Tabufrågan. Nu löser vi den. Invandring is the topic! - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 64 FörstaFörsta 12345678910132333 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 957
    Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Du får ursäkta, men diskussioner dör du har en neutral* sida med en utländsk vän ger jag inte så mycket för.
    Jag efterfrågade källa på procentsatsen. Att icke-namngiven person sagt si eller så ger jag inte så jättemycket för!

*Igen. Du får ursäkta, men... Tillåt mig tvivla!
    Du får nöja dig med 35%...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5624693

Under första halvåret 2013 inställde sig omkring 4 500 personer i ett svenskt fängelse, enligt Kriminalvårdens statistik. Av dem var 35 procent inte svenska medborgare. Foto: Leif R Jansson/Scanpix.

Aldrig tidigare har andelen utländska medborgare som döms till fängelse i Sverige varit så stor som nu.

Med vänlig hälsning

...
    Namn
    Jenny.G
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Har vi någon källa på detta?
    Som inte är skrivet av väldigt högervriden media menar jag.

Sett till andelen interner totalt så vet jag att nysvenskar är överrepresenterade i jämförelse till andel av befolkningen.
    Inte i närheten av de siffror du skriver dock (men som sagt, har du några siffror vad gäller grova våldsbrott så får du gärna referera till dem), men det kan ju bero på andra saker också.
    Typ benägenhet av domstolen att faktiskt döma ut fängelsestraff mot nysvenskar kontra "riktiga" svenskar.
    Det finns statistik på detta. Den är dock hemligstämplad och du får själv gissa varför.
    Hittade ett bra inlägg om detta som dock inte är bevis, då politikerna inte vill att folket ska veta. Detta är dock 4 år gammalt och allt tyder på att det knappast har blivit bättre.
    Citat:
    Det förs ingen statistik om etnisk härkomst inom kriminalvården eftersom det är förbjudet. Det finns dock statistik om utländskt medborgarskap. År 2010 satt ca 5400 personer i fängelse. 28% av internerna hade då utländskt medborgarskap, personer med utländskt medborgarskap var då 6,7% av befolkningen. De utrikesfödda var då 14,7% av befolkningen. Om man räknar med att resterande 8% utrikesfödda står för lika stort antal fängelsekunder relativt sett så blir det ca 61% utrikesfödda i fängelserna.

Andra generationens invandrare lär ta upp en stor andel av de resterande fängelseplatserna. Överrisken för att vara registrerad för brott för invandrares barn ligger runt 2-3 för grövre brott så om man räknar med att 2/3 av de resterande fängelsekunderna är invandrares barn så blir andelen med utländsk bakgrund i fängelserna ca 87%.

Jag har läst en del inofficiella rapporter från personal på fängelser som säger ungefär så. Detta blogginlägg hävdar att fängelset i Malmö har i stort sett bara folk med invandrarbakgrund:
    http://muslimskafriskolan.blogspot.c...elset-har.html
    " slut citat.
    Tack RIMEK EL OCH VENTILATION AB, GULF, BRILLKO ENGINEERING samt Johanneshovs plåtslageri AB

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Kriminalitetsfrågan handlar för min del inte ett dugg om härkomst. Jag ser ner lika mycket på allt kriminellt skit, oavsett om namnet är Lars eller Ahmed, och kunde man utvisa svenskfödda brottslingar så vore det grymt.
    Du har helt rätt i det du skriver... dock så brukar ofta kriminella etniska svenskar ha missbruksbroblematik medans invandrare är mera livsstilskriminella...

Grundproblemet är nog att man måste ge den som ankommer till Sverige en vettig chans att komma in i samhället och att få en meningsfull vardag. Hur man sedan uppnår detta har jag inget bra svar på. Samhället har naturligtvis en skyldighet där, men även individen själv. Någon universell lösning är nog svår att finna...[/QUOTE]

Nåt jag märkte när jag gick på gymnasiet för 15 år sen var att väldigt få invandrare valde yrkesinriktade linjer... Samhäll och natur var det som lockade de mest...

Väldigt få av dem pluggade dock vidare....

Med vänlig hälsning

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Har man sett några program av Eferlyst som har rullat i ~10 år inser man ju att det är ett stort antal invandrare som begår brott.

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    och... uträkningar och statistik... fortfarande så är det en sjukt hög % mot etniska svenskar...

vi bör inte stänga gränserna.. bara sålla och ge fan i att ge medborgarskap så fort så vi kan exportera hem dem när de begått brott..

Fakta om Kriminalvården

•Våra viktigaste uppdrag är att verkställa straff och minska återfall i brott.
    •Våra 31 häkten, 47 anstalter och 34 frivårdskontor är fördelade över hela Sverige.
    •Den 1 oktober 2013 satt drygt 4 300 personer i fängelse.
    •En majoritet dömda avtjänar sitt straff utanför fängelse, i frivården.
    •Kriminalvården utför årligen ungefär 80 000 transporter, varav cirka 5 000 är utrikestransporter.
    •Kriminalvården har cirka 11 000 anställda.
    •Vi finansieras av statliga medel. Under 2014 är vår budget 7,8 miljarder kronor.
    •Generaldirektör är Nils Öberg.

om man räknar att 2/3 delar är intagna med utländskt bakgrund så kunde vi lägga ner ca 30 anstalter och 20 frivårdskontor med rejäla utvisningsbeslut..

5000 utrikestransporter... här måste vi alltså oftast flyga = DYRT för att få hem klienten...

Sverige skulle sparat 5 miljarder 2014 bara i kriminalvård... lägg sen på kostnader för huvudförhandling ,brottsofferersättning etc. etc.

2år...5år... barnarbete??? ge dig nu Pedi... utlänningar får väl barn de med??? eller är grisköttet vi äter nån dyr delikatess??? tror inte du är muslim så ta det som ett skämt...

Ett barn kostar runt 1-1,5 mille i uppväxt 0-18år.. varav 1/3 del är barn/studiebidrag från staten..

kriminalvårdens budget 2014 för intagna med utländskt härkomst/medborgarskap skulle kunna bekosta 5000 barns uppväxt under 18 år.... det är fan sjukt... på 1 jävla år....

Muhammed är det vanligaste namnet på nyfödds i Malmö... nu beror det ju på att det är en god sed i muslimska familjer/släkter att en son ska bära det namnet så visst kan det bli lite missvisade...

Svenska barn går i grundskola i 9 år sedan gymnasium i 3 år med antingen yrkesförberedande linje eller teoretisk inriktning för vidare högskola etc. detta för att förbereda sig med kunskap för att kunna söka högkvalificerade yrken.. lite skillnad mot att stå i gatukök... att en somalie kommer i arbete på några år kan du ju glömma...

sist men inte minst.... normalt sett så betalar ju föräldrar ens uppehälle i hemmet tills man är typ 20 år.. studerar man vidare så får man söka studielån hos CSN... som man sen får betala tillbaka.... CSN har även problem med att ett stort antal studenter med utländskt härkomst flyttar utomlands och skiter i att betala lånen...

Ge dig nu PEDI... du är säkert en bra människa men svenska folket har tröttnat och speciellt när vi tar in världens mest lågbegåvade kat-tuggande båtpirater från Somalia som plundrar COOP och rånar gamla tanter med rullator... 4 tanter med rullator sparkades ner på en månad efter de tagit ut pengar från automaten i min kommun...

Med vänlig hälsning

Tobias, vad är det jag ska ge mig ? Jag säger bara vad jag har hört varken bu eller bä. Säger varken att det är bra eller dåligt så vad ska jag ge mig på ?

Men ta in invandrare är inte som att gå till COOP och köpa frukter och sortera mellan dem, antingen tar man in eller så gör man inte det...Funkar jo inte att sitta och ta in folk endast med pengar/utbildning osv och skicka hem resten, får min del får dem jätte gärna stänga av gränserna men att sortera ut folk är jo bara larv...
    Det finns väl lika många svenska kriminella som är bosatt utomlands eller avtjänar ett straff nånstans utanför Sverige ?
    Pengar verkar va den största fråge tecknet kring invandring, men vad händer med alla stora Svenska företag som har sitt bas utomlands för att just slippa betala skatt i Sverige. Till och med färdtjänst som är statlig har sitt växelkontor nånstans i Afrika och den ska va statlig ägd...
    Sx-Du får säga precis vad du vill om religion/muslimer osv...För mig existerar inte religion och jag tar inte åt mig utan tar det som en diskussion helt enkelt, man kan jo inte va överens om allt men det går fortfarande att diskutera saken.

Låt oss leka med tanken att ingen invandrare sitter på kåken, vart tror ni att pengarna skulle gå till stället ? Svenska folket skulle inte ens känna av det. Tänk tillbaks 30år då vi inte hade så många utlänningar här, hade folk det bättre ekonomisk sätt ?

Här hittade jag en artiken om just kostnader för Invandring.

Kostnader för invandring, Rasism, mänskliga rättigheter, racism, human rights
    Push it to the Limit

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    Tobias, vad är det jag ska ge mig ? Jag säger bara vad jag har hört varken bu eller bä. Säger varken att det är bra eller dåligt så vad ska jag ge mig på ? ]
    Du har full rätt att säga och skriva vad du vill men det låter mera som

Men ta in invandrare är inte som att gå till COOP och köpa frukter och sortera mellan dem, antingen tar man in eller så gör man inte det...Funkar jo inte att sitta och ta in folk endast med pengar/utbildning osv och skicka hem resten, får min del får dem jätte gärna stänga av gränserna men att sortera ut folk är jo bara larv...]
    Spar man kvittot så kan man lämna tillbaka frukten som var dålig... Get the Point??

Det finns väl lika många svenska kriminella som är bosatt utomlands eller avtjänar ett straff nånstans utanför Sverige ? .]
    nja.. 183 personer sitter fängslande utomlands.. De är fångar utomlands | Nyheter | Expressen

hur många som är etniskt svenska står ju dock inte... du måste börja googla min vän för att finna källfakta..

Pengar verkar va den största fråge tecknet kring invandring, men vad händer med alla stora Svenska företag som har sitt bas utomlands för att just slippa betala skatt i Sverige. Till och med färdtjänst som är statlig har sitt växelkontor nånstans i Afrika och den ska va statlig ägd. .]
    För att hålla nere priserna ja... tycker det är rätt coolt att afrikanerna lär sig klockren svenska... men visst tycker jag att jobben ska hållas i Sverige..

Sx-Du får säga precis vad du vill om religion/muslimer osv...För mig existerar inte religion och jag tar inte åt mig utan tar det som en diskussion helt enkelt, man kan jo inte va överens om allt men det går fortfarande att diskutera saken.]
    Du håller alltid god ton vilket jag gillar med dig Pedi även om vi tycker olika...

Låt oss leka med tanken att ingen invandrare sitter på kåken, vart tror ni att pengarna skulle gå till stället ? Svenska folket skulle inte ens känna av det. Tänk tillbaks 30år då vi inte hade så många utlänningar här, hade folk det bättre ekonomisk sätt ?

Ja.. då skulle man få bygga bostäder till dem i stället.... he he... 75-80% av alla intagna har ju inga jobb så de lever ju på soc. vilket är bra mycket billigare än anstalt i alla fall .. kostar ju ca 10ggr. mera att hålla nån intagen på anstalt...

Här hittade jag en artiken om just kostnader för Invandring.

Kostnader för invandring, Rasism, mänskliga rättigheter, racism, human rights
    Pedi googlar.. kan bli ett barnprogram... :-)

Med vänlig hälsning

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Har man sett några program av Eferlyst som har rullat i ~10 år inser man ju att det är ett stort antal invandrare som begår brott.
    Men ge dig...gamla avsnitt som den där"a rassen GW Persson var med i...

Bajspackaren Hasse Aro ogillade ju GWs raka svar om invandring..

kom ihåg detta...

en kattunge som föds i stallet är väl då fan ingen häst....

Med vänlig hälsning

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    Muhammed är det vanligaste namnet på nyfödds i Malmö... nu beror det ju på att det är en god sed i muslimska familjer/släkter att en son ska bära det namnet så visst kan det bli lite missvisade...
    Meh.
    Näst vanligaste...
    ...efter Elias, men strax före Adam, Alexander och Oskar!

Och sen får du väl ändå hålla med om att "Skansen-kommentaren" inte var i paritet med inlägget du svarade på?

När jag lämnade gymnasiet för 12 år sedan så måste jag säga att fördelningen var precis tvärtemot det du uppfattar, d.v.s. att folk av utländsk härkomst främst valde de praktiska programmen.
    Men jag antar att sånt kan skilja mellan olika orter!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

En Svensk född börjar genera pengar till staten efter ca 25år så under dessa år så kostar bara den personen staten pengar när en utländsk person kan börja genera pengar redan efter 2år och vad jag hörde så låg snittet på ca 5år dvs så sparar faktiskt staten in pengar på invandringen jämtemot svensk födda men sånt diskuteras aldrig givetvis, man vänder på allt och låter folk se det som dem ska se och det lyckades SD med ganska bra utan några som helst förklaringar eller uträkningar på vad dem vill framföra.
    Intressant aspekt och ngt som jag inte tänkt på tidigare!

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Lilla Hällevik i Blekinge med 800 inv. så har Bert Karlsson köpt anrika Hanöhus för att ha det till ett asylboende för 200 personer. Detta är redan igång.

I Mellbystrand, i Halland, ska nuvarande ägarna av Strandhotellet kastas ut eftersom någon har köpt det och det ska byggas om till asylboende. Bägge ställen, typiska semesterorter och nära hav med en massa lättklädda turister under sommarhalvåret. Hur ska man kunna kalla detta vettigt?
    Ganska nära Strandhotellet finns det t.o.m. nakenbad....

Strandhotellet i Google maps
    https://www.google.se/maps/place/Str...054f23!6m1!1e1

Registered User
    Namn
    Carl
    Reg.datum
    jul 2010
    Kan ju vilken apa som helst förstå att dräneringen på 56 miljarder per år till invandringen ger en sämre välfärd för alla, såg bara på nyheterna i förrgår att här i Sthlm så flyttar det in 100 personer i veckan varav 42 är flyktingar...

Det vill Teddybjörnen Löfven&Co fixa genom ökade skattehöjningar får då kan man ta in ännu fler i landet som inte gör något

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    I Mellbystrand, i Halland, ska nuvarande ägarna av Strandhotellet kastas ut eftersom någon har köpt det och det ska byggas om till asylboende. Bägge ställen, typiska semesterorter och nära hav med en massa lättklädda turister under sommarhalvåret. Hur ska man kunna kalla detta vettigt?
    Ganska nära Strandhotellet finns det t.o.m. nakenbad....

Strandhotellet i Google maps
    https://www.google.se/maps/place/Str...054f23!6m1!1e1
    Hörde om Strandhotellet igår, det är helt sjukt. Och visar en sak - hur extremt mycket pengar det finns att göra i "invandringsbranschen", eller alltså, att driva asylboende.

En normal, liten, enplansvilla i Mellbystrand kostar uppåt 3 miljoner, en större går utan svårigheter för 5 mille. Strandhotellet som jag själv besökt ett antal gånger då det brukar vara krog/nattklubb ett par gånger om året, lär ha gått för 15-20 miljoner, minst. Och ja, det ska alltså bli asylboende.

Man tycker ju att den som nu köpt det, istället kunde köpt något nedlagt äldreboende eller någon av lantby-skolorna som finns i kommunen - men nej, istället tog man den stora kronjuvelen i det dyraste området som går att köpa mark på. Och de är nog rätt säkra på att de kommer gå med vinst där, så... Ja, pengar är visst inget problem. Skattepengar, alltså.

Och för något år sen köpte ju kommunen en (annan) av Laholms mest exklusiva fastigheter, en nyrenoverad förbannat exklusiv gård, som med ombyggnationer för anpassning gick loss på nästan tio miljoner för att inhysa omkring tio styck "ensamkommande barn".

Känns som att det bara är en tidsfråga innan Pepes Bodega två mil härifrån också blir skattefinansierat asylboende...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User
    Namn
    Christofer H
    Reg.datum
    feb 2005
    Bert Karlsson fakturerar i runda slängar 829000:- DAGLIGEN så nog tjänar han rätt bra med pengar i slutändan.
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Hörde om Strandhotellet igår, det är helt sjukt. Och visar en sak - hur extremt mycket pengar det finns att göra i "invandringsbranschen", eller alltså, att driva asylboende.

En normal, liten, enplansvilla i Mellbystrand kostar uppåt 3 miljoner, en större går utan svårigheter för 5 mille. Strandhotellet som jag själv besökt ett antal gånger då det brukar vara krog/nattklubb ett par gånger om året, lär ha gått för 15-20 miljoner, minst. Och ja, det ska alltså bli asylboende.

Man tycker ju att den som nu köpt det, istället kunde köpt något nedlagt äldreboende eller någon av lantby-skolorna som finns i kommunen - men nej, istället tog man den stora kronjuvelen i det dyraste området som går att köpa mark på. Och de är nog rätt säkra på att de kommer gå med vinst där, så... Ja, pengar är visst inget problem. Skattepengar, alltså.

Och för något år sen köpte ju kommunen en (annan) av Laholms mest exklusiva fastigheter, en nyrenoverad förbannat exklusiv gård, som med ombyggnationer för anpassning gick loss på nästan tio miljoner för att inhysa omkring tio styck "ensamkommande barn".

Känns som att det bara är en tidsfråga innan Pepes Bodega två mil härifrån också blir skattefinansierat asylboende...
    Det var väl den befintliga ägaren av fastigheten som bestämde sig för att han kunde tjäna mer pengar så här än på nuvarande hyresgäster?
    ...Men visst, din poäng kvarstår i viss mån - Han kunde ju valt att sälja det för marknadsvärdet också!

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av SnApS Visa inlägg
    Bert Karlsson fakturerar i runda slängar 829000:- DAGLIGEN så nog tjänar han rätt bra med pengar i slutändan.
    Fast det är ju bara siffror... Säger noll och inget taget ur sitt sammanhang.
    Med sammanhang menas alltså - Hur många anläggningar drivs, hur många huseras etc, etc.

Men det är klart att det är lite bakvänt att det uppenbarligen går att lite väl mycket pengar på andras misär.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •