Bilsnack
Sidan 49 av 64 FörstaFörsta ... 19293942434445464748495051525354555659 ... SistaSista
Resultat 721 till 735 av 957
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    Nu slipper vi ju inavel då somalierna är ena hejare på att samlaga UTAN samtycke med svenska tjejor....

Med vänlig hälsning
    Svårt och förstå vad jag skrev?
    Håll diskussionen på en vettig nivå och skippa fördomarna.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Mja... Håller väl delvis med dig i sak, men "sandnegrer" var väl någonstans också menat som en provocering?
    Tvivlar för övrigt på att man finner ordet i SAOL.

Eftersom du så gärna vill ha svar på din fråga.
    För egen del så tycker jag att det är värt det, att det är ett lite större avdrag i form av skatt längst ner på lönespecen om det betyder att jag kan hjälpa folk som garanterat har det långt mycket sämre än vi - och för all del säkert också en hel massa sämre än de flesta av pensionärerna som "byggt upp vårt land".

Allting bottnar väl egentligen i att jag inte tycker att jag är så våldsamt annorlunda från en Afghan, en Ghanan eller en Dansk. "Sandneger" är så otroligt långt ifrån mina tankar.
    Jag tycker inte att det enbart är deras problem att det råder krig där och där. Jag hade dessutom velat ha samma hjälp om allting hade varit det omvända.
    Jag säger inte att vi ska lösa upp alla statsgränser och regeringar, men i grund och botten är jag för friare rörelse för folk.

Sen handlar det givetvis inte om att jag ska ta in en "sexbarnsfamilj från Somalia" hemma. För jag antar att ni som hävdar att "först ska vi hjälpa våra egna (d.v.s. etniska svenskar)" inte har plockat hem en hemlös från gatan för att han såg ut att vara född i landet?
    Men jag är beredd att offra lite pengar/bekvämlighet för att folk som, bortsett från att de har annan hårfärg och något mörkare hy, är ganska lika mig själv ska kunna leva ett drägligt liv.

På en punkt är vi rörande överens, integrationen av flyktingarna måste bli bättre. Men vi måste för jävelen kunna hjälpa dem från den misär som råder i deras eget hemland?
    Löser man den första biten så tror jag dessutom inte att mottagandet kostar något i det långa loppet - snarare tvärtom.
    Och vi ska givetvis fortsätta stå på oss om att andra "västländer" måste hjälpa till mer, allt efterhand som "bördan" blir tyngre.
    Man ledsnar ju på att hjälpa till när så många skiter i allt och bara förstör. Iaf gör jag det, och det har inget med hudfärg att göra undan hur man uppför sig.
    Har skrivit det tidigare och skriver det igen, det borde inte vara så svårt!
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Carl
    Reg.datum
    jul 2010
    Visar väl lite var vi är på väg i Sverige, PK korrekta i landet har inte vaknat upp eller de kanske vaknar upp för sent.

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    denna är väl mer relevant för denna tråd?
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Mja... Håller väl delvis med dig i sak, men "sandnegrer" var väl någonstans också menat som en provocering?
    Tvivlar för övrigt på att man finner ordet i SAOL.

Eftersom du så gärna vill ha svar på din fråga.
    För egen del så tycker jag att det är värt det, att det är ett lite större avdrag i form av skatt längst ner på lönespecen om det betyder att jag kan hjälpa folk som garanterat har det långt mycket sämre än vi - och för all del säkert också en hel massa sämre än de flesta av pensionärerna som "byggt upp vårt land".

Allting bottnar väl egentligen i att jag inte tycker att jag är så våldsamt annorlunda från en Afghan, en Ghanan eller en Dansk. "Sandneger" är så otroligt långt ifrån mina tankar.
    Jag tycker inte att det enbart är deras problem att det råder krig där och där. Jag hade dessutom velat ha samma hjälp om allting hade varit det omvända.
    Jag säger inte att vi ska lösa upp alla statsgränser och regeringar, men i grund och botten är jag för friare rörelse för folk.

Sen handlar det givetvis inte om att jag ska ta in en "sexbarnsfamilj från Somalia" hemma. För jag antar att ni som hävdar att "först ska vi hjälpa våra egna (d.v.s. etniska svenskar)" inte har plockat hem en hemlös från gatan för att han såg ut att vara född i landet?
    Men jag är beredd att offra lite pengar/bekvämlighet för att folk som, bortsett från att de har annan hårfärg och något mörkare hy, är ganska lika mig själv ska kunna leva ett drägligt liv.

På en punkt är vi rörande överens, integrationen av flyktingarna måste bli bättre. Men vi måste för jävelen kunna hjälpa dem från den misär som råder i deras eget hemland?
    Löser man den första biten så tror jag dessutom inte att mottagandet kostar något i det långa loppet - snarare tvärtom.
    Och vi ska givetvis fortsätta stå på oss om att andra "västländer" måste hjälpa till mer, allt efterhand som "bördan" blir tyngre.
    Tack, kunde inte ha sagt det bättre själv.

Likvid, och varför i hela friden ser folk mig som att jag skulle vara av inställningen att jag skulle frälsa hela världen? Jag anser bara att vi är människor på denna jord, värda exakt lika mycket allihopa och kan enbart hjälpa varandra. Du får ju hjälp av andra när du far illa, sjukvård etc etc, varför kan du inte hjälpa andra som far illa isf? Och som sagt, du lär väl inte "öppna ditt hjärta" och ta hand om alla Sveriges hemlösa, alkisar och pensionärer som far illa?

Angående påhoppet så tyckte jag att det var befogat då jag är så jävla less på att få höra alla rasistiska tillmälen stup i ett, ja vi försöker föra en diskussion här men gång på gång på gång så tycker två individer sig tycka att det är rätt att få använda vilka ordval som helst, dessa ordval tycker inte jag ger dessa personer någon som helst kredibilitet i denna diskussion och då lade jag mig på deras nivå så de själva vet hur det känns att få höra skitord om sig.

Det är med andra ord lika jävla kul att få höra att man är ett inavel som man är en sandneger eller negerjävel.

Så ja, nu återgår vi till diskussionen utan alla dessa skällsord och fördomar.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Nu hänger jag inte med,, Scootie.. är du invandrare?
    Jag har inte sett alla inlägg, men har någon kallat dig personligen för inavlad, eller andra försök till personliga kränkningar?

Och OM du är invandrare och någon kallar invandrare generellt, något kränkande, är det inte lite egendomligt att isåfall ta det personligt?

Eller är det häri stor del av problematiken ligger?
    Att uppväxt med 'svensk tradition'(svårt att precisera med rätt ord utan att behöva förklara med en hel vägg av text) inte gör oss speciellt lättkränkta eftersom vi liks inte bryr oss om sånt trams.
    Kallar nån mig 'svenne' så skrattar jag, likväl om nån skulle försöka komma på 'snöneger' eller liknande, *lol*

Och ytterligare en liknelse, 'jag ska kn*lla* din mamma' eller något annat nedsättande om ens moder som ofta försöker nyttjas som ultimat kränkning, det rör mig inte i ryggen alls.
    Mest bara förlöjligar 'denne som försökte' och därigenom avslöjar dennes svaghet.

Mvh

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Kan inte ni två fortsätta via PM istället?

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Förnamn Efternamn
    Reg.datum
    aug 2006
    Banna eller varna de som inte klarar av diskussionen, samt rensa lite i tråden istället för att låsa helt och hållet, tycker jag iaf.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Nu har tråden fått 50 sidor på kort tid. Vissa av er kan inte hålla sig till ämnet och slänger sig med rasistiska ord, påhopp och annat som inte hör hemma här. Därför låser vi nu tråden.

Jag vill även tillägga att fler av er skött er utmärkt och kommit med seriösa och konstruktiva inlägg.

Eventuellt låser vi upp tråden igen.
    BILSNACK | crew

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Vi har valt att låsa upp tråden igen med förhoppning om en ''nystart''. Vi vill alltså inte se några som helst personliga påhopp, rasistiska tillmälen eller liknande.

Det kommer hagla varningar om ni inte sköter er, så god ton till 100% är det som gäller!

/ADMIN
    BILSNACK | crew

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Den här filmen gör mig nyfiken:

Är det så, att 'på insidan' anser man det normalt, det folk på utsidan anser vansinnigt?
    Isåfall har vi en ledtråd till lösningen på problemet, här sås frön.
    Jag har sagt det förr, för att undvika eventuell radikalisering som ofta sker i dessa grupperingar måste man hålla dem sysselsatta.
    Att idag ösa in människor och sedan försöka lösa bekymret funkar inte.
    Att göra som Danmark beslutat är en god idé, att låta dem arbeta för sitt bidrag.
    Detta gör människor mer upptagna och har mindre tid att låta sitt hat eskalera, med en risk för radikalisering.
    De skapar även kontakter och ett så kallat socialt nätverk byggs upp.

Kika bara på grupperingar som ni säkert stött på genom livet, kompisen som inte passade in i skolan riktigt, han var lite 'utanför', plötsligt en dag hade han Dr.Martins kängor, bomberjacka och hängslen hängande tillsammans med rakad skalle.
    Och plötsligt en dag stod han åtalad för nåt hemsk brott tillsammans med likasinnade, grabben som var så lugn och timid först, hade blivit accepterad i en gruppering fylld med hat mot samhället pga utanförskapet tidigare i livet.

Och i och med denna filmen blir jag att tänka att Björn Söder har inte HELT fel iaf då han menar att Islamister har lite att bevisa.
    Att bestämt visa de tar avstånd från dumheter som stening av människor etc etc etc.
    För som det är idag blir det svårt att känna tillit då många helt plötsligt utan förvarning 'vänder kappan efter vinden'.
    Häri tror jag också rädslan bland många ligger, de har svårt att känna förtroende.
    Det är lite som en pitbull terrier, allt går jättebra ända tills det blir konkurrans om nåt(mat, honan eller vad det nu är).
    Då väcker det Djävulen i dem och attackerar precis vad som helst för egen vinning.

Registered User
    Namn
    Peter H
    Reg.datum
    jan 2008
    Håller med föregående talare!

Varför ska Sverige tillåta massinvandring (räknat per capita och jämfört med liknande länder) när vi är
    sämst i Europa på integration? Borde vi inte försöka integrera de som redan är här innan vi släpper in
    flera? Många av de som kommer hit har betalat dyra pengar för att komma hit och åtnjuta livslånga
    rättigheter genom PUT (varför inte TUT?). Skyldigheterna talas det tyst om. Vad händer med de som är
    sjuka och inte har råd? 25 kan hjälpas där ute mot 1 som kommer hit. Dessutom tar man av biståndsbudgeten för att hjälpa nyankomna istället. Många högutbildade som kommer
    hit sägs det men över 90% har slängt sina pass/id-handlingar, har de behållt sina läkarlegitimationer??
    Vem släpps egentligen in i Sverige? Kvotflyktingar har jag däremot inget emot.

Många kommer från MENA-länder, med diktatoriska statsskick, annan religion och kultur, vilket inte
    precis underlättar integration. Många anser dessutom Europeisk livsstil är "dekadent". Väl ankomna
    söker de sig företrädesvis till likasinnade och parallellsamhällen uppstår, med alla utanförskapsproblem
    i kölvattnet. Och det fylls på...
    Läste igår att endast 10% av eleverna i Rosengård i Malmö klarat "godkänt" i grundskolan. Tio procent!
    Och det samtidigt som arbetsgivarna generellt i Sverige eftersträvar allt mer utbildad arbetskraft för att
    klara internationell konkurrens. Arbetslösheten stiger bland utlandsfödda i Sverige.

Malmö är ett exempel på hur det kan gå för resten av Sverige: staden går back 4 miljarder per år, som
    företrädesvis betalas av Stockholmskommuner. Socialbidragsfamiljer i rekordtal och maximal segregation. Nu ska de ledande bygga nytt koncerthus för 680 miljoner, man tackar!

Samtidigt sitter ledande politiker på Helgeandsholmen i Stockholm och verkar mera intresserade av
    makt och privilegier än vad som är bäst för Sverige. Elefanten i rummet talar ingen om. Den som är på
    väg att välta välfärdsstaten.

Registered User
    Namn
    Peter H
    Reg.datum
    jan 2008
    Kan tillägga att det har visat sig att ju högre ersättningar ett land ger, desto sämre integration.

Sverige ligger i toppen.

Registered User
    Namn
    Peter H
    Reg.datum
    jan 2008
    Ladorna töms.

”…vissa utgifter, som migration och integration samt sjukpenning, ökar relativt mycket”, skriver ESV."

di.se - Magdalena Anderssons nya budgetmardröm

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Märkligt hur ladorna kan sina mer och mer när ett av alla argument för den galna massinvandringen är att Sverige tjänar så mycket pengar på det.
    Jaha? Då bör inte ladorna vara skuldsatta till taknocken samt att våran patetiska sk. statsminister ska väl inte begära att EU finansierar Sveriges dårskap till invandringspolitik som även kommer att leda till Svenska välfärdens undergång - eller?

Jag har full förståelse för Sverigedemokraternas misstroendeförklaring mot S.Löfven och hela soppan till regering som nu INTE ser ut som Svenska Folket ville trots att det är svenska folket som skall bestämma vilka som regerar!

Jag är en av dem som blir vansinnig på hur regeringen och politiken fungerar i Sverige just nu!
    Man reser inte till frankrike och går armkrok med världens ledare för yttrandefrihetens skull samtidigt som man i hemmet inte låter alla föra sin talan utan att smutskasta, utestänga osv...

Jag hoppas fanimig att SD tar 100% av folkets röster i nästa val så att övriga partier kanske förstår att det inte är någon jä*la lekplats de är på så att de kanske rycker upp sig och lär sig på nytt hur politik och demokrati fungerar!
    Chevrolet BelAir 57
    Audi A4 B7 2.0 TDI 2008

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •