Bilsnack
Sidan 34 av 64 FörstaFörsta ... 414242728293031323334353637383940414454 ... SistaSista
Resultat 496 till 510 av 957
    Registered User flywheels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av PRH Visa inlägg
    Så här anser Jan Ekberg, landets mest seniora forskare på området migrationens ekonomiska effekter,
    om debatten mellan dessa herrar. Slutdiskuterat m a o i denna fråga!
    Jan Ekberg ger Tino Sanandaji rätt « Avpixlat
    Slutdiskuterat? Det är ju så klart så som de invandringsfientliga vill ha det. En diskussion där de får bestämma när den är slut. Om du inte bemöter sakargument med sakliga mot-argument så blir det så, slutdiskuterat. Det går inte att diskutera med en sådan motpart.

Du anstränger dig inte att läsa igenom länkarna som fanns i artikeln med hundratals forskare inklusive nobelpristagare som påstår motsatsen.

Sedan måste jag ställa mig frågan; Är det verkligen enbart fråga om plus och minus? Även om du skulle ha rätt, att invandring är en nettokostnad på kort sikt, skall vi då inte granska varje individ enligt samma premisser. Är du en oproduktiv medborgare, långtidsarbetslös, pundare, kriminell, ja vad som, så förlorar du medborgarskapet och så får någon annan ta hand om "problemet"?
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07
    Porsche Cayenne Turbo -11

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Så här anser Jan Ekberg, landets mest seniora forskare på området migrationens ekonomiska effekter,
    om debatten mellan dessa herrar. Slutdiskuterat m a o i denna fråga!
    Jan Ekberg ger Tino Sanandaji rätt « Avpixlat
    Jag tog mig tiden att läsa igenom Tino Sanandaji och Jan Ekbergs skriverier och sedan också George Borjas som gjort studien de i sin tur använder sig av som källa. George Borjas bör nämnas är en forskare som är känd som fientligt, eller iaf kritisk mot invandring.

Citatet som de tvistas om lyder så här: "Because the immigration surplus is only on the order of $6 billion, however, it is evident that the net economic benefits from immigration are very small, and could even be negative."

Så vad som egentligen tvistas är att invandringen kan vara en tillgång, men kan också vara en kostnad. Är det här det stora beviset att vi går under om vi tar in invandare? att det kanske finns en nettoförlust. Inte ens en bekräftat nettoförlust, utan en potentiell som inte ens är så väldigt stor.

Som du ser är inte problemet så stort som vill få det att låta.
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07

,,,,, .-.´____ glemmys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    ingenjör
    Citat Ursprungligen postat av flywheel Visa inlägg
    Immigrationsflödena till Hong Kong har ju så klart på grund av geografi främst varit från Kina. Under 1800-talet var det så gott som fritt fram, och därefter har det varit några årtionden under 1900-talet där det varit stora flyktingströmmar in till Hong Kong. Dessa var inte "arbetskraftsinvandring" utan folk som flyr misär.

Samma reaktion skedde i Hong Kong som man kan se i Sverige. Hong-Kong kineserna stämplade nyanlända till "New immigrants" och det fanns animositet mot de nya. Hong Kong idag är dock en av världens rikaste länder, så de klarade utmaningen ganska så bra, eller hur?
    Vad bestod dessa flyktingströmmar av för folk då? Det var kineser, eller hur?
    En bra jämförelse med immigrationen till Hong Kong är som om fattiga bönder från Skåne flyttar till Stockholm för att skaffa sig ett bättre liv. Den integrationsproblematiken är försumbar jämfört med den man upplever när utomeuropeiska flyktingar kommer till Sverige.
    electric shock!! vadå tjock?!

Registered User PRHs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2008
    Slutdiskuterat? Det är ju så klart så som de invandringsfientliga vill ha det. En diskussion där de får bestämma när den är slut. Om du inte bemöter sakargument med sakliga mot-argument så blir det så, slutdiskuterat. Det går inte att diskutera med en sådan motpart.

Du anstränger dig inte att läsa igenom länkarna som fanns i artikeln med hundratals forskare inklusive nobelpristagare som påstår motsatsen.

Sedan måste jag ställa mig frågan; Är det verkligen enbart fråga om plus och minus? Även om du skulle ha rätt, att invandring är en nettokostnad på kort sikt, skall vi då inte granska varje individ enligt samma premisser. Är du en oproduktiv medborgare, långtidsarbetslös, pundare, kriminell, ja vad som, så förlorar du medborgarskapet och så får någon annan ta hand om "problemet"?
    Jag har personligen inget emot att Sverige tar emot flyktingar; kvotflyktingar och kanske några till.

Hur kommer det sig att så många syrier och andra söker sig till ett kallt och främmande land i norra
    Europa? Är det för att vi är enda landet som erbjuder PUT och generösa villkor? Är det därför de betalar
    upp emot 250.000 kronor till smugglarna med risk för sina liv? Dessa fattiga stackare... Är det just dom
    här personerna som är i störst nöd?

Och hur ser det ut när dom kommer hit, till Migrationsverket? Kontrollerna är ett dåligt skämt. Läs gärna
    om visselblåsaren migga x från Migrationsverket, här är ett litet utdrag:
    Intervju med en migga | Dissidenten Stenkvist
    Det räcker i princip att HÄVDA att du kommer från Syrien för att få PUT, ska det vara så för att ta del
    av vårt gemensamma?

Om man jämför Sverige med ett företag, då skulle det knappast överleva om man plötsligt köper på sig ett lager större än företaget kan bemästra, där det dessutom finns stor risk att lagret hinner bli obsolet innan det hinner omsättas... Den VD´n skulle sitta väldigt löst!

En välfärdsstat utan begränsningar för vilka som ska belönas på andras bekostnad kommer inte vara en välfärdsstat för evigt.
    Senast redigerat av PRH den 2014-12-19 klockan 19:22.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av glemmy Visa inlägg
    Vad bestod dessa flyktingströmmar av för folk då? Det var kineser, eller hur?
    En bra jämförelse med immigrationen till Hong Kong är som om fattiga bönder från Skåne flyttar till Stockholm för att skaffa sig ett bättre liv. Den integrationsproblematiken är försumbar jämfört med den man upplever när utomeuropeiska flyktingar kommer till Sverige.
    Din integrationspolitiken har vi redan idag. Inflyttningen till storstäder från mindre orter pågår för fullt. Folk flyttar dit jobben och pengarna finns.
    Alla som generaliserar är idioter!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Jag har personligen inget emot att Sverige tar emot flyktingar; kvotflyktingar och kanske några till.

Hur kommer det sig att så många syrier och andra söker sig till ett kallt och främmande land i norra
    Europa? Är det för att vi är enda landet som erbjuder PUT och generösa villkor? Är det därför de betalar
    upp emot 250.000 kronor till smugglarna med risk för sina liv? Dessa fattiga stackare... Är det just dom
    här personerna som är i störst nöd?
    Jag förstår inte riktigt vilka som då ska få komma hit? Å ena sidan så skall det vara sådana som "verkligen behöver det". Å andra sidan så duger arbetskraftsinvandring, dvs. förmodligen precis dessa som kan betala 250tkr för att bli smugglade. Så hur är det? Vilka är nu då mera välkomna att komma till Sverige?

Och hur ser det ut när dom kommer hit, till Migrationsverket? Kontrollerna är ett dåligt skämt. Läs gärna
    om visselblåsaren migga x från Migrationsverket, här är ett litet utdrag:
    Intervju med en migga | Dissidenten Stenkvist
    Det räcker i princip att HÄVDA att du kommer från Syrien för att få PUT, ska det vara så för att ta del
    av vårt gemensamma?
    Det var minsann inte mycket till en källa; Ett anonymt twitter-konto som blivit intervjuat. Saknas också en hel del empiri i den studien. Hur som, jag har aldrig påstått att migrationsverket gör ett bra jobb.

Om man jämför Sverige med ett företag, då skulle det knappast överleva om man plötsligt köper på sig ett lager större än företaget kan bemästra, där det dessutom finns stor risk att lagret hinner bli obsolet innan det hinner omsättas... Den VD´n skulle sitta väldigt löst!
    Jag har lett företag i hela mitt vuxna liv så det är ett bekant område för mig. Jag har aldrig sett människor som ett lager med produkter. Det är väl det som skiljer oss.

En välfärdsstat utan begränsningar för vilka som ska belönas på andras bekostnad kommer inte vara en välfärdsstat för evigt.
    [/QUOTE]

Vad får dig att tro att den välfärdsstaten kommer att bestå om du förhindrar invandringen? Har du någon aning om de ekonomiska konsekvenserna för Europa pga den åldrande befolkningen? Vi har framför oss ett enormt demografiskt problem där den arbetsföra befolkningen inte klarar av att bära kostnaden för pensionärerna.

Vare sig SD eller någon annan protektionistisk individ gillar det eller ej, så står vi framför en stor förändring. Det som fungerade på 1900-talet gör det inte mera på 2000-talet. Vad är din lösning?
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2008
    Jag uppskattar ditt kritiska tänkande, jag var som du innan jag hade mer fakta att ta hänsyn till.

Jag försöker hålla isär arbetskraftsinvandring och asylinvandring som social turism, vilket inte är lätt.

När det gäller Migga X, -denne är ett välkänt fenomen som på kontrollerade vis kan dubbelkollas om
    vederbörande talar sanning. Finns massor skrivet om hur det förhåller sig på Migrationsverket som vi
    vanliga svenskar normalt inte har en aning om.

Sist. Demografin. Du är också, vilket jag var, torsk på den. Den ska delvis förklara en delanledning till
    massinvandring. Så här ligger det till förvånande (Tino igen):

"För det första stämmer det inte att Sverige skulle avfolkas utan invandring. Sverige har även exklusive invandring födelseöverskott och förväntas fortsätta att ha det enligt befolkningsprojektioner. Fruktsamheten på 1,9 är bland de högsta i Europa. Kvinnors tendens att skaffa barn allt senare i livet leder enligt SCB dessutom till att summerad fruktsamhet underskattar barnafödandet. SCB redovisar därför även kohortfruktsamhet som mäter hur många barn kvinnor hinner skaffa över hela livet. Den senaste kohortfruktsamheten låg enligt SCB på 2,01 barn per kvinna, nära demografisk balans. Sverige är med andra ord inte Japan. Att riket är på väg att avfolkas för att det föds för få barn är en fantasi."

...
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Kan nog ärligt säga att jag inte har läst deras partiprogram inför årets val men hur ser deras syn på homosexuella ut nuförtiden?
    Förut så ville de förbjuda homosexuella att adoptera barn och ta bort inseminationsrätten för lesbiska. Och när man ändå är inne på adoptioner så ville de ta bort adoptionsstödet vid utländska adoptioner.

Hur ser det ut med dessa frågor nuförtiden?
    Har ingen jättekoll på detta. Vet att SD är ganska konservativa angående just HBQT frågor precis som KD.
    Hittade info dock om att de för ett antal år sedan (2011) lämnade åsikten om motstånd mot homoäktenskap. De förhåller sig neutrala till det numera.
    Detta är ingen hjärtefråga för SD. De prioriterar andra saker.

Angående partiprogrammet så är det väldigt mycket sunt förnuft som de allra flesta håller med om (om de bara tog 5-10 min i anspråk att läsa vad de faktiskt vill göra). Vet om många som gjort valkompasser och får SD på förstaplats och röstar ändå inte på dom.
    Stigmatiseringen har varit enorm men lättar mer och mer.
    Tack RIMEK EL OCH VENTILATION AB, GULF, BRILLKO ENGINEERING samt Johanneshovs plåtslageri AB

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Jag uppskattar ditt kritiska tänkande, jag var som du innan jag hade mer fakta att ta hänsyn till.

Jag försöker hålla isär arbetskraftsinvandring och asylinvandring som social turism, vilket inte är lätt.

När det gäller Migga X, -denne är ett välkänt fenomen som på kontrollerade vis kan dubbelkollas om
    vederbörande talar sanning. Finns massor skrivet om hur det förhåller sig på Migrationsverket som vi

Sist. Demografin. Du är också, vilket jag var, torsk på den. Den ska delvis förklara en delanledning till

"För det första stämmer det inte att Sverige skulle avfolkas utan invandring. Sverige har även exklusive invandring födelseöverskott och förväntas fortsätta att ha det enligt befolkningsprojektioner. Fruktsamheten på 1,9 är bland de högsta i Europa. Kvinnors tendens att skaffa barn allt senare i livet leder enligt SCB dessutom till att summerad fruktsamhet underskattar barnafödandet. SCB redovisar därför även kohortfruktsamhet som mäter hur många barn kvinnor hinner skaffa över hela livet. Den senaste kohortfruktsamheten låg enligt SCB på 2,01 barn per kvinna, nära demografisk balans. Sverige är med andra ord inte Japan. Att riket är på väg att avfolkas för att det föds för få barn är en fantasi."
    Det var ju både ett intressant och starkt påstående att du har varit som jag innan du hade mera fakta. Försöker du med detta påstå att jag besitter lite fakta?

För det första är det demografiska problemet större än Sverige och jag sa europa. För det andra så är Tino i minoritet med sitt påstående. Här från SCB:

Befolkningspyramiden har blivit ett torn - Statistiska centralbyrån

Du kommer också att se att demografin har redan påverkats pga invandring.

EDIT: Jag märkte också i ditt citat att Tino inte avfärdar i ditt citat problematiken med åldrande befolkning. Han säger att Sverige inte avfolkas. Det har jag inte heller påstått. Jag påstår att mängden pensionärer, eller egentligen att försörjningskvoten ökar.
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2008

Go fast or dont go at all Fartgalens avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    1) 150mrd är en siffra som florerar bland SD anhängare. Den siffran är ju kraftigt ifrågasatt. Hur som, så verkar det som om du håller med mig om att det är en fråga för arbetsmarknaden; Att invandrarna får jobb?

2) Du verkar tro att arbetsmarknaden är ett nollsummespel; Om en invandrare får ett jobb är det bort från någon annan. Nu är det ju så att ekonomi inte fungerar så. Om så vore fallet, skulle ingen någonsin ha fått ett enda jobb. Det går att ha tillväxt utan att någon förlorar på det. En befolkningsökning betyder inte per automatik en försämrad ekonomi. Ta t.ex. efterkrigstiden och de stora årskullarna på slutet av 40-talet. Ekonomin har ökat markant samtidigt med befolkningsökningen. Spelar det någon roll för dig om befolkningsökningen kommer från ökad nativitet eller invandring? Och i så fall varför då?

3) Nej precis, det var väl det jag försökte säga. Du skulle ringa en ambulans, som du också betalar för med hjälp av skattemedel, eller hur? Flyktingmottagning är inte konstigare än så. Tar du inte emot dem så skickar du ganska många till döden eller extrem misär. Ingen har väl bätt dig ha flyktingar hemma?
    1) Om vi inte har tillräckligt med folk inom landet för att tillsätta alla jobb som behöver göras då söker man arbetskraften utanför landets gränser. Finland och Italien och kanske Jugoslavien var väl vanligt under 60talet? Men har vi en hög arbetslöshet finns ingen anledning att hämta hit lågutbildat folk. Visst man kan diskutera vilken nivå på arbetslöshet man ska ha med tanke på inflation m.m.men under 10% tycker jag verkar rimligt.

2) Hur många kronor la man på flyktingar under 50- och 60-talet?

3) Men du måste förstå, jag betalar inte skatt för att det ska gå till annat än det en genomsnittlig SVENSK troligen behöver under sitt liv. Dagis-Skola-Arbete-Pension-Äldreomsorg. Dessutom sjukvård, lag o ordning, företagsklimat, försvar. I stort sätt är det detta som jag tycker politiker ska vända och vrida på. Jag betalar inte deras lön för att dom ska sitta och fundera över diverse inbördeskrig på andra sidan jordklotet. 40% av invandrarna är tydligen arbetslösa. Det säger mig en sak - någon idiot slösar med mina skattepengar.

Angående snödrivan-liknelsen, kommer det någon skottskadad får vi väl lappa ihop personen men sedan är det flyg tillbaka till närmaste flyktingläger. Om du bekymrar dig för deras hälsa (vilket absolut inte är något fel!!) så finns möjligheter att skänka både pengar och kläder.
    EVERY DAY IS RACE DAY!!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2008

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Tabufrågan. Nu löser vi den. Invandring is the topic!

Lite humor. Nån mer som tänker NileCity? Vilken jävla tomte! Vi betalar alltså denna pajas lön. Folk röstar alltså på detta? Helt otroligt! Tom skrämmande!

Senast redigerat av Evil E den 2014-12-21 klockan 02:13.
    Alla som generaliserar är idioter!

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Vi pröjsar ju Romson och Dimarca mfl, varför inte en till?
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Kollade på tv idag... Livet som diktator... Stalin hade ihjäl 20 miljoner under sin tid... Lustigt att man motarbetar SD med jämförelser likt Hitler etc. medans V-partiet totalt glömt sitt ursprung....

Med vänlig hälsning

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •