Bilsnack
Sidan 25 av 64 FörstaFörsta ... 515181920212223242526272829303132354555 ... SistaSista
Resultat 361 till 375 av 957
    Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av infiniti Visa inlägg
    Att ta emot färre (observera: inte sluta) tex. genom högre krav medans man försöker jobba på att få integrationen att fungera bättre är väl den enda lösningen?
    Om integrationen redan fungerar dåligt så kan inte någon vettig människa tycka att det låter särskilt smart att skruva upp invandringen till ännu högre nivåer, det är inte till fördel för någon öht.

Det börjar ju snart finnas snudd på regelrätta Ghetton runtom i Sverige, dit räddningspersonal inte vågar åka utan beskydd, inte heller varuleveranser fungerar, polisen åker knappt dit utan insatsstyrkan osv. Då måste man väl börja fråga sig om det står på rätta. Att då systematiskt bara mata på med mera folk som står utan sysselsättning kommer naturligtvis bara förvärra läget. Tycker inte du själv det?
    Tex: Budfirman Schenker stoppar leveranser till Rinkeby - DN.SE
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Dessa krav är WAAAAAY för slappa. Du kan begå vilket brott som helst i princip och fortfarande bli svensk medborgare. Helt åt helvete imo.

Om du har begått något brott kan du ändå bli svensk medborgare, men då måste du vänta en tid. Hur länge du måste vänta beror på vilket straff du fick.

Den tid som måste gå efter brottet innan du kan få svenskt medborgarskap kallas karenstid. Karenstiden räknas vanligen från brottet, men om du har fått ett långt fängelsestraff börjar tiden att räknas först när straffet är avtjänat.

Yup

Födda i sverige är svårt, likaså folk som bott här länge. Men folk som nyss fått medborgarskap.. någon sorts längre sorts prövotid från anländande? Nån som nyss blivit svensk medborgare som begår grova brott? För min del kan man utan samvete skicka tillbaka vederbörande.

Genraliserande är det jag vill motverka genom att kunna se mer på detaljnivå hos vilka grupper det finns problematik, och vilken sorts problematik. Det kan tex vara så att en specifik grupp har svårigheter med språket, då kan man gå in och detaljstyra för att anpassa och underlätta just där. Har du ingen statistik så har du heller ingen kunskap och har du ingen kunskap kan du inge göra några förändringar till det bättre.

För mig handlar det inte om lönsamhet även om det bör vara målet. Det handlar om att de som kommer till sverige och blir svenskar skall få en möjlighet att acklimatiseras och deltaga i det svenska, inte fösas in ett ghetto och glömmas bort. Lika mycket önskar jag att man genom ett vettigare mottagande möjliggjorde för resten av landet att få tillgång i den resurs som gömmer sig bland de hitkommande som är beredda att göra uppoffringen att lära sig språket, seder och bruk (nej inga grodor...), skaffa jobb och aktivt bidra till ett bättre sverige, för alla!
    Du borde bli politiker

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Du borde bli politiker
    Eller hur! Evil E for president! Vilka röstar på mig?

Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Eller hur! Evil E for president! Vilka röstar på mig?
    Du har min röst iaf

Registered User
    Namn
    Peter H
    Reg.datum
    jan 2008
    Assar Lindbeck, nestorn i svensk nationalekonomi, sa 2013 på ett C(!) seminarium att man inte kan ha oreglerad invandring och samtidigt bevara välfärdsstaten.:”Vad tyder de här siffrorna på? Ja, de tyder enligt vad jag förstår på att svensk arbetsmarknad inte är särskilt väl anpassad till den typ av invandring som vi har idag med lågutbildade från utomeuropeiska länder,” sade Lindbeck. Han avvisade den av många nyliberaler omhuldade tanken att det skulle gå att komma tillrätta med arbetslösheten bland invandrare genom en mer flexibel arbetsmarknad och ökad lönespridning. Det skulle enligt Lindbeck leda till för stora spänningar och orättvisor i samhället. Istället förordade han en restriktiv invandringspolitik.
    ”Ett rikt land som Sverige med nio miljoner invånare i en värld med många miljarder fattiga kan omöjligen ha fri invandring. De måste ha restriktiv invandring. Och den måste vara ganska restriktiv om man ska skydda löner och välfärdssystem i rika länder. Det är fullständigt ofrånkomligt”, sade Lindbeck. ”Redan Gunnar Myrdal insåg det för många år sedan när han skrev att välfärdsstaten är ett nationellt projekt. Och med det menade han att de förmåner en nation lyckas skaffa genom att ha en framgångsrik ekonomisk utveckling i hundra år kan man inte erbjuda resten av världen utan att våra system går omkull”.

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Det var väl inte så många som stod och skrek och skanderade att Statsminister Carlsson var rasist/nazist/fascist/nyfascist när han mer eller mindre stängde gränserna 1989 Luciabeslutet ? Wikipedia

I SD.s politik kan man faktiskt känna igen sig i äldre både Social och moderat politik.
    S har varit Sveriges arbetarpart, M vill gärna kalla sig för ett arbetarparti men jag tror att många av oss mindre vetande arbetare från landet (kindberg batra) ser SD som Sveriges nya arbetarparti. Och framförallt så klarar vi på landet inte av MP:s politik då kollektivtrafik ej existerar samt att det är långa avstånd till allt - och hur otroligt det än kan låta för somliga så vill INTE alla människor flytta in till storstäderna eller ens de mindre städerna...

Jag kan inte förstå varför det i nutid är såååå hemskt att försöka ha en vettig och reglerad invandringspolitik istället för att ösa in dem som stora sillstim som blir till små Ghetton lite här å var i vårat annars så lugna lilla land. Just här där jag bor så är inte invandringen ett problem men trots att jag bor i urskogen så har jag både internet och tv med dagsaktuella nyheter där jag kan följa vad som händer (nåja, mycket v-vinklad media) i och runt Sveriges invandringspolitik och integration och ptja, jag önskar att det iaf kan fortsätta få vara lugnt här ute i skogen för här finns heller inga poliser. Fast det är klart, då har de inget att kasta gatsten och molotov cocktails på å det är ju bra
    Chevrolet BelAir 57
    Audi A4 B7 2.0 TDI 2008

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Men Nisse då... grabbarna trodde det var en hjälptransport med förnödenheter som skinnsoffa , storbildstv etc. som de skulle hjälpa till att plocka ur... sen måste ju grabbarna självklart böta budkillen på allt i plånboken..

Med vänlig hälsning

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Dessa krav är WAAAAAY för slappa. Du kan begå vilket brott som helst i princip och fortfarande bli svensk medborgare. Helt åt helvete imo.

[i]Om du har begått något brott kan du ändå bli svensk medborgare, men då måste du vänta en tid. Hur länge du måste vänta beror på vilket straff du fick.
    !
    No shit... När OG och Naserligan slogs på 2000-talet så vet jag flera som skulle bli utvisade efter avtjänat straff... men fick stanna pga oroligheter i hemländerna...

sjukt förfan när de krigat satan här...

Med vänlig hälsning

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Inga mera hjälpsändningar till Rinkeby????

Fattar inte Schenker att man måste betala tull och skatt när man åker in i ett annat land??

De får väl köra som fartygen som går längs Somalias kust... folk med ksp får ligga på taket och fräsa loss när somalierna kommer rusande...

Med vänlig hälsning

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    Men Nisse då... grabbarna trodde det var en hjälptransport med förnödenheter som skinnsoffa , storbildstv etc. som de skulle hjälpa till att plocka ur... sen måste ju grabbarna självklart böta budkillen på allt i plånboken..

Med vänlig hälsning
    Inga mera hjälpsändningar till Rinkeby????

Fattar inte Schenker att man måste betala tull och skatt när man åker in i ett annat land??

De får väl köra som fartygen som går längs Somalias kust... folk med ksp får ligga på taket och fräsa loss när somalierna kommer rusande...

Med vänlig hälsning
    Nu får du lugna ner dig med rassevibbarna.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Nu får du lugna ner dig med rassevibbarna.
    Ja om du Scootie slutar med dina "Under stenen" påhopp så visst..

men lite måste man ju få skämta!

Med vänlig hälsning

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Ja om du Scootie slutar med dina "Under stenen" påhopp så visst..

men lite måste man ju få skämta!

Med vänlig hälsning
    Nej det är just det man inte får, om folk blir stötta av det så skall du inte fortsätta. Exakt samma sak med alla dessa individer som går runt och säger negerboll och säger "ja men så har jag alltid sagt". So fucking what, det är nedvärderande och människor tar illa vid sig. Hantera det istället.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Vem tar illa vid sig av ordet negerboll? Ingen mörkhyad jag känner gör det iaf, dom garvar mest och tycker det är löljigt..

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Nej det är just det man inte får, om folk blir stötta av det så skall du inte fortsätta. Exakt samma sak med alla dessa individer som går runt och säger negerboll och säger "ja men så har jag alltid sagt". So fucking what, det är nedvärderande och människor tar illa vid sig. Hantera det istället.
    Du förstår fortfarande inte.. om du slutar "Stena" mig så slutar jag käka Afrikansk b**le...

nu fortsätter vi i ämnet... fin RÖD bil du har förresten.. byggd i nån FD kommuniststat???

kram!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Exakt samma sak med alla dessa individer som går runt och säger negerboll och säger "ja men så har jag alltid sagt". So fucking what, det är nedvärderande och människor tar illa vid sig. Hantera det istället.
    De enda jag vet som tar illa vid sig är pk vänsterfolk.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •