Vad kör ni för häftiga vinterbilar i år?
Själv åker man symmetrical awd för första riktiga vintern
![]()
Vad kör ni för häftiga vinterbilar i år?
Själv åker man symmetrical awd för första riktiga vintern
![]()
Volkswagen vägrar uppenbarligen att tillverka Polo R WRC 4Motion, som enligt alla "vi vet allt-motortidningar" skulle visas i Geneve i våras, och eftersom A1 Quattro är ful som stryk så får det nog bli Polo R WRC 2WD även i vinter. Asymmetrical 2wd FTW!![]()
- POLO R WRC 2014 -
Golf R 2011
Samma som förra året.. Golf R 2011. Har varit dålig på att byta bil på sistone!![]()
VW R, vinterns nya Volvo 740?![]()
3:a USR 2007
3:a Team Insane Racing 2007
3:a Nattracet Cup 2008
Finalist Nattracet Cup 2009
4:a Norr vs Söder 2009
http://www.pure-pf.com
http://www.nordicmilitarytraining.se
Precis hämtat ut denna.
Hade varit kul att sladda runt i denna med 200hk,rwd och manuell. Ska dock säljas...
![]()
BILSNACK | crew
lite offtopic men den roligaste vinterbil jag har haft var nog Min Ford sierra Sosworth 350 hk bra diffar och 4wd,, kan det bli roligare??
Samma bil som även får gå som sommarbil, hobbybil, helgbil och bruksbil. Octavia TSI DSG 2012. Visst är det kul att sladda ibland men när man ska till jobbet på morgnarna är det trevligt med automatlåda och modernt antisladdsystem. Bara att kliva på och styra så ser elektroniken till att man hamnar rätt.Och så bensinvärmare så man slipper skrapa. Om den bara vore fyrhjulsdriven vore det den perfekta bruksbilen.
Den här vinterbilskulturen med att köpa nån skithög och ställa av finbilen förstår jag inte, då har man köpt fel finbil helt enkelt. Vi bor ju trots allt i Norden.
Bilden är från i våras men det har inte direkt hänt nåt sen dess.
![]()
om man ej behöver oroas över att bilen far illa på vintern har man ej nog fin bil![]()
![]()
240 GL (y)
Föräldrarna har en läskig backe vintertid så jag har lurat på dem en sån här:
Farsans bekymmer är att den inte river något med hjulen, inte ens om man åker bredvid vägen upp
![]()