Tabufrågan. Nu löser vi den. Invandring is the topic! - Sidan 27
Bilsnack
Sidan 27 av 64 FörstaFörsta ... 717202122232425262728293031323334374757 ... SistaSista
Resultat 391 till 405 av 957
    Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Ahhh... Så det säger du...
    Det var inte så att jag inte visste vad tråden handlade om - det står ju trots allt i ämnesraden. Utan det var mer en billig poäng på att det inte direkt är det som faktiskt avhandlas i tråden.
    Inte i någon större utsträckning i alla fall.

Inget ont om TS på något sätt...
    Det var ett fint initiativ som absolut fick lite liv i forumet - Men det är lite önsketänkande att tro att det faktiskt skulle fungera.
    Zatzy är trots allt inte fyllt av (thank God - eller Allah?) politiskt aktiva personer som har lite mer insyn i ämnet.
    Så att tro att "Nu löser vi den" är realistiskt... Well... (Igen, inget ont om TS - förstår att det var viss ironi i titeln).
    Det lär ju inte fungera!

Däremot vill jag uppmana folk att faktiskt bli politiskt aktiva.
    Går själv i sådana tankar sedan förra valet och kommer, delvis tack vare allt strul som extravalet innebär, att försöka göra verklighet av detta nu.
    Då kan man trots allt hjälpa till att göra skillnad.
    I större utsträckning än att meningsmotståndare låtsas spela tennismatch på ett forum i alla fall!
    ...och tro mig - Jag vet att jag inte tillfört särskilt mycket av värde, jag heller. Chokladbolls-sidospåret t.ex.

Hade tänkt lista länkar till anmälningssidorna hos våra olika partier, men misstänker att de flesta här är fullt kapabla att googla om intresse finns.

sx-pojken Lite case and point över din senaste kommentar för övrigt. Rätt dryg.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    De enda jag vet som tar illa vid sig är pk vänsterfolk.
    Jag har två bekanta som båda är adopterade från Filippinerna och i därav riktigt mörkhyade, de har under många år roat sig just med att jävlas med personal på caféer och restauranger, genom att antingen högt och tydligt fråga efter och/eller beställa just negerbollar - eller dra Sunes Sommar-klassikern; "What do you call these?"

De skiter fullständigt i rasistglassar, rasistgodis och rasistbakverk, och har alltid gjort det. Afrosvenskarnas Riksförbund däremot har ju som affärsidé att bli kränkt över saker och ting och inkassera skadestånd för det. I värsta fall får de ju bara ett nej - men då står media direkt där på deras sida och då är det minsann den som nekat dem skadeståndet som är den stora dödsknarknazisten och då hudflängs i gammelmedia och på Twitter och alla möjliga kopplingar till Tredje Riket görs på löpande band.

Det är ju precis som hur det fungerar i USA med stämningar och folk som blir miljonärer på att spilla kaffe på sig själva eller köra katten i tvättmaskinen...

Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Nej det är just det man inte får, om folk blir stötta av det så skall du inte fortsätta.
    Men bra. Ta då och håll käften, jag blir stött av vartenda ord du skriver.

(Vettigt resonemang, eller?)
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

över 100 hästar!
    Namn
    Karl N
    Reg.datum
    jun 2006
    Vilket lyft för forumet det blev när man tog bort förbudet mot politik.

Verkligen, kudoz till alla för den höga nivån!
    Kör lila Skoda

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Jag har två bekanta som båda är adopterade från Filippinerna och i därav riktigt mörkhyade, de har under många år roat sig just med att jävlas med personal på caféer och restauranger, genom att antingen högt och tydligt fråga efter och/eller beställa just negerbollar - eller dra Sunes Sommar-klassikern; "What do you call these?"

De skiter fullständigt i rasistglassar, rasistgodis och rasistbakverk, och har alltid gjort det. Afrosvenskarnas Riksförbund däremot har ju som affärsidé att bli kränkt över saker och ting och inkassera skadestånd för det. I värsta fall får de ju bara ett nej - men då står media direkt där på deras sida och då är det minsann den som nekat dem skadeståndet som är den stora dödsknarknazisten och då hudflängs i gammelmedia och på Twitter och alla möjliga kopplingar till Tredje Riket görs på löpande band.

Det är ju precis som hur det fungerar i USA med stämningar och folk som blir miljonärer på att spilla kaffe på sig själva eller köra katten i tvättmaskinen...

Fint, då tar jag och lämnar denna tråd då med iaf lite värdighet, något du aldrig haft/kommer ha.

Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Fint, då tar jag och lämnar denna tråd då med iaf lite värdighet, något du aldrig haft/kommer ha.

Återigen, kom gärna med några bättre argument istället för att bara köra med personangrepp och annat trams varvat med att gå Desinformationsminister Ullenhaag-style med floskler och åter floskler...

Sedan, så framgick det kanske inte så bra (hade velat lägga sista meningen i förra inlägget som en spoiler, så det blev tydligare) - men vad jag menade där var som ett exempel, för ditt resonemang...

Och sen, den gifen... Var det verkligen det fyndigaste du hade att komma med...?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Italiano! Norlanders avatar
    Namn
    M Norlander
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    mek
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg

det är en riktigt störande grej, det letas saker som kan vara diskriminerande hela jävla tiden, hittar någon nåt så ska det genast vara en bild i tidningen där personen förklarar hur kränkt den blev..

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Norlander Visa inlägg
    det är en riktigt störande grej, det letas saker som kan vara diskriminerande hela jävla tiden, hittar någon nåt så ska det genast vara en bild i tidningen där personen förklarar hur kränkt den blev..
    Eftersom vi verkar stanna på det spåret...
    Blir ni kränkta av att tvingas att kalla det chokladboll? Ärlig fråga.

ALLTING måste väl ändå inte vara som det alltid varit?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Eftersom vi verkar stanna på det spåret...
    Blir ni kränkta av att tvingas att kalla det chokladboll? Ärlig fråga.

ALLTING måste väl ändå inte vara som det alltid varit?
    Nej. Inte det minsta! När man smakar på ordet så smakar dessutom chokladboll betydligt bättre.

Go fast or dont go at all Fartgalens avatar
    Namn
    Johan A
    Reg.datum
    apr 2001
    Min betraktelse är som följer.
    Vi har skapat ett samhälle här uppe i norden som vi betalar skatt till för att vi är överrens om att vissa grundläggande funktioner behövs för att vårat samhälle ska kunna fungera över tid:
    Huvudpelarna är bra dagis, skola/utbildning, sjukvård, äldreomsorg, lag och ordning, skapa ett bra företagsklimat och försvaret.
    Arbetskraftinvandring behövs när vi inte har kompetens eller tillräckligt med folk inom landet.

Men grejen är, jag betalar inte skatt för att dessa pengar ska användas av personer från andra länder! Låt vara att de många gånger har det svårt men det är faktiskt varken mitt fel eller mitt problem. Inget fel med välgörenhet men den ska vara frivillig och inget som ska belasta statens finanser eller Sveriges medborgare.
    EVERY DAY IS RACE DAY!!

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    N*gerboll slutade säkert kallas N*gerboll innan många Zatzyaner föddes säkert
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg

men lite måste man ju få skämta!
    Klart man måste få skämta lite, lite 'självdistans' måste ju alla ha ändå.
    Jag kallar det ibland 'balls of a nigger' för att avdramatisera 'negerboll'.
    Nu får jag säkert nån ond tanke sänt min väg, men det är harmlöst mellan vänner(och tyvärr skriver jag det öppet här).
    Jag vaktar givetvis tungan i krets där jag inte känner folk, men ändock kallar jag det alltid negerboll.
    Och jag har faktiskt aldrig stött på nån invandrare som tycker illa om det.

I övrigt så verkar det koka ute i kommunstyrelserna i Sverige, många moderater vill börja begränsa flödet in.
    Men uppe i riksdagen kör de på som vanligt, känns som om det kommer bli ett kaotiskt val om det blir omval.
    Och löfven verkar backa lite på envisheten att ha MP med i regeringsbildandet.

Mvh
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av 2HOT4U Visa inlägg
    N*gerboll slutade säkert kallas N*gerboll innan många Zatzyaner föddes säkert
    Detta är i högsta grad överhettat. Fortfarande. På Wikipedia hårdcensureras numera kultur-inslag, uppenbarligen för att markera rivir så att man inte för in det mycket mer provocerande faktum att man firar Negerbollens dag varje år.

-1 634 tecken:

== I film och litteratur ==

* I boken ''[[Berts ytterligare betraktelser]]'' från [[Litteraturåret 1991|1991]] förekommer en scen där [[Bert Ljung|Bert]], [[Figurer i Bert-serien#Åke|Åke]] och [[Figurer i Bert-serien#Erik "Lill-Erik" Linstett|Lill-Erik]] fikar på [[Domus]] en [[november|novemberdag]] och trycker chokladbollarna mot [[glas |glasrutan]], och då en mörkhyad man passerar säger Åke med hög röst till Lill-Erik att det heter chokladboll och inte negerboll.<ref>{{bokref|titel=[[Berts ytterligare betraktelser]]|utgivare=[[Rabén & Sjögren]]|efternamn=Jacbosson, Olsson|förnamn=Anders, Sören|origår=1991|hämtdatum=16 juni|hämtår=2011|språk=svenska}}</ref>

* I filmen ''[[Sunes sommar (film)|Sunes sommar]]'' från [[Filmåret 1993|1993]] inser Sunes pappa Rudolf ordets stötande karaktär när några [[afroamerikanska]] basketspelare frågar vad bakverken heter. Efter viss tvekan ("we call them nig... nig... no... no...") väljer han att kalla dem för [[wienerbröd]], "wiener broads" (det vill säga "wiener[korvs]brudar").<ref>{{tidningsref|url=http://www.svd.se/kultur/hur-pretentios-far-man-bli_2109625.svd|titel=Hur pretentiös får man bli?|tidning=Svenska Dagbladet|förnamn=Magnus |efternamn=Eriksson|datum=27 november 2008|hämtdatum=18 juni 2011}}</ref>

*På [[Youtube]] har ett par klipp på temat fått hundratusentals tittare; en [[kortfilm]] med namnet Negerboll<ref>[http://www.youtube.com/watch?v=L_3qD5j_lUQ Videon POESI FÖR FISKAR - Negerboll]</ref> och en låt med namnet Negerboll.<ref>[http://www.youtube.com/watch?v=qdVp5i6wsOw Videon Erik Vilde - Negerboll ]</ref>

Detta alltså

Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Så man får inte säga negrer, det heter choklader. Sedan undrar jag, fortfarande, när man måste sluta säga kaffe. Diskussion:Chokladboll ? Wikipedia
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

...
    Namn
    Jenny.G
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Tror det mer är själva grejen att man verkligen letar efter saker att förbjuda, tex Nogger och Kinapuffar.
    Ja det spårade liksom ur.
    Pippigardiner, pepparkakor, rasistisk färgbenämning(hudfärg istället för beige), Haribos lakritsbitar, Butteriks maskeraddräkter, Pippis pappa osv osv.
    Tack RIMEK EL OCH VENTILATION AB, GULF, BRILLKO ENGINEERING samt Johanneshovs plåtslageri AB

...
    Namn
    Jenny.G
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av saewb Visa inlägg
    Vilket lyft för forumet det blev när man tog bort förbudet mot politik.

Verkligen, kudoz till alla för den höga nivån!
    Nivån frånsett något enstaka inlägg är förvånandsvärt hög tycker jag.
    Eller tar du illa vid dig att alla inte tycker likadant kanske?
    Även miljöpartister och Fi-anhängare ska väl med hjälp av sin gode man faktiskt få göra sina röster hörda, eller?
    Tack RIMEK EL OCH VENTILATION AB, GULF, BRILLKO ENGINEERING samt Johanneshovs plåtslageri AB

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •