Håller zatzy (m fl) på att dö ut? - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 81
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Jag tror att bytet av forumprogramvaran har gjort att man tvekar att lägga in ex.vis bildtrådar. Förr så slängde man in en massa bilder. De skalades ner av programvaran, men klickade man på en bild så kunde man visa alla på sidan som bildspel. I väldigt många trådar om man lägger in en bild, så visas kanske högst ett par cm. av ena kortsidan. Speciellt då om man fotat med vanlig kamera. Så för egen del så lägger jag dem på FB istället och länkar dem hit. Samma med album, inget man lägger tid på eftersom bilderna ändå inte visas som de ska.
    Det var så mycket som man var van vid som inte ens funkar nu.

Dessutom, när man kommer hem från jobbet och klickar för nya inlägg kan det vara 2-3 stycken sedan morgonen. När man kollar innan man ska lägga sig så möts man ibland av att det inte är några nya.

Så är fler som jag, van vid det förra enklare gränssnittet så förstår jag en del av nedgången...

Men fortfarande och sedan jag gick med kan man ställa vilken fråga som helst (nästan) och få ett vettigt svar. Så som en resurs är Z bra trots allt.
    Senast redigerat av r_o_n den 2014-11-12 klockan 07:34.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Då är du mer gubbe än mig
    Aj fan!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Vi kommer få flera kända inom motor som bloggare på Z så fort allt det tekniska med bloggfunktionen är klart. Vi kommer försöka köra lite enklare tester av roliga bilar och besök i garage förhoppningsvis.

I kommande sommar ska vi se till att vara med/anordna något event också.

Låter det trevligt?
    BILSNACK | crew

Administrator C.Devs avatar
    Namn
    Johnny
    Reg.datum
    jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av zoddri Visa inlägg
    Men samtidigt känns det väl som att MC-folket är mer benägna att köpa toppmodeller av respektive hoj och därmed blir ju diskussionerna mycket mer relevanta? Jag tror det är rätt så få här på forumet som har möjlighet att kvittera ut en ny 911 GT-nånting jämfört med de som köper en R1.
    Och då hamnar vi ju i trådar där de med tjänstebil hamnar i extas över att volvo lanserat en ny grill till V70

Men överlag är det nog en nergång i bilintresset och det har varit så några år. Hoppas bara att folk börjar hitta tillbaka till intresset snart..
    Helt klart är det så! Men, bilintresset generellt är gigantiskt mycket större än MC. Men ändå, är Sporthoj.com (om vi nu ska prata om andra sajter) större än flera bilsajter, gemensamt. Jag tror att MC-intresset är något som överlag håller längre än bilintresse. Tror det härled lite från att man som ung cyklar, sen moped, och sen stor moped (MC... hehe). Och MC ger j-vligt mycket adrenalin för relativt små pengar, dock med mycket högre risk för skador. Rismedvetenhet är något som arbetats hårt med inom MC-sveriges organisationer (SMC).

Bilintresset tyvärr har försvunnit. Bilarna förr var mer personliga. Ingen köper en Passat idag och pimpar, eller någon annan ny bil... och pimpar. För designmässigt har det gått framåt en hel del och bilarna överlag ser snygga ut redan från fabrik. Det har troligen dödat eftermarknaden en hel del.

Gamla bilar blir även till slut för gamla, och skrotas. Till slut fasas liksom ett stort bilintresse-segment ut av att tekniken går framåt. Det var även så inom MC för några år sedan då 2-takts racinghojar dog ut då tekniken var så gammal, och till slut relativt dyr och svår att få tag på komponenter vartefter de sista hojarna gick sönder. Folk la av istället för att köpa något nytt modernt smäck.

Zatzy skulle troligen vara ännu mindre om Zatzy skulle behållt någon typ av krav på att endast snacka illegal street racing eller banåkning (där rejsa.nu finns, som oxå är lite segt ställe där inte mycket nytt skrivs).

Kommer någon på ett sätt att bibehålla snacket över vintern för bilåkning, så har vi en vinnare. Zatzy behöver med ett stort förlag i bakgrunden kanske vara den som tar på sig den kappan. Jag kan påverka där, och kommer ta upp frågan...
    biturbodiesel

Administrator C.Devs avatar
    Namn
    Johnny
    Reg.datum
    jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Jag tror att bytet av forumprogramvaran har gjort att man tvekar...
    Hej, klipper bara ut ett visst segment av ditt inlägg. Mjukvaran är rätt bra, men lite trög att arbeta med. En sajt som arbetat intensivt med att bygga om användargränssnittet är Byggahus.se (samma mjukvara). Testa deras sajt via din mobil så ser du en avskalad variant som är riktigt bra faktiskt. De har sparat bara exakt det som behövs.

Och för forumet, så är väldigt cleant.

Jag är den som utvecklar Zatzy och tar åt mig av dina och andras åsikter för när det läggs tid nästa gång för att uppdatera sajtens funktionalitet. Det här med bilder ska jag försöka se på oxå om där finns något bättre sätt att presentera dom.
    biturbodiesel

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av C.Dev Visa inlägg
    Helt klart är det så! Men, bilintresset generellt är gigantiskt mycket större än MC. Men ändå, är Sporthoj.com (om vi nu ska prata om andra sajter) större än flera bilsajter, gemensamt. Jag tror att MC-intresset är något som överlag håller längre än bilintresse. .
    En stor anledning till att sporthoj.com har så mycket mer liv på forumet än zatzy är att det är så många där som känner varann. Onsdagsträffar/gruppkörningar runt om i landet gör att folk lär känna varann och har något att prata om, sen har vi alla banträffar som diskuteras där o s v.

Registered User Philly.s avatar
    Namn
    Filip J
    Reg.datum
    apr 2005
    Jag har inte heller Facebook, har dock instagram. Jag kommer nog lägga upp en ny projekttråd till våren med 507 HK

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Så...
    ...m6?

Registered User Philly.s avatar
    Namn
    Filip J
    Reg.datum
    apr 2005
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Så...
    ...m6?
    Eller M5.

Suget efter en V10 är galet stort. Ljudet, ljudet och ljudet!
    En annan sak är att jag vill åka skönt och snabbt vilket man gör i både M5 och M6

Hittar jag en klockren E92 kan det bli det också men V10 lockar mer än V8.

FWD vägrare Keepans avatar
    Namn
    Jesper H
    Reg.datum
    jul 2005
    Jag tror helt och hållet att det är Aschbergs fel. Efter att han började med serien "Trolljägarna" så har ju internet dött totalt! Inte ens BMW 330 vågar ju sig inte fram till tangentbordet

Jävligt tråkigt att de dött ut här. Kikar fortfarande in dagligen av gammal vana men inser besviket varje gång att det inte har kommit några nya inlägg

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    För och eftersnack Brostugan, good times *gråter en skvätt*

тектоник

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Brostugan var riktigt kul när både bilar och hojjar samlades där på onsdagar

Boxer addicted Brothans avatar
    Namn
    Andreas Anderson
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Egenföretagare
    Bara för att ämnet är som det är så ämnar jag lägga ett inlägg helt utan matnyttig information... Finns en del av oss 70-talister som fortfarande föredrar forum före facebook ... själv är jag inte ens medlem i ansiktsboken.. Kollar fortfarande Zatzy varje morgon till kaffet..
    Imprezan, försök 1. 363hk/457nm. Sponsra med kammar någon ?
    BMW E91 325d Vtech
    Skyteam "Dax" Moppe på 201cc....

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Brothan Visa inlägg
    Bara för att ämnet är som det är så ämnar jag lägga ett inlägg helt utan matnyttig information... Finns en del av oss 70-talister som fortfarande föredrar forum före facebook ... själv är jag inte ens medlem i ansiktsboken.. Kollar fortfarande Zatzy varje morgon till kaffet..
    Ja precis hit går man ju för att man har ett gemensamt intresse. Till facebook går man för att se skit som andra är intresserade av.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

f1-expert.
    Namn
    Stefan S
    Reg.datum
    jul 2002
    Eftersom det inte finns någon gemenskap bland medlemmarna (dvs inga Zatzy-träffar eller liknande) så har forumet mer blivit en kanal för informationshämtning, och där får Zatzy stryk av andra märkesbundna forum.
    Det finns gott om tangentbordsryttare som läst ALLT om en bil på nätet men som aldrig varit i närheten av den i verkligheten. På märkesforumen finns det dussintalspersoner som äger modellen och faktiskt kan bidra med fakta.

Den sociala biten har flyttat ut i sociala medier, som Facebook, där det är enklare att organisera event, skapa grupper, osv.

Bloggare och liknande är väl bra, men jag tror kanske att det kan vara försent.

Jag faktiskt mest inne av gammal vana (vilket jag tror många är). Skulle jag av någon anledning ramla på Zatzy idag så kan jag inte se någon anledning till att jag skulle registrera mig.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •