Håller zatzy (m fl) på att dö ut?
Bilsnack
Sidan 1 av 6 123456 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 81
    Registered User
    Namn
    Maximilian.S
    Reg.datum
    apr 2010

Håller zatzy (m fl) på att dö ut?

Är inte så aktiv här men märker att det är i princip samma gamla trådar som ligger i topp eller på förstasidan.

Hur ser ni andra på det här? Är det bara jag som inbillar mig?

Registered User
    Namn
    Marcus D
    Reg.datum
    aug 2002
    Känns inte som att ägarna bryr sig om det här stället längre utan det bara rullar på. Jag håller helt med dig i din analys.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Antalet unika besökare är fortsatt bra, kring stadiga 100k i veckan. Att aktiviteten på projekt osv minskar hör till samhällsutvecklingen dvs vi blir mer tangentbordsryttare på Facebook istället för att meka samt att dom som var 20 år när Zatzy introducerades är 35 idag. Och för att inte tala om den nya generationen (90 - 00talisterna). Forum tappar generellt till FB, men ett forum är alltid sökbart via google vilket inte FB är.

Vi har riktigt trevliga planer på G till Z så håll tillgodo och försök bidra till aktiviteten

Ps... I skrivande stund 367 st unika som kikar på Z.
    Senast redigerat av Erik den 2014-11-10 klockan 22:39.
    BILSNACK | crew

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av nothing Visa inlägg
    Känns inte som att ägarna bryr sig om det här stället längre utan det bara rullar på. Jag håller helt med dig i din analys.
    Vet att det finns en del planer för zatzy som förhoppningsvis livar upp det ite här men det är helt enkelt så att användarna inte skapar lika mycket trådar, många av de gamla användarna har slutat rejsa och inte har kvar samma intresse att hänga på forumet, det tillkommer nya användare men inte i samma utsträckning, finns en massa andra alternativ nu, många håller till på facebook eller utländska sidor.

Märker som moderator att det är väldigt lite att göra nu för tiden jämfört med 4-5 år sen, då var det klart mer liv här. En massa nya trådar och även mer liv i trådarna.

Vit med rosa nyans!
    Namn
    S Olin
    Reg.datum
    okt 2005
    Jag kollar några ggr per dag iaf =) Lite dött är det men jag gör inte så mkt för att höja stämningen så jag gnäller inte!

p.s fler Zatzy-träffar skulle öka snacket här, tror jag d.s

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    De flesta har flyttat in på Facebook, det är den bistra sanningen.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

aka Shortlegs Mange249s avatar
    Namn
    Magnus H
    Reg.datum
    sep 2003
    Sen är det ju tyvärr lite så att det som Zatzy stod för är utbytt mot mer pk agenda.

Inte mycket som handlar om trim, racekvällar och streetracing längre.

Jag ogillade det stök som ibland kom med det, såsom en del som svinade i trafiken för mycket eller som hade mycket snabba pengar lite för ofta...

Däremot saknar jag givande samtal här inne med de som inte bara snackade utan faktiskt levererade häftiga bilar. Nu får man vara glad om man inte blir påhoppad för att man kör trimmat och tipsar folk om var Polisen står med lasern.
    Att få råd med vilken turbo man skall ha eller hur mycket man vågar ladda är stört omöjligt idag.

ICA-Stop är ju lite essensen av det jag saknar.

Vad står Zatzy för idag? Startsidan säger Z och borta är "racing community" och "where streetracing rules". Parallellerna med familjeliv kommer allt oftare upp och kunnandet som än gång fanns försvinner när folk gång på gång undrar hur man byter lampa.

Jag hoppas det blir rätsida på detta och Zatzy hittar en tydlig profil för det vore trist om det försvann.

aka Shortlegs Mange249s avatar
    Namn
    Magnus H
    Reg.datum
    sep 2003
    Erik: Att det är 367 unika säger inte så mycket om typ 20 är medlemmar och ingen skriver. Det som fanns förut var ju att man kunde sitta och skriva i 3-4 olika trådar och ha fullt upp en hel kväll. Folk var intresserade och deltog.

Sidvisningar är så klart bra, men är inte ett bra mått på "liv".

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Det är mycket tråkigt om aktiviteten flyttar ut till just Facebook. Vi har en väldigt aktiv 964 grupp på Facebook men när man försöker hitta någon info som man vet har diskuterats tidigare är det nästan lönlöst att ens försöka. Söker man på ett specifikt ord som man vet fanns i diskussionen så är det inte alls säkert att man får träff...

Statistiken talar tyvärr sitt tydliga språk:

zatzy.jpg
    Porsche 964 C2

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Mange249 Visa inlägg
    Sen är det ju tyvärr lite så att det som Zatzy stod för är utbytt mot mer pk agenda.

Inte mycket som handlar om trim, racekvällar och streetracing längre.

Jag ogillade det stök som ibland kom med det, såsom en del som svinade i trafiken för mycket eller som hade mycket snabba pengar lite för ofta...

Däremot saknar jag givande samtal här inne med de som inte bara snackade utan faktiskt levererade häftiga bilar. Nu får man vara glad om man inte blir påhoppad för att man kör trimmat och tipsar folk om var Polisen står med lasern.
    Att få råd med vilken turbo man skall ha eller hur mycket man vågar ladda är stört omöjligt idag.

ICA-Stop är ju lite essensen av det jag saknar.

Vad står Zatzy för idag? Startsidan säger Z och borta är "racing community" och "where streetracing rules". Parallellerna med familjeliv kommer allt oftare upp och kunnandet som än gång fanns försvinner när folk gång på gång undrar hur man byter lampa.

Jag hoppas det blir rätsida på detta och Zatzy hittar en tydlig profil för det vore trist om det försvann.
    ICA-Stop kör jag fortfarande ibland, tycker vi tar upp det igen 2015

Tror inte det är enbart Facebooks fel, finns ju betydligt mer spcifika forum nu än förr, tex PPF och liknanade och även internationella forum som sagt.
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    allt är 90/00-talisternas fel. jävla skitungar
    тектоник

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Idag har vi åtminstone högt i tak och inte skulle man bli påhoppad för att varna om poliskontroll. Jag varnar då och då och får enbart uppskattning.

Det är användarna som gör forumet så fortsätt gärna komma med tankar och idéer.
    Senast redigerat av Erik den 2014-11-11 klockan 08:07.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Säsongsmässigt? Mörk trist period då många bilar rullas in i garaget? Carspotting t.ex, dog ju i September, nästan

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av any1 Visa inlägg
    Säsongsmässigt? Mörk trist period då många bilar rullas in i garaget? Carspotting t.ex, dog ju i September, nästan
    Nja det är mer än sässongsmässigt.

Tror tyvärr en anledning är också smartphones, märker själv att jag gärna läser på forumet via min iPhone men svarar inte på trådar eller lägger upp nya trådar lika ofta via telefonen. Är nog också därför man ser ganska många besökare men få av dem är påloggade, väldigt många som bara är inne och tittar. Kollar man nu t ex så är det 22 medlemmar och 221 gäster

Administrator C.Devs avatar
    Namn
    Johnny
    Reg.datum
    jun 2012
    Det här med att man tycker saker blivit mer PK är intressant. Jag tror det där är en högst personlig åsikt hos den som säger det. Man tror det blivit PK, för att man själv blivit dit, för att samhället snarare blivit striktare på vad man bör få säga eller inte. Det är inte forumets "fel", eller andra som är PK. Jag menar, även Flashback har ju blivit viss del striktare än förr. Folk generellt kanske har mer respekt för andras åsikter, man väntar med att säga den mest kritiska och taskiga åsikten man kan lägga, för att nu är man inte längre så anonym som man tyckte man var förr, när forum i sig var mer hippt och nytt. Men idag är det Facebook och man frontar ofta med sitt namn. Man blir mer "PK" på det sätt. Men samtidigt är PK synonymt med: tråkigt...

Zatzy har väldigt mycket sökstatistik = folk som kommer och vänder om de inte hittar exakt det de letar efter. Bra för annonsintäkter kanske, men forumet i sig blir inte mer livligt av att många besökare sajten.

Många fler måste se att Zatzy är något för dom. Och där är det svåra, att hitta antingen tillbaka till sin nisch, eller skapa en ny modernare variant som kan locka nya yngre talanger. För inte är det de 30+ som börjar inse sin dödlighet som skapar intressanta trådar. Utan det är "unga och dumma" som sticker ut, skapar irritation men även intresse. Det behövs trådar som skakar om, det behövs en "värld" (inom bil) som skakar om. Världen i dag säger att motor är fult och inte grönt nog för mainstream media. Intresset försvinner, vuxna lär inte sina barn har gott en oljeläckande sönderkörd motor luktar. Man plitar istället på sin smartphone och Facebook. tyvärr.

Jag själv tror att Facebook gjort sin grej, det har peakat. Men Facebook är idag snarare ett behovsmedium för att hålla kontakt, på ett sätt som forum idag inte kan. Och inte bör heller. Forum är ett arkiv av historia och interaktion mellan personer som delar samma intresse. Lycka till att söka upp gammalt innehåll på Facebook. Det går inte. Forum briljerar på det.

Inom MC-världen släpps just nu nya modellar av tillverkarna, plötsligt peakar diskussioner och besökstrafiken (på Sporthoj.com). Inom bilar och inom Zatzys nisch så är det inte så värst mycket nytt och häftigt längre kanske. Bilar blir bättre, men samtidigt tråkigare på många sätt.
    biturbodiesel

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •