Bilsnack
Sidan 47 av 64 FörstaFörsta ... 17273740414243444546474849505152535457 ... SistaSista
Resultat 691 till 705 av 957
    Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    hahaha
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Den här videon är rätt spot on med de flestas snea syn på islam och all denna "islamofobi", hoppas den kan få några att tänka om. Sprid vidare!

Update Your Browser | Facebook

M-power
    Namn
    Björn A
    Reg.datum
    feb 2006
    Jag har inte läst så mycket i den här tråden, brukar helst undvika trådar om invandring. Men... Dessa trådar som man läser på Flashback om invandring osv. inte fan menar ni/de George från Kansas som bosätter sig här, eller Mike från New york och inte nog med det så tror jag inte heller ni menar Joe från Australien som är trött på solen som vill pröva lyckan i Sverige? Ni menar väl Mohammed från Iraq eller Abdullah från Somalien? Eller är jag helt fel ute? Partier som är stora pga. invandringsfrågan är väl stora pga. invandring med islamisk bakgrund, afghaner, kuder, perser, araber, somalier etc. Snälla rätta mig om jag har fel. Har jag rätt kan ni sluta säga invandrare och gå direkt på att säga muslimer :-) för det är väl precis det ni menar? Det är rätt diskriminerande att enbart gå på muslimer för helt ärligt så bryr sig ingen om en amerikan bosätter sig under er, däremot vore det en somalisk man eller syrian så är det helt andra bullar.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Bornis Visa inlägg
    Jag har inte läst så mycket i den här tråden, brukar helst undvika trådar om invandring. Men... Dessa trådar som man läser på Flashback om invandring osv. inte fan menar ni/de George från Kansas som bosätter sig här, eller Mike från New york och inte nog med det så tror jag inte heller ni menar Joe från Australien som är trött på solen som vill pröva lyckan i Sverige? Ni menar väl Mohammed från Iraq eller Abdullah från Somalien? Eller är jag helt fel ute? Partier som är stora pga. invandringsfrågan är väl stora pga. invandring med islamisk bakgrund, afghaner, kuder, perser, araber, somalier etc. Snälla rätta mig om jag har fel. Har jag rätt kan ni sluta säga invandrare och gå direkt på att säga muslimer :-) för det är väl precis det ni menar? Det är rätt diskriminerande att enbart gå på muslimer för helt ärligt så bryr sig ingen om en amerikan bosätter sig under er, däremot vore det en somalisk man eller syrian så är det helt andra bullar.
    Problemet med invandringen idag har för min del inte att göra med religion eller nationalitet. Det har med att göra med att vi inte lyckas få in de som kommer hit i samhället på ett bra sätt. Tills ett effektivare flöde i acklimatiseringen satts i bruk är jag av meningen att man bör stilla intaget och rikta insatserna till att reda ut den situation vi har idag. Nu råkar flyktingströmmen vara från i huvudsak muslimska länder idag men det hade inte spelat mig någon roll om det var kineser, danskar, amerikaner eller vad annat som helst om problematiken skulle vara likvärdig.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Dude, förklara för mig vad massinvandring är.
    När vi tar in markant många fler människor från helt annorlunda kulturer än vi klarar av att integrera?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    När vi tar in markant många fler människor från helt annorlunda kulturer än vi klarar av att integrera?
    Det är inte mig du ska fråga vad massinvandring är, jag ställde frågan till likvid och hans gelikar, det är ni som använder begreppet för att sammanfoga de grupper av människor som ni inte vill se på Svensk mark.

En snabb "googling" gav detta:

Begreppet Massinvandring används inom den främlingsfientliga idévärlden som ett slags språkligt verktyg för att utmåla den utomeuropeiska invandringen till Sverige som stor och farlig.

Allt ifrån Sverigedemokraterna till nazistiska Svenskarnas Parti menar att det pågår en massinvandring från utomeuropeiska länder. Man kopplar sedan ihop massinvandringen med allt ifrån arbetslöshet till kriminalitet.

RELATERAT
    Eurabia
    Islamisering
    Statistiska Centralbyrån definierar en invandrare som en person som anländer till Sverige med avsikten att stanna här i mer än 12 månader, har uppehållstillstånd och folkbokför sig i landet. Medborgare från nordiska länder behöver inget tillstånd för att invandra till Sverige.
    Det fanns cirka 170 medborgarskap representerade bland de personer som valde att invandra till Sverige under året 2010. Den absoluta majoriteten av dessa var under 40 år gamla och det var relativt jämt fördelat mellan män och kvinnor. Som tidigare år var den enskilt största invandrargruppen hemvändande svenskar.

För att kunna få en korrekt bild av hur stor omfattning invandringen till Sverige är, måste man också se hur många som utvandrar från Sverige. För att en person ska kunna definieras som utvandrare måste den personen på liknande sätt flytta till ett annat land med avsikten att stanna där i minst 12 månader.

Enligt Migrationsverket invandrade 105 102 personer till Sverige under år 2010. Förutom hemvändande svenskar var det medborgare från Somalia, Irak, Polen, Danmark, Kina, Iran, Thailand, Finland och Tyskland som utgjorde de största invandrargrupperna. Majoriteten av dem som invandrar till Sverige gör det som beviljad arbetskraft, för att studera vid svenska läroverk eller som familjemedlemmar till svenska medborgare samt till personer med uppehållstillstånd i Sverige.

Sett till åren 2007-2009 har Sveriges befolkning ökat med ca 0,6 % till följd av invandring.

STATISTIK
    Enligt Migrationsverket invandrade år 2010, 105 102 personer till Sverige.
    13 113 av dessa var på besök.
    21 507 var arbetskraftsinvandrare, exempelvis gästforskare eller säsongsarbetande jordbrukare
    14 871 var flyktingar eller anhöriga till flyktingar.
    48 843 personer utvandrade under samma period.

Källa: Massinvandring

Så är då massinvandring en invandringsform av människor av fel kulturer då menar ni?

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Att låta Expo definiera massinvandring är lite skevt då det inte direkt är en opartisk sida.

Men om ni vill ha min personliga åsikt om vad som är det så kommer den här:

När det tillåts invandring i stora tal som underminerar välfärd och ökar bostadsbristen markant, så till den grad att bussturer sker över halva Sverige för att leta sovplatser.
    Detta är då en nivå som överstiger våran kapacitet och kan kallas just massinvandring.

Mvh
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Patrick Visa inlägg
    Att låta Expo definiera massinvandring är lite skevt då det inte direkt är en opartisk sida.

Men om ni vill ha min personliga åsikt om vad som är det så kommer den här:

När det tillåts invandring i stora tal som underminerar välfärd och ökar bostadsbristen markant, så till den grad att bussturer sker över halva Sverige för att leta sovplatser.
    Detta är då en nivå som överstiger våran kapacitet och kan kallas just massinvandring.

Mvh
    Men ni säger ju själva att integrationen inte fungerar, att det bildas "ghetton", är det då inte bättre att det placeras människor på andra ställen än i t ex storstäder?

Jag menar, det kan ju även få byar att pånyttfödas när det flödar in nytt blod i kommunerna.

Jag skulle ju dock självfallet som flykting ha önskemål om att hamna i en stad med människor som talar samma språk som mig, eller där jag rent utav redan har en del av min flyktingfamilj, för att känna trygghet men samtidigt så har vi ju dilemmat där man då inte lär sig språket lika snabbt men även det förståeligt då alla människor har olika inlärningsnivåer och det svenska språket är ju inte det enklaste här i världen.

Men i det stora så är det ju integrationen som inte fungerar fullt ut, inte mängden människor som anländer.

Just det som beskrivs i det som Maciej Zaremba har skrivit om i sina artiklar, I väntan på Sverige - DN.SE

Det är ju det man blir mest mörkrädd över, att man inte tar tillvara på människors kompetens.

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Skulle vara intressant att se hur många procent som SD skulle få om det var val på söndag. Drygt 20%?

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Skulle vara intressant att se hur många procent som SD skulle få om det var val på söndag. Drygt 20%?
    Om alla i Sverige hade sett denna video innan valet på söndag? 40%?
    BILSNACK | crew

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Erik, så vadå, bara för att en idiot sitter och säger en massa skit där inte ens hans egen landsmän som han ringer till håller med då ska alla gilla SD ? 40% motsvarar näst intill varannan person i landet, kul att vistas i ett land där man vet att varannan person man går förbi är emot en.
    Push it to the Limit

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    Erik, så vadå, bara för att en idiot sitter och säger en massa skit där inte ens hans egen landsmän som han ringer till håller med då ska alla gilla SD ? 40% motsvarar näst intill varannan person i landet, kul att vistas i ett land där man vet att varannan person man går förbi är emot en.
    Du har nog missat att vi snackar hypotetiskt, med en aning ironi och sarkasm.
    BILSNACK | crew

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Naturligtvis är det en helt hypotetisk frågeställning, och jag vill även klargöra att jag aldrig har röstat på SD och förhoppningsvis kommer jag inte heller att göra det i framtiden, men jag tycker att det skulle vara väldigt intressant att veta hur stor påverkan som de senaste dagarnas händelser har påverkat synen på invandringen och på personer av utländsk härkomst. För påverkat befolkningen har det helt klart gjort.

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    bara för att en idiot sitter och säger en massa skit
    Förklara för mig vem idioten är och var han kommer ifrån(historian), jag har lite av en annan uppfattning så det vore kul att höra en annan uppfattning än min egen.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Naturligtvis är det en helt hypotetisk frågeställning, och jag vill även klargöra att jag aldrig har röstat på SD och förhoppningsvis kommer jag inte heller att göra det i framtiden, men jag tycker att det skulle vara väldigt intressant att veta hur stor påverkan som de senaste dagarnas händelser har påverkat synen på invandringen och på personer av utländsk härkomst. För påverkat befolkningen har det helt klart gjort.
    S har fått ökat stöd, det kan vara en av utfallen av detta men jag tror nog dessvärre att detta enbart gynnar SD då bilden man fått av majoriteten av deras väljare är att de är emot "massinvandring" och Islam, enligt deras egna definition, Islamifiering som de kallar det.

Tyvärr så verkar de så förblindade av deras egna hat gentemot invandrare och muslimer rent generellt att de inte vill ta till sig infon av att detta utspel som skedde i veckan var ett terrordåd pga radikala fundamentalister, alltså inte gemene man som utövar Islam som tro.

Som sagt, denna video visar ju på hur generaliserat vi i väst ser på hur muslimer är, att det enbart är en skock neandertalare som spränger sig själva i luften..

Förresten, hade alla muslimer varit så hatiska mot oss i väst så hade vi väl varit utplånade vid det här laget?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •