Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 43
    Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget

Omöjligt att sälja bil som privat numera ?

Är det fler som har märkt av det ? Senaste 2 åren har jag försökt sälja mina bilar på blocket och det har vart totalt omöjligt oavsett bil.
    Hade ute en Volvo runt 6 månader utan några som helst aktivitet kring försäljningen, bytte in den hos en firma och den vart sålt efter 1 vecka med ca 40tusen mer än vad jag begärde när jag försökte sälja den, ändå kunde jag erbjuda finansiering genom bekantas bilfirmor.

Får en känsla av att folk är ute efter att fynda på blocket numera, lägger man ut en annons så är det endast löjliga e-mail om sista pris osv med löjlig låga bud i följd. Vågar inte folk eller vad har hänt med privat marknaden ? Har aldrig haft problem tidigare och då har det vart betydlig ovanligare bilar än dem sista 2 åren.

Är det fler som upplever detta ?
    Push it to the Limit

Registered User
    Namn
    Dennis F
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Playboy
    Jo jag tänkte också på det där med finansieringen kan ställa till det. I det här fallet så erbjöd du det så det kan vara andra aspekter.
    Har också fått en del skambud och olika alternativa betalningsmedel.
    Kan vara ett beteende som ändrats. Typ att det är lättare att besöka en handlare en att stämma träff med privatperson.
    I have to return some videotapes
    Me like music http://m.youtube.com/my_favorites?la...ient=mv-google

Bad ass boys bad ass toys -PLM-s avatar
    Namn
    Peter E
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Byggingenjör
    Beror nog mycket på prisklass och utformning av annons. Har sålt flera bilar runt 100strecket de senaste åren, och de har varit lättsålda.
    En bil över 200 skulle jag personligen hellre köpa hos en handlare.
    potatoesmc.com

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Sedan finns det vissa magiska miltalsgränser där folk slutar kolla.
    När jag skulle sälja min Passat för ett år sedan hade den gått 24.xxx mil. Det ringde ganska flitigt på annonsen men då vi råkade bli en bil kort i hushållet blev jag tvungen att ta bort annonsen och behålla bilen ett tag.
    Några månader senare annonserade jag ut den igen, då med sprillans nya hjul och 7.000 billigare än förra gången. Dock hade mätaren precis slagit över till 25.000 mil.
    Tvärtyst! INGEN hörde av sig på flera dagar.
    Till slut gick den iväg ändå, men det tog nog två månader... Ett par hundra mil dödade allt intresse.

Givetvis finns det flera sådana gränser nedåt. 10.000 mil är ju en sådan magisk gräns där mycket av intresset dör.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Hur såg din annons ut? Det vill jag se.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Jag har sålt en Honda och en Mercedes denna månad. Mercedesen var så poppis så den blev det intensiv budgivning på. Hondan såldes till ett vinstpris för min del trots ett halvårs tjänst som bruksbil.

Båda bilar sålda samma dag som jag lagt ut annons.
    BILSNACK | crew

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    hehe så dåligt skriver inte jag )
    Kan pma dig en annons jag har ute idag ifall du vill...lägger inte den här så det inte uppfattas som reklam eller dylikt..
    Push it to the Limit

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Ligger ni billigast på blocket då eller hur värderar ni den ?

- - - Uppdaterad - - -

Erik, du får jätte gärna ta och sälja min bil åt mig då
    Push it to the Limit

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Niklas Johansson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Erik du kan få sälja min X5 40d -11 också då. Har inte orkat lägga ut den på annons än men måste säljas asap

Vill man sälja SNABBT så handlar allt om priset. Vill man ha mer betalt så kan det dra ut på tiden en del.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Just i mina fall har varken vart billigast eller dyrast, typ andra till tredje från billigaste och ingen ut av dem har haft några större mil bakom sig....
    Jag menar samma bil säljs hus bilfirman men högre pris och det riktigt fort men det verkar som att det är bara jag som upplever detta :/
    Push it to the Limit

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    Ligger ni billigast på blocket då eller hur värderar ni den ?

- - - Uppdaterad - - -

Erik, du får jätte gärna ta och sälja min bil åt mig då
    Citat Ursprungligen postat av NiKeMaN Visa inlägg
    Erik du kan få sälja min X5 40d -11 också då. Har inte orkat lägga ut den på annons än men måste säljas asap

Vill man sälja SNABBT så handlar allt om priset. Vill man ha mer betalt så kan det dra ut på tiden en del.
    Skulle sälja era bilar med nöje! Bilförsäljning är riktigt roligt tycker jag och har det som en hobby vid sidan av jobb ungefär.

A och O när du ska sälja bil på blocket är att vara tydlig med info och berätta matnyttig info samt ha flera (snygga) bilder på bilen. Vill du ha 100k för din bil så lägger du ut den för 105k och skriver ''ev billigare vid snabb och smidig affär''. Första halvtimmen kan du lika gärna ha mobilen avstängd för då ringer dom gapiga hajarna (bilhandlare).
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Förutsatt att det inte är världens minsta "på-hörnet" handlare så tror jag att folk känner sig betydligt tryggare att köpa bil av just bilhandlare. Det dåliga ryktet till trots...
    Detta gäller dyrare bilar - billigare bilar får för högt (procentuellt) prispåslag för att man ska gå till handlare i någon större utsträckning.
    Tror att man känner sig tryggare även med finansieringslösningen när man går till handlare.

Bilar upp till 100.000kr är lätt att sälja på Blocket, men över detta så blir det långt mycket svårare. Tillräckligt många som har 100k liggande...
    So says I, i alla fall!

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Om man inte lyckas sälja har man väl satt ett för högt pris, kanske?
    Sedan verkar bilfirmor ha största andelen annonser på blocket.se

Själv sålde jag morsans Yaris där. Satte medvetet ett för högt pris och lät annonsen ligga de 8 dagar den måste innan man kan sänka priset. Satte det pris jag tänkt på bilen och sålde den samma dag. När man sänker priset, vilket man kan göra efter en vecka,l så får man ett rött kryss över det gamla priset, tror detta lockar en del. Den jag sålde till prutade heller inte en krona. Han hade 25 mil enkel resa och försäljningen på plats tog 5 minuter.

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Erik
    läge att starta eget kanske då Jag lämnar jätte gärna över bilarna om du lyckas kränga iväg dem
    Push it to the Limit

Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Rickard A
    Reg.datum
    mar 2006
    B5 E61 Till salu :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg