Bilsnack
Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 81
    Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Nja det är mer än sässongsmässigt.

Tror tyvärr en anledning är också smartphones, märker själv att jag gärna läser på forumet via min iPhone men svarar inte på trådar eller lägger upp nya trådar lika ofta via telefonen. Är nog också därför man ser ganska många besökare men få av dem är påloggade, väldigt många som bara är inne och tittar. Kollar man nu t ex så är det 22 medlemmar och 221 gäster
    Själv så tycker jag att det är så sjukt omständligt att skriva via mobilen så jag drar mig för det, inte minst nu när enbart tapatalk funkar och forumrunner bara hänger sig när man lägger till t ex bilder. Litet och plottrigt i mobilen funkar inte för mig :/
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Själv så tycker jag att det är så sjukt omständligt att skriva via mobilen så jag drar mig för det, inte minst nu när enbart tapatalk funkar och forumrunner bara hänger sig när man lägger till t ex bilder. Litet och plottrigt i mobilen funkar inte för mig :/
    Japp och jag tror att det är fler som tycker att det är stökigt att göra inlägg med mobilen men de är inne med Tapatalk och kollar, det gör att det skrivs mindre.

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Citat Ursprungligen postat av C.Dev Visa inlägg
    Inom MC-världen släpps just nu nya modellar av tillverkarna, plötsligt peakar diskussioner och besökstrafiken (på Sporthoj.com). Inom bilar och inom Zatzys nisch så är det inte så värst mycket nytt och häftigt längre kanske. Bilar blir bättre, men samtidigt tråkigare på många sätt.
    Men samtidigt känns det väl som att MC-folket är mer benägna att köpa toppmodeller av respektive hoj och därmed blir ju diskussionerna mycket mer relevanta? Jag tror det är rätt så få här på forumet som har möjlighet att kvittera ut en ny 911 GT-nånting jämfört med de som köper en R1.
    Och då hamnar vi ju i trådar där de med tjänstebil hamnar i extas över att volvo lanserat en ny grill till V70

Men överlag är det nog en nergång i bilintresset och det har varit så några år. Hoppas bara att folk börjar hitta tillbaka till intresset snart..
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Jag skriver en hel del med mobilen, använder inte Tapatalk eller liknande utan surfar i webläsaren bara. Inga problem alls
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Min alldeles egna analys är att Zatzy under åren dödat sig själva lite. Stora profiler skjuts ner av moderatorerna och låses/rensas bort. Facebook uppfanns - och började användas. Det är idag smidigare att slänga en snabb fråga på FB än att gå in på en websida och skriva på ett forum. Behovet av forum har minskat samtidigt som sociala medier istället ökat.
    Lägger man dessutom till att dom flesta man ser här på Z idag håller en medelålder på +10år jämfört med 10 år sedan så börjar man förstå varför inget händer. Familjer, karriär och tjänstebil är viktigare.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Jag skriver en hel del med mobilen, använder inte Tapatalk eller liknande utan surfar i webläsaren bara. Inga problem alls
    Traditionalist!
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Man startar en tråd om hemi v8 och så får man tips om att köpa en skoda istället, sånt är rätt trökigt. Mycket pga av sånt gillar jag och många andra att hänga på märkesspecifika/modellspecifika forum.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Bass Racer! Kim Bs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Det är inte bara Zatzy som går ner, jag hängde MYCKET på olika bilstereoforum tidigare och besökte dem flera gånger om dagen. Nu så kan det gå veckor utan att jag besöker dem. Dock så är jag medlem i ett flertal bilstereogrupper på Facebook, som jag besöker dagligen.
    Dock så suger FB när det gäller sökbarhet och det faktum att en tråd inte blir levande särskilt länge och det gör att samma frågor kommer upp stup i kvarten.

Hade man kunnat koppla forumen till facebook så man fick uppdateringarna där så hade jag besökt fler forum.
    Extreme Fiestan 163.4dB
    FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
    SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 100 meter stål kan vara lagom ;)

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Traditionalist!
    Haha jag är lite efter

Använder förövrigt inte Facebook så mycket heller :P
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Haha jag är lite efter

Använder förövrigt inte Facebook så mycket heller :P
    Har aldrig haft Facebook... slå den du!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Student
    Har inte så mycket att tillägga. Har läst här några år nu, inte skrivit så mycket, och har också märkt av det, började märkas för kanske 3 år sedan.

Men som tidigare talare så är det så överallt. Och det är väldigt synd, för halva grejen med forum är att man kan söka, det har jag utnyttjat sjukt mycket kan jag säga, och säker 95% av er andra.

Facebook exempelvis är värdelöst på det. Exempelvis så är jag med i en grupp på facebook, och jag läste en text där för ca 2 år sedan. Satt i säkert 20min och bara scrollade neråt efter den texten på telefonen, helt värdelöst är det.

Ang Zatzy så är det synd att dom större profilerna har försvunnit här, finns några kvar såklart, men det var ju dom som hade lite mer egna åsikter som var roliga att följa, dom som skapade lite debatter så att säga.
    //Fredde

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av K1 Visa inlägg
    allt är 90/00-talisternas fel. jävla skitungar
    helt ärligt..vilka idioter det finns runt dom åren.. tydligen lär man sig av att köra in i träd och sladda ner i diket med en söndersparkad gammal volvo.... den nivån verkar vara ganska rakt över när det gäller 90talister... en hög snorungar utan någon som helst koll.. antagligen för bortskämda för att förstå bättre .. nu är jhu så klart inte alla sånna men för många...

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    helt ärligt..vilka idioter det finns runt dom åren.. tydligen lär man sig av att köra in i träd och sladda ner i diket med en söndersparkad gammal volvo.... den nivån verkar vara ganska rakt över när det gäller 90talister... en hög snorungar utan någon som helst koll.. antagligen för bortskämda för att förstå bättre .. nu är jhu så klart inte alla sånna men för många...
    Haha, och så har det varit i alla tider! Dagens ungdom du vet...

Majoriteten av Zatzyanerna har säkerligen varit "de där" en gång i tiden, jag har iallafall defenitivt varit det! Det var tider det! Nu är man ju vuxen och bättre vetande (nu har man slagit sig tillräckligt många gånger att man lärt sig att det gör ont. Metafor men du hajar) + att allt man gör får helt andra konsekvenser nu!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Student
    Dagens ungdom, så kommer det nog alltid vara ja

Tror också det är så lite att när vi lite "äldre" här var yngre så prickade vi in när alla forum blomstrade upp, och klart man antagligen har en förmåga att vara lite aktivare när man är som mest inbiten i bilintresset, man gillar säkert att skryta med, man tänker inte efter lika mycket innan man skriver något osv, rent generellt då.

Nu känner jag lite iaf så att, vafan är poängen med att hålla på att greja med bilar allt för mycket, när man är inne i en affär som säljer biltillbehör exempelvis och glor, och när man ser alla kjolpaket, laddtrycksmätare osv osv så tänker man bara, vafan är poängen med det? Kanske bara är jag.

Då kunde man vara inne på hemsidor som sålde styling varje dag och drömma, typ Danmobility eller vad nu hette, realcar, stylingkompaniet? Mds var ju det tuffaste som fanns osv osv.
    //Fredde

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Har aldrig haft Facebook... slå den du!
    Då är du mer gubbe än mig