Audi RS6 utan plåtar - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 50
    Högvarvig
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2004
    Jobb
    entreprenör
    Bra jobbat Erik. Mindre bra jobbat polisen

Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Den enda person jag har sett ha såna mattor i bilen är faktiskt helsvensk ;-)
    Haha. Samma här.
    Han heter inte HH?
    I år firar jag 10 år på zatzy. Hela året!

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Hoax Visa inlägg
    Haha. Samma här.
    Han heter inte HH?
    Nope

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Två stulna bilar tillbaka till sina ägare på mindre än en månad. Fantastiskt bra av Z och vissa av dess medlemmar.

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Snälla maila Aftonbladet om Polisens efterblivna beteende.
    Det enda Polisen kan är att bötfälla vid fortkörning på tom motorväg (medans det är rally i city) och dela ut vatten vid skogsbrand.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Auto Visa inlägg
    Snälla maila Aftonbladet om Polisens efterblivna beteende.
    Det enda Polisen kan är att bötfälla vid fortkörning på tom motorväg (medans det är rally i city) och dela ut vatten vid skogsbrand.
    App, app... och åka gratis på sin bricka.

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Hur lyckas dem ta sig in till bilfirman och slå upp nyckel skåpet för att plocka ut 3 fina bilar utan att ens väktare hinner dit....Jisses vilken värdelös security vi har här eller så är tjuvarna ljusår före i utvecklingen :/

Polisen kan ni glömma, hade inbrott hemma för 2 år sedan, det fanns fotspår, däckspår, väldigt många finger print som dem tog, även vårt k-skår hittades nånstans i tensta men förvånande nog la polisen ner arbetet och i stället valde vårt kära f-bolag att börja bråka som även dem la ner skiten....
    Push it to the Limit

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    Hur lyckas dem ta sig in till bilfirman och slå upp nyckel skåpet för att plocka ut 3 fina bilar utan att ens väktare hinner dit....Jisses vilken värdelös security vi har här eller så är tjuvarna ljusår före i utvecklingen :/

Plz... Innan väktare kommer till platsen har tjuvarna hunnit köra bort de tre bilarna, köra tillbaka, lagat lite mat och tagit sig en tupplur.. och de hade ändå hunnit därifrån!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg

Polisen kan ni glömma, hade inbrott hemma för 2 år sedan, det fanns fotspår, däckspår, väldigt många finger print som dem tog, även vårt k-skår hittades nånstans i tensta men förvånande nog la polisen ner arbetet och i stället valde vårt kära f-bolag att börja bråka som även dem la ner skiten....
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Plz... Innan väktare kommer till platsen har tjuvarna hunnit köra bort de tre bilarna, köra tillbaka, lagat lite mat och tagit sig en tupplur.. och de hade ändå hunnit därifrån!
    Firman var relativt nystartad samt ny lokal där larmet skulle vara klart dagen efter inbrottet. Nyckelskåpet satt monterat på en fet balk och ska tydligen ha tagits med därifrån och skurits upp på annan plats för att sedan återvända.

RS6'an hade tjuvarna även hämtat ut rätt vinterdäck till och lastat i skuffen som varken var märkta eller på något annat sätt något som visar att dem tillhörde just RS6'an.
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Kan även tillägga att RS6'an hade GPS-Tracker som jammades ut nästan direkt. Dom kunde se att bilen startats, blinkat och stängts av.
    BILSNACK | crew

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Luktar insider här. Lite mycket skumma detaljer på en gång:

1. De visste att larmet ej fanns på plats / ej var inkopplat (inget som syns under butikens öppettider om man går in och spanar).
    2. Åka därifrån för att sedan komma tillbaka visar ju på att de var hyfsat säkra på att vara oupptäckta.
    3. Hitta och lasta rätt omärkta däck.. kräver ju bra lokalkännedom, framförallt bakom kulisserna. Antar att de inte har däckförvaringen ute i butiksområdet?

Shady!

stoldtipset.se
    Namn
    Katharina S
    Reg.datum
    mar 2014
    Att komma ihåg, du kan alltid ringa Larmtjänst så kan vi försöka få dit någon att kolla bilen innan polisen kommit.
    Ring in ditt tips på 020 325 325 eller lämna digital på www.stoldtipset.se

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av stoldtipset Visa inlägg
    Att komma ihåg, du kan alltid ringa Larmtjänst så kan vi försöka få dit någon att kolla bilen innan polisen kommit.
    Ja för polisen verkade inte riktigt veta vad Larmtjänst var för någonting.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Hasse S
    Reg.datum
    aug 2005
    Lite trivia... bilen är fortfarande inte avlyst! Kikade på VTR i eftermiddags (torsdag 141120), samt via transportstyrelsens hemsida just nu.

Vad det gäller att nå någon konstruktiv polis när man observerat en stulen bil så är mitt tips efter att jag ringt in om många stulna bilar -se till att komma förbi "first line" på 114 14 och prata med LKC direkt.

När man nuförtiden ringer 11414 så nås man av en robotröst som säger att man skall berätta vad ärendet gäller. Försöker man då med "har hittat stulen bil" - så säger rösten "anmäla stöld?" eller nåt liknande.
    (Påminner om Jeremy Clarkson när han skall prata med en bil med röstkommando...).

Nåväl, försök med att trycka 0 eller vänta ut robotrösten för att till sist komma fram till en växeltelefonist av kött och blod. Säg kort och bestämt att "Jag har hittat en stulen bil i staden x, förorten y" så kopplas du oftast direkt till aktuell LKC, länskommunikationscentral.

Om man är rakt på sak även när man når dem så brukar de oftast vara mer pragmatiska än de (civilanställda?) som först svarar via 11414. De som först svarar via 11414 skall oftast hålla på med att ifrågasätta hur man vet att bilen är stulen bla bla bla... Fast man själv redan kontrollerat mot Transportstyrelsen innan man ringer.

I övrigt, trådstartaren bör om han inte redan gjort det ringa Trygg-Hansa och fråga om de betalar en slant som tack för hjälpen, praxis för försäkringsbolagen brukar vara att betala 3-500 kr.

Har själv kasserat in 2 x 500 kr under senare tid, och en lax skattefritt tackar man ju inte nej till!

(beloppet som försäkringsbolagen betalar har diskuterats många gånger, själv skulle jag ha ringt in stulna bilar även om jag inte skulle få nåt för det, så de pengar som trots allt betalas är ok för mig)

PS.

Min erfarenhet av att ringa direkt till Larmtjänst när man ser tveksamma bilar, som kanske inte ens är anmälda stulna, är god. De är på hugget bara de har praktisk möjlighet. DS.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Stallis Visa inlägg
    Lite trivia... bilen är fortfarande inte avlyst! Kikade på VTR i eftermiddags (torsdag 141120), samt via transportstyrelsens hemsida just nu.

Vad det gäller att nå någon konstruktiv polis när man observerat en stulen bil så är mitt tips efter att jag ringt in om många stulna bilar -se till att komma förbi "first line" på 114 14 och prata med LKC direkt.

När man nuförtiden ringer 11414 så nås man av en robotröst som säger att man skall berätta vad ärendet gäller. Försöker man då med "har hittat stulen bil" - så säger rösten "anmäla stöld?" eller nåt liknande.
    (Påminner om Jeremy Clarkson när han skall prata med en bil med röstkommando...).

Nåväl, försök med att trycka 0 eller vänta ut robotrösten för att till sist komma fram till en växeltelefonist av kött och blod. Säg kort och bestämt att "Jag har hittat en stulen bil i staden x, förorten y" så kopplas du oftast direkt till aktuell LKC, länskommunikationscentral.

Om man är rakt på sak även när man når dem så brukar de oftast vara mer pragmatiska än de (civilanställda?) som först svarar via 11414. De som först svarar via 11414 skall oftast hålla på med att ifrågasätta hur man vet att bilen är stulen bla bla bla... Fast man själv redan kontrollerat mot Transportstyrelsen innan man ringer.

I övrigt, trådstartaren bör om han inte redan gjort det ringa Trygg-Hansa och fråga om de betalar en slant som tack för hjälpen, praxis för försäkringsbolagen brukar vara att betala 3-500 kr.

Har själv kasserat in 2 x 500 kr under senare tid, och en lax skattefritt tackar man ju inte nej till!

(beloppet som försäkringsbolagen betalar har diskuterats många gånger, själv skulle jag ha ringt in stulna bilar även om jag inte skulle få nåt för det, så de pengar som trots allt betalas är ok för mig)

PS.

Min erfarenhet av att ringa direkt till Larmtjänst när man ser tveksamma bilar, som kanske inte ens är anmälda stulna, är god. De är på hugget bara de har praktisk möjlighet. DS.
    Jag ringde 112 Hur vet du att Audin är försäkrad av just Trygg Hansa?
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Hasse S
    Reg.datum
    aug 2005
    I VTR/Vägtrafikregistret framgår om bilen är trafikförsäkrad, och även vilket försäkringsbolag som har trafikförsäkringsbeviset.

När man ringer in om en stulen bil så kan man passa på att fråga polisen efter denna uppgift, vissa poliser som har lite känsla ger uppgiften självmant och tipsar om att slå en signal till aktuellt bolag.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •