Bilsnack
Sidan 20 av 64 FörstaFörsta ... 10131415161718192021222324252627304050 ... SistaSista
Resultat 286 till 300 av 957
    Italiano! Norlanders avatar
    Namn
    Mattias N
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    mek
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    En annan fråga bara sådär, inför valet 2014 så var det som alltid invandringsfrågan som var viktig och man ville ändra vår invandringspolitik till att det skall budgeteras mer till hjälp på plats än här i Sverige och då slog det mig en tanke, är SD-sympatisörerna de som skänker bort mest pengar av alla Sveriges invånare, dvs skänker de mer pengar än en sosse till t ex Läkare utan gränser, Röda Korset etc etc, tordes inte Jimmie Åkesson vara den personen i Sverige som isf skänker mest i landet?

Annars är det väl bara hyckleri, eller har jag fel? Hur gör ni andra Sverigedemokrater?

så åsa romson är en av dom mest mest miljömedvetna människorna i sverige? fredrik reinfeldt är den som hjälper flest invandrare genom att öppna sitt hem (hjärta) för invandrare?
    Det är hyckleri

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    Jag är förvisso inte Sverigedemokrat (trott eller ej...) men varför ska enskilda människor skänka egna pengar????

nästa fråga... har en pensionär verkligen råd att skänka pengar till ovanstående ändamål???

Är väl ändå regeringen i stort som ska ta de besluten om vart bistånd till andra länder ska gå...

Med vänlig hälsning
    Jag skänker en del av min lön, eller ja, det är ju era skattepengar till välgörenhet. Mestadels för att jag inte tycker att det vi skänker i form av bistånd räcker till samt att jag själv kan bestämma vilka som bör få mer cash för tillfället och framförallt till våra hemlösa i Sverige som har det svårt redan som det är.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Jag är förvisso inte Sverigedemokrat (trott eller ej...) men varför ska enskilda människor skänka egna pengar????

nästa fråga... har en pensionär verkligen råd att skänka pengar till ovanstående ändamål???

Är väl ändå regeringen i stort som ska ta de besluten om vart bistånd till andra länder ska gå...

Med vänlig hälsning

Empati och medmänsklighet?
    Det är, givetvis, helt upp till var och en att bestämma om man vill skänka egna pengar eller inte. Men bara för att staten väljer (med all rätt) att skänka bort en del av inkomna skattepengar som bistånd, så betyder ju inte det att man inte kan skänka även egna pengar.
    Knappast något krav dock.

Notera att jag knappast framhåller mig själv som någon slags ängel.
    Jag handlar en massa onödiga prylar/kläder/whatever varje år, men brukar även skicka lite slantar till välgörande ändamål då och då. Ibland till ändamål där SIDA också valt att stoppa pengar, ibland inte.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ja det var ju en tanke, hur man agerar privat kan väl vara hur man även väljer att agera politiskt? Jag menar, om man är mer godhjärtad och skänker pengar till välgörenhet som hjälper utsatta människor så röstar man väl troligtvis även därefter? Och om SD vill ge mer pengar till hjälp på plats så tordes då kanske även den skaran av människor som röstar på SD skänka frikostigt? Aja det var iaf ett sidospår.

Ännu ett inlägg till debatten om invandringen verkligen är en stor last på den svenska ekonomin: Kritik av invandringskritiken eller SD har fel | Ordfront magasin
    Måste man skänka pengar för att vara godhjärtat? Låter som du gått på en blåsning kompis.

Bara en parentes, Ordfront är en lika relevant källa som Avpixlat, Exponerat eller annat längst ut på högersidan. Rent kommunistbajs, snälla blanda inte in sånt skit i diskussionen.

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Jag skänker en del av min lön, eller ja, det är ju era skattepengar till välgörenhet. Mestadels för att jag inte tycker att det vi skänker i form av bistånd räcker till samt att jag själv kan bestämma vilka som bör få mer cash för tillfället och framförallt till våra hemlösa i Sverige som har det svårt redan som det är.
    Då gör du nåt fint för att hjälpa dina medmänniskor , Du har helt rätt i att själv kunna bestämma vart de hamnar gör det mera personligt och de hamnar där de verkligen behövs.

En fråga.. Tiggare vad anser du om dem?

Min personliga tanke är att de gör vad de kan för att försörja sig men vissa är direkt jobbiga , isomras så hade vi några kvinnor som sprang runt och jagade folk och tjatade om pengar eller så låg de på backen och solade och pekade på burken när man gick förbi... yee right... du får inte en krona.. utanför Lidl satt de en kille som isomras hade krycka och fejkade.. nu satt han utanför butiken som har en dörr för in och en annan för ut och tryckte upp sin kopp i ansiktet på folk som kom ut... Lidl besöks av många utländska och de är mera givmilda samt att de oftare har kontanter med sig...

Jag och sambon gick vid nåt tillfälle in och köpte macka och vatten till en ung kvinna som såg riktigt medtagen ut... och vid nåt tillfälle har jag skänkt pengar fast jag oftast bara har kort vilket gör det svårare...

En tiggare samlade pantburkar i en IKEA-kasse som han la framför sig så folk kunde kasta i nån pantflaska vilket var smart i vårat kontantlösa samhälle...

Med vänlig hälsning

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Hey Evil.... kommunister agerar åt vänster inte höger
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Då gör du nåt fint för att hjälpa dina medmänniskor , Du har helt rätt i att själv kunna bestämma vart de hamnar gör det mera personligt och de hamnar där de verkligen behövs.

Min personliga tanke är att de gör vad de kan för att försörja sig men vissa är direkt jobbiga , isomras så hade vi några kvinnor som sprang runt och jagade folk och tjatade om pengar eller så låg de på backen och solade och pekade på burken när man gick förbi... yee right... du får inte en krona.. utanför Lidl satt de en kille som isomras hade krycka och fejkade.. nu satt han utanför butiken som har en dörr för in och en annan för ut och tryckte upp sin kopp i ansiktet på folk som kom ut... Lidl besöks av många utländska och de är mera givmilda samt att de oftare har kontanter med sig...

Jag och sambon gick vid nåt tillfälle in och köpte macka och vatten till en ung kvinna som såg riktigt medtagen ut... och vid nåt tillfälle har jag skänkt pengar fast jag oftast bara har kort vilket gör det svårare...

En tiggare samlade pantburkar i en IKEA-kasse som han la framför sig så folk kunde kasta i nån pantflaska vilket var smart i vårat kontantlösa samhälle...

Med vänlig hälsning
    Tiggare från Rumänien har jag ganska bra insyn i av olika anledningar. Jag ger ofta en kvinna i Huvudsta en Baguette med ost och skinka samt en varm kopp kaffe när jag passerar. Hon blir alltid lika glad och ler med sin trasiga mun. En annan ung tiggare brukar jag köpa färdig och varm grillad kyckling, några bananer och Vitamin Well till Han vet vad som komma skall när han ser mig passera om man säger så

Tiggare som sitter och säger ''hej hej'', ''tack så mycket'' och skakar konstant på sin tiggarkopp ger jag inte ens en blick till.

Jag såg häromdagen en ung svensk tjej som fick stopp på sin bil mitt i en rondell i Akalla. Alla bilister körde förbi medans hon satt i rondellen. Jag ser hur en tiggare får syn på henne från sin BG-reggade Ford Puma och han tar ett extra varv, ställer sig bakom och hjälper henne med att få bort bilen mot Mc Donalds. Väl vid Mc Donalds visade han henne hur hon skulle köra för att klara sig hem. Hon såg riktigt tacksam ut och mannen tackade för sig och gav sig iväg utan att kräva pengar.

Jag har ett flertal gånger sett tiggare springa fort med kryckor. Så det finns både gott och ont hos tiggare som hos alla andra typer av människor.

Och för er som undrar så JA, tiggare kör bil. De flesta män i tiggarkretsar kör RO eller BG reggade bilar.
    BILSNACK | crew

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Patrick Visa inlägg
    Hey Evil.... kommunister agerar åt vänster inte höger
    Trodde "rent kommunistbajs" var tydligt nog? Jag menade såklart att lika lite som man kan ta skräpet från högersidan på allvar kan man ta likvärdig dynga från vänstersidan på allvar. Oavsett om de är motpoler har de väldigt lite värde i en seriös diskussion.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005

Med vänlig hälsning
    Just det där med tiggare om man nu skall kalla dom det kan jag ju även anse ha en bra fördel med sig miljömässigt sett då de tar tillvara på all pant så den återanvänds plus att dom får pengar för sin överlevnad, lite win-win liksom. Jag kan förstå att det blir en jobbig situation när man som du sa, ligger på en strand och de kommer med en mugg och vill ha pengar. Man har åkt till stranden för att vila eller ta tillrätta på sin dyrbara semester.

Hade ett sånt fall i somras när jag var och tittade på en konsert i Vitabergsparken och det dök upp en äldre herre som stod länge kvar vid varje tillfrågad person med ledsna ögon och liksom skapade visst obehag men samtidigt så förstår jag ju hans situation, han lever på existensminimum, har ingen aning om hur mycket dom får ihop per dag men ser man till vad de har med sig så är det i många fall knappt ett ombyte som personliga tillhörigheter. Då balanserar man ju i stort sett på att verkligen ge upp och ja jag vet inte, jag skulle nog begå brott som sagt för att kunna överleva eller så tar man den lilla stolthet man har kvar och desperat tigger pengar.

Det är ju en jäkla svår levnadssituation att sätta sig in i vi som har jobb, boende och familjer som kan stötta med pengar.

Samt det där med pantmaskinerna, OM man vill ha bort en del av tiggarna så är det väl bara se till att pantmaskinerna enbart skänker bort pengarna till välgörenhet? Jag tror iaf det kan få effekt.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    snespår och enbart provocerande... hakar på och frågar dig Scootie: Tycker du att alla i SD + sympatisörer ska kunna visa upp en bild på ett barn i nåt drabbat land och säga : DETTA ÄR MITT FADDERBARN!!!

Börjar det bli brist på argument nu igen? inga personangrepp nu..

Med vänlig hälsning
    Nej men man har väl återigen inte visat upp några konkreta förslag på VAD denna hjälp på plats skulle innefatta. Samt att det alla andra partiet påpekade var ju att man ändå avsatte minst med pengar i sin budget till just hjälp på plats, det känns ju som att det blir ett jävla tungt lass att dra om man inte har medel till det?

Samt att fortfarande, de är inte villiga att hjälpa invandrare eller kvinnor idag i vårt samhälle mer än något annat parti då de avsatte minst med pengar i sin budget till integration och jämställdhet utav alla partier.

Jag ser liksom inte hur samhället ska främjas och komma framåt i detta arbete om man som SD inte vill satsa mer pengar på det. Dom drabbade blir ju då invandrare och kvinnor som drabbas av detta mest med segregation och en återblick på att kvinnorna skall vara hemmafruar istället för att satsa på en karriär.

Varför vill man så ivrigt gå bakåt i tiden?

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Måste man skänka pengar för att vara godhjärtat? Låter som du gått på en blåsning kompis.

Bara en parentes, Ordfront är en lika relevant källa som Avpixlat, Exponerat eller annat längst ut på högersidan. Rent kommunistbajs, snälla blanda inte in sånt skit i diskussionen.
    Blåsning? Nej jag är uppfostrad efter konstens regler från ett varmt hem att hjälpa de i nöd.

Angående länken så visar den ju statistik från SCB/OECD hur kan den då inte få vara lika relevant som från den där andra bloggen, Toni eller vad han hette? Som jag sade innan, statistiken kommer ju alltid kunna vrida och vändas på åt bådas håll, frågan är bara vem man ska tro på.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Samt det där med pantmaskinerna, OM man vill ha bort en del av tiggarna så är det väl bara se till att pantmaskinerna enbart skänker bort pengarna till välgörenhet? Jag tror iaf det kan få effekt.
    Hur tänkte du nu? Många hemlösa har just pantsamlandet som en inkomst hur tänkte du att man skulle bli av med tiggare om man tog bort en av deras inkomster? Blir ju bara fler som behöver tigga.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Hur tänkte du nu? Många hemlösa har just pantsamlandet som en inkomst hur tänkte du att man skulle bli av med tiggare om man tog bort en av deras inkomster? Blir ju bara fler som behöver tigga.
    Grundtanken i det vore väl att OM man gör det så sprids informationen vidare till deras familjer/vänner som tänkt sig samma sak, dvs att komma hit och samla pant för att få ihop pengar på ett relativt enkelt sätt. Om maskinerna inte betalar ut pengar så får du inte den typen av hemlösa hit. Förutsatt att det är folk som kommer hit av just den anledningen. Bara en tanke såklart, inget jag har konkreta belägg för att det verkligen är så. Men ja, det skulle frånta dem deras inkomstkälla och då kanske istället börja begå brott för att få ihop $$$.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Jag måste ändå flika in att det är en stor skillnad på missnöje och hat. En skillnad som gärna decimeras av den röda sidan (som för all del "hatar" minst lika friskt) som ivrigt och beslutsamt vill förklara att varje missnöjesyttring som rör invandringen är rasism, facism, gränslöst hat. Detta gärna ackompanjerat av en god provokation så att man i kölvattnet kan oja sig över högern.
    Var det inte V som stod och pekade finger och skrek skällsord vid valet så fort Åkesson syntes i bild? Det är ju ett väldigt moget uppförande...utvisning månne?
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Ok. Men deras egna väljare riktar alltså ingen ilska mot ledningen i SD när de svikit dom i budgetfrågan kring pensionärernas ekonomi samt att de röstat emot på dessa punkter tidigare. Istället för att främja arbetarnas bästa så tar man istället ett steg bakåt.

Sverigedemokraterna röstade emot dessa motioner i Riksdagen.

• Att Fas 3 skulle läggas ned.
    • En nollvision mot dödsolyckor i arbetslivet
    • Förstärka arbetslivsforskningen
    • Regler som skulle underlätta för visstidsanställda att få tillsvidareanställning
    • Rättighet att jobba heltid
    • Skatteavdrag för fackavgiften
    • Att arbetsskadeförsäkringen ska göras mer jämställd
    • Lagstiftning om obligatoriskt stöd för kvinnojourer
    • En kommission för jämlik hälsa
    Du läser ju inte, dom ansåg att budgeten var tagen ur luften, skulle dom röstat på en "sagobudget" (enligt dom då) tycker du? Det skulle inte jag..
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg