bara det i sig är en upplevelse.
    Som lite flygplansentusiast så är man lite förtjust i radialmotorer också.
    Vad var det för kamera de använder? Verkar konstigt att de skulle ha sämre än alla andra.
    Mig veterligen är Sony cx1?? Standard alternativt actionkameror som GoPro, drift mm.

Men om man ska kolla vad de andra två alternativen erbjuder så är det turbinmotorer och snabba plan.
    Västerås 208 är ett fint plan, med "hukhöjd" och bred dörr.
    Vackert beläget nära mälaren och med fin utsikt.

Tierp/gävle tror jag har en TwinOtter. Också turbin med två motorer. (vet inte om de kör med de planet så här på lågsäsong).
    Minns höjden som ungefär som Västerås 208 men kan tro att det var lite högre.
    Har aldrig varit på det flygfältet så kan inte säga något om utsikt och omgivning.

Kan inte kommentera så mycket om vilken klubb som gör tandems bäst, har bara hoppat i västerås och det är inte så att jag engagerade mig i hur de skötte tandem när jag var där.
    Men jag tror och är rätt säker på det, att det är liknande i de tre klubbarna.
    Har däremot hoppat från både 208an och TwinOttern samt en liknande AN-2.

Vilket som är bäst är helt upp till er, men jag är själv väldigt svag för radialmotorer.
    Finns inget som är så ljuvt att höra och se.
    Men det är ju inte de ni ska fokusera på.
    Jag är rätt säker på att det blir ett bra minne oavsett vilken klubb ni väljer

Registered User
    Namn
    Christofer H
    Reg.datum
    feb 2005
    Köpte för många år sedan ett tandemhopp till tjejen jag hade då här i Västerås. Då det var en överraskning så hade hon luva på sig när hon kom och skulle göra hälsoundersökningen eller vad man kallar det för och dom skojade till det som fan med henne. Riktigt sköna typer som är lätta att ha och göra med.

Köpte även till filmning som var värt pengarna då hon knappt kommer ihåg före/hoppet/efter pga adrenalinet.

Och ang omgivningen så behöver du inte oroa dig för det, hon kommer vara så fokuserad på andra saker så om det finns en sjö eller inte kommer hon nog skita i ;-)
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

Registered User
    Namn
    Thomas Arnesson
    Reg.datum
    nov 2005
    Jag hoppade i Gryttjom (Stockholm Fallskärmsklubb) på min svensexa och det var mycket välordnat med roliga och vettiga människor som skötte det hela. Jag kan inte göra någon jämförelse mot de andra alternativen men jag kan rekommendera Gryttjom.

Registered User
    Namn
    Andreas Hellström
    Reg.datum
    dec 2003
    Kan meddela att Gävle/Tierp inte har kvar Twin Ottern längre.
    Den tankades idag i Eslöv på väg till sin vinterförvaring.
    Vet inte vad de har nu istället...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •