Tabufrågan. Nu löser vi den. Invandring is the topic! - Sidan 61
Bilsnack
Sidan 61 av 64 FörstaFörsta ... 3141515455565758596061626364 SistaSista
Resultat 901 till 915 av 957
    Registered User
    Namn
    Peter H
    Reg.datum
    jan 2008
    Då ska vi se vad bildande SVT bjuder på!

Grannarna på bidragsgatan
    Inred med loppis
    Den enda vägens politik
    Sverige idag på romani
    De arbetslösa
    Bränn en bil - få ett jobb

inte snabbast på Zatzy
    Namn
    David N
    Reg.datum
    jan 2009
    Jobb
    Studerar

"inte rasist men"

De har många gånger pratats om källor hurvida invandrare är mer kriminella än svenskar, å många ropar rakt ut i luften och säger saker som: "90% av alla som sitter inne har svart hår" osv osv"..

Jag har länge ställt mig lite tveksam till dessa påståenden och valde att göra en liten undersökning själv istället för att lita blint på dessa yttranden..

Siffrorna nedan är hämtade från svenska statistiska centralbyrån (SCB.se) och lexbase. Detta är alltså siffror ifrån helt öppna register som dessutom anses som mycket pålitliga. Ni som ställer er tvekande till dessa fakta kan undersöka själva.

Jag har inte spenderat någon större tid på att plocka ut några extremer ur respektive läger men som vi ser då är ett helt vanligt "svenskt" mansnamn som David ett av de mest "kriminella" i urvalet men är fortfarande bara hälften på vanligt förekommande i tingsrättens register som ett av de mindre vanligt förekommande namnen(Mohammed) i de "utländska lägret".

Som avslutning vill jag bara säga att det inte krävs att man är raketforskare för att förstå att kriminalitet inte sitter i nationalitet, hud eller hårfärg.. Jag hävdar bestämt att de uteslutande handlar om utanförskap vilket tyvärr är ett naturligt resultat av att ha fört Europas absolut största INVANDRINGSPOLITIK i decennier och samtidigt kanske fört Europas allra slappaste INTEGRATIONSPOLITIK under samma period.
    //Lyssna inte på vad jag säger, lyssna på vad jag menar.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Det finns flera inrikes födda än utlänningar din statistik verkar inte kompensera för det
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

inte snabbast på Zatzy
    Namn
    David N
    Reg.datum
    jan 2009
    Jobb
    Studerar
    Yepp.. det är helt riktigt. men % är alltid %.
    Du kan hamna i utanförskap även som inrikesfödd oavsett om du heter Ali eller David.

Var 8:e Ali förekommer i tingsrättens register, men bara var 30:e David..
    Sen berör säkerligen 50% av domarna p-böter som överklagas, fortkörningsböter och andra bagateller.
    Man får se på statistik med ett öppet sinne och fundera själv över varför den ser ut som den gör.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Tänkte du på att det kan stavas Mohammed, Muhammed, Mohammad, Muhammad, Mohamad, Muhamad, Mohamed, Muhamed, Muhamet, Mohamet, Muhammet, Mohammet, Mohammat, Muhammat, Mohamat, Muhamat, och så vidare....?

Om inte, så har du några fler att räkna in än den tredjedelen du nämnt...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

inte snabbast på Zatzy
    Namn
    David N
    Reg.datum
    jan 2009
    Jobb
    Studerar
    i'll be damned......

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    I Sverige finns ingen bra anledning att förekomma i några brottsregister även om om man inte har arbete.

Då är det ju fan rätt märkligt om man måste ligga på 4x högre nivå.

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Tänkte du på att det kan stavas Mohammed, Muhammed, Mohammad, Muhammad, Mohamad, Muhamad, Mohamed, Muhamed, Muhamet, Mohamet, Muhammet, Mohammet, Mohammat, Muhammat, Mohamat, Muhamat, och så vidare....?

Om inte, så har du några fler att räkna in än den tredjedelen du nämnt...
    Benägenheten att åka dit får väl antas vara rätt konstant bland de olika varianterna du beskrev så om du aggregerar uppåt så bibehålls kvoten i % på exakt samma nivå..

So whats ur point

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    aug 2006
    Varför inte prova med andra Svenska namn som: Tommy, Ronny, Jimmy, Benny,Conny,Danny,Jerry,Tony?
    Då lär du nog få helt andra resultat...
    Golf GTI 35 Edition-12

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av ei9440 Visa inlägg
    Varför inte prova med andra Svenska namn som: Tommy, Ronny, Jimmy, Benny,Conny,Danny,Jerry,Tony?
    Då lär du nog få helt andra resultat...
    Ja dessa Y-barn är helt överrepresenterade, det beror på att alla Y-barn lever i utanförskap, 100% är det så!

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Är det bara jag som är övertygad om att SD driver en politik som leder till ett hårdare klimat? Fler och fler asylboenden attackeras, med mordbränder. Är det så här man vill att Sverige skall vara i framtiden?
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

.!.. o[Õ_õ]o ..!. inzanis avatar
    Namn
    David Andersson
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Bergarbetare
    Våld föder våld! Och det kommer bara bli värre ju större gapet blir av utanförskap. Är ju bara att se på vad som skett i vissa delar av Sverige, exempelvis Tensta...

Självklart är inte det OK att bränna ner byggnader. Det är bara en produkt av missnöje som spridit sig, aka våld föder våld... Dock är det dags för radikala ändringar om vi ska ordna till den soppa som blivit.

Så jag förstår helt klart varför SD växer så det knakar.. Och alla som blånekar det och skriker rasister, nazister måste fan vakna upp! När 25% av sverige är missnöjda med dagens situation så är det något som är fel. Och hur stort mörkertal tror ni det inte är som innerst inne tycker samma sak fast inte "vågar ta steget".... Skrämmande!

Tror ärligt talat inte jag kan nämna en enda person inom min vänskapskrets/bekantskap som är riktigt nöjd med den invandringspolitik som bedrivits och drivs just nu. Så ändring måste till. Kanske dags att släppa tabustämpeln från denna fråga å ta tjuren vid hornen....
    -:.:- Garaget -:.:-

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Är det bara jag som är övertygad om att SD driver en politik som leder till ett hårdare klimat? Fler och fler asylboenden attackeras, med mordbränder. Är det så här man vill att Sverige skall vara i framtiden?
    Svårt att tänka mig att det har med SD att göra. Många har tröttnat och det kokar ju bokstavligen i Sverige just nu. Sen att vissa/något pucko sysslar med bränder osv får nog stå för dem och deras dåliga uppväxt.
    BILSNACK | crew

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Var det inte "flyktingarna" själva som tände på på det boendet som var bebott!!? Typ som fritösen i Moskén...

+ Neråt i Europas sydöstkant var det väl flera bränder som startades av "flyktingarna" för att de tyckte det tog för lång tid... är man flykting och har kommit bort från krigen och befinner sig i ett säkert land sätter man väl inte eld på sitt eget tält för att just det landet inte kan hantera allt folk som kommer knatande på någon dag!!? Då är man ju inte smart någonstans...

Men det var väl SD som åkte ner och tände på...

Så, det är öppnadörrarna partierna som skapat detta klimat vi har här nu. där ingen får plats och inga pengar finns så idiotregeringen lånar högvis med pengar. Men skyll på SD ni strutshuvuden som är djupt nedstuckna i sanden! Idioter...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •