Tabufrågan. Nu löser vi den. Invandring is the topic! - Sidan 62
Bilsnack
Sidan 62 av 64 FörstaFörsta ... 32425255565758596061626364 SistaSista
Resultat 916 till 930 av 957
    Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Var det inte "flyktingarna" själva som tände på på det boendet som var bebott!!? Typ som fritösen i Moskén...

+ Neråt i Europas sydöstkant var det väl flera bränder som startades av "flyktingarna" för att de tyckte det tog för lång tid... är man flykting och har kommit bort från krigen och befinner sig i ett säkert land sätter man väl inte eld på sitt eget tält för att just det landet inte kan hantera allt folk som kommer knatande på någon dag!!? Då är man ju inte smart någonstans...

Men det var väl SD som åkte ner och tände på...

Så, det är öppnadörrarna partierna som skapat detta klimat vi har här nu. där ingen får plats och inga pengar finns så idiotregeringen lånar högvis med pengar. Men skyll på SD ni strutshuvuden som är djupt nedstuckna i sanden! Idioter...
    Ja allt är SDs fel och är det inte SDs fel ändå så är det rasisters fel
    Vad jag läst så är det flera bränder som startats av boende själva...men dom kanske är undercover SD som bara infiltrerat ett boende
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    På mitt första jobb gjorde jag mjukvara åt EL-industrin för att räkna på hur man dimensionerar kablar. Fick ibland hjälpa till och fixa med programmet, t.ex discoteksbranden i Göteborg. Där var de fan inget fel på kablarna eller vårat program heller. Det är ganska vanligt att bränderna startas av de som bor eller har anknytning till lokalen i fråga.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Är det bara jag som är övertygad om att SD driver en politik som leder till ett hårdare klimat? Fler och fler asylboenden attackeras, med mordbränder. Är det så här man vill att Sverige skall vara i framtiden?
    Vilken politik är det du menar egentligen?
    Vill du ha en fortsatt invandring så som den ser ut idag? Om inte, vad är din lösning på detta?
    Skulle vara intressant att veta.

Detta exempel (bland många) är alltså SDs fel enligt dig:

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Var det inte "flyktingarna" själva som tände på på det boendet som var bebott!!? Typ som fritösen i Moskén...

+ Neråt i Europas sydöstkant var det väl flera bränder som startades av "flyktingarna" för att de tyckte det tog för lång tid... är man flykting och har kommit bort från krigen och befinner sig i ett säkert land sätter man väl inte eld på sitt eget tält för att just det landet inte kan hantera allt folk som kommer knatande på någon dag!!? Då är man ju inte smart någonstans...

Men det var väl SD som åkte ner och tände på...

Så, det är öppnadörrarna partierna som skapat detta klimat vi har här nu. där ingen får plats och inga pengar finns så idiotregeringen lånar högvis med pengar. Men skyll på SD ni strutshuvuden som är djupt nedstuckna i sanden! Idioter...
    Idiot kan du vara själv om du skall driva en diskussion med personangrepp.

För att hålla det på en någorlunda hög mental nivå så är jag övertygad om att just SD är drivande i att få folk att "koka över". Jag sitter inte på högervridna hemsidor och läser nyheter, fattar inte hur folk orkar känna sånt jävla hat gentemot andra människor hela tiden och det är ju det SD är så drivande i, vi och dom mentaliteten. Så nej, jag kokar inte över, den övergripande majoriteten av min umgängeskrets "kokar" inte över. Det måste ju då bero på vad det är man har för inställning till hur ett samhälle skall se ut, vill vi vara exkluderande, har vi alltid varit det, vill vi ha vita mot svarta? Varför tänder man på asylboenden, nu kanske man går händelserna i förväg men Polisen verkar väldigt övertygade om att morden i Trollhättan var av rasistisk karaktär, varför accepteras detta mer och mer? Inte morden men acceptansen av högersidans extrema åsikter och påverkan av människor?

Jag har full förståelse för att man kanske inte kan hantera situationen så som den ser ut just nu, för att man aldrig haft denna tillströmning av folk innan och det ser ni ju på hela EU, man har inte rutiner för hur man skall göra och då fallerar det. Det är ju så jävla många saker som måste klaffa och har man inte gjort detta innan så måste man ju pröva sig fram? Allt i livet är väl lite trial and error, eller?

Jag sticker inte ner något jävla strutshuvud i sanden, jag har bara förståelse för det kaos som råder just nu.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Vilken politik är det du menar egentligen?
    Vill du ha en fortsatt invandring så som den ser ut idag? Om inte, vad är din lösning på detta?
    Skulle vara intressant att veta.

Detta exempel (bland många) är alltså SDs fel enligt dig:
    Vad har filmen med debattklimatet att göra? Förstår inte kopplingen.

Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Vad har filmen med debattklimatet att göra? Förstår inte kopplingen.
    Ett hårdare klimat skrev du?
    Svåra gärna på resten av frågorna i inlägget också.

Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage

För att hålla det på en någorlunda hög mental nivå så är jag övertygad om att just SD är drivande i att få folk att "koka över". Jag sitter inte på högervridna hemsidor och läser nyheter, fattar inte hur folk orkar känna sånt jävla hat gentemot andra människor hela tiden och det är ju det SD är så drivande i, vi och dom mentaliteten. Så nej, jag kokar inte över, den övergripande majoriteten av min umgängeskrets "kokar" inte över. Det måste ju då bero på vad det är man har för inställning till hur ett samhälle skall se ut, vill vi vara exkluderande, har vi alltid varit det, vill vi ha vita mot svarta? Varför tänder man på asylboenden, nu kanske man går händelserna i förväg men Polisen verkar väldigt övertygade om att morden i Trollhättan var av rasistisk karaktär, varför accepteras detta mer och mer? Inte morden men acceptansen av högersidans extrema åsikter och påverkan av människor?

Jag har full förståelse för att man kanske inte kan hantera situationen så som den ser ut just nu, för att man aldrig haft denna tillströmning av folk innan och det ser ni ju på hela EU, man har inte rutiner för hur man skall göra och då fallerar det. Det är ju så jävla många saker som måste klaffa och har man inte gjort detta innan så måste man ju pröva sig fram? Allt i livet är väl lite trial and error, eller?

Jag sticker inte ner något jävla strutshuvud i sanden, jag har bara förståelse för det kaos som råder just nu.
    Tycker snarare det är tvärt om med massa vänstervridna kändisar som spyr ut rasistanklagelser, hat och mobbning och som enbart blir påhejade. Kolla bara tex Schyffert mfl.

Samma med Trollhättan där media direkt går ut med namn och citerar expo mm. Löfven håller tal osv.
    Jämför vi detta med tex Ikeamorden så ser vi en helt annan trend än den du påpekar...

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Tycker snarare det är tvärt om med massa vänstervridna kändisar som spyr ut rasistanklagelser, hat och mobbning och som enbart blir påhejade. Kolla bara tex Schyffert mfl.

Samma med Trollhättan där media direkt går ut med namn och citerar expo mm. Löfven håller tal osv.
    Jämför vi detta med tex Ikeamorden så ser vi en helt annan trend än den du påpekar...
    Löfven höll väl tal kring det med, vad är skillnaden menar du? Båda gärningarna är ju lika illaartade, nästintill terrorliknande. Lustigt att du just lyfter "vänstern", vad tycker då "mitten", är dom helt apatiska då eller? Kommentarsfälten av högern på t ex Aftonbladet eller deras egna hatsidor är då konstruktiv kritik menar du?

SD's senaste utspel är ju att driva någon reklamkampanj i de utsatta länderna, att ge bilden av att Sverige är ett val av pest eller kolera. Man har ju drivit fram detta "varför tar vi inte hand om oss själva först"-kortet, något som alla sett som även skedde under andra världskrigets början, det är klart vi ska ta hand om oss själva och det gör vi ju. Vill man ha mer förändring får ju folk se till att hjälpa till mer, inte mer med det. Man kör misstroendekortet mot varje jävla politiker i regeringen, och det börjar ju bli så jävla barnsligt allt de gör, de är som en hop små bebisar som sätter sig på tvären när de inte får som de vill, jag ser inte vad de har i riksdagen att göra och har verkligen noll förtroende för att de skulle kunna regera Sverige.

Och nej, jag har vare sig utbildningen/erfarenheten/kunskapen för att kunna lösa vare sig flyktingfrågan eller invandringens omfång men har förståelse för att de som behöver hjälp skall självfallet kunna få den. Man kan inte bara vända ryggen mot folk som är i nöd.

Jag tror att vare sig du eller jag kommer kunna lösa den, oavsett hur vi röstar, vi röstar ju bara på det vi tror kommer vara bra. Det behövs folk med utbildning i området som får bestämma hur lösningen skall te sig, inte oss förståsigpåare.
    Senast redigerat av Scootie den 2015-10-23 klockan 11:07.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.

Precis. Ta en funderare på varför SD ständigt växer (i hastighet som saknar motstycke i svensk politisk historia) trots alla "skandaler", nazistchocker och hemska dödschock-historier som media drar fram?

Jo - därför att SD är det enda alternativet till dagens politik - oavsett om det är M eller S som sitter och styr. Och uppenbarligen har väldigt många (miljontals) helt enkelt fått nog och vill se radikal förändring - och något helt annat än Sjuklövern.

Ärligt talat skulle SD kunna byta ut Åkesson mot en GB-glassgubbe i plast och helt sluta valarbeta - SD skulle likt förbannat fortsätta växa - och det tack vare att SD helt enkelt är det enda alternativet till Sjuklövern.

Och, inte minst deras utmärkta valarbetare - det vill säga Sjuklövern, DÖ, gammelmedia inklusive SR och SVT med över 50% miljöpartiströstare. och "den underbara mångkulturen" med höjda skatter och skenande kriminalitet med bilbränder och automateld & handgranatskastning på öppen gata.
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Jag sa idioter till en hel jävla massa individer, visste inte ens att du stoppade huvudet i sanden ju... Men ta åt dig då.

Du måste ju tycke det är skitjobbigt nu när alla partier säger saker som SD sagt i åratal, ja förutom förståndshandikappade Vänstern. Är de alla rasister nu då?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Tabufrågan. Nu löser vi den. Invandring is the topic!

Man kan inte bara vända ryggen mot folk som är i nöd.
    Visst är det så, det är därför vi har betalar ut bistånd. Sverige betalar dessutom ut världens högsta bistånd motsvarande 1% av BNI.

Det kommer en jäkla massa människor som inte flytt för sina liv, utan som helt enkelt har en taskig situation i sina hemländer som såklart tycker att det är en kanonlösning att komma hit och få ta del av vårt väl utbyggda välfärdssystem. Tycker du att dessa ska få komma hit och skövla den välfärd vi genom världens högsta skatter byggt upp under ett sekel? Det tycker inte jag. De ska stanna kvar och hjälpa till att bygga upp sina egna länder, vem ska annars göra det? Ska vi flytta till ex. Rumänien för att laga deras land? Varsågod!

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Visst är det så, det är därför vi har betalar ut bistånd. Sverige betalar dessutom ut världens högsta bistånd motsvarande 1% av BNI.

Det kommer en jäkla massa människor som inte flytt för sina liv, utan som helt enkelt har en taskig situation i sina hemländer som såklart tycker att det är en kanonlösning att komma hit och få ta del av vårt väl utbyggda välfärdssystem. Tycker du att dessa ska få komma hit och skövla den välfärd vi genom världens högsta skatter byggt upp under ett sekel? Det tycker inte jag. De ska stanna kvar och hjälpa till att bygga upp sina egna länder, vem ska annars göra det? Ska vi flytta till ex. Rumänien för att laga deras land? Varsågod!
    det sägs att det är en rätt stor andel som flyr pga fattigdom som bara flyter med. Men har kört en del flyktingar senaste månaden och måste säga att mertalet är nog från syrien. eller vad jag antar är så iallfall. jag vet bara hur det sätt ut där jag kört och det är ett transitboende. det jag reagerar mest på är att det inte är några kvinnor eller barn.. eller inga är kanske en överdrift men VÄLDIGT få.. är mesta dels män på runt 25-50år. Tror dock att dom mesta är rätt välbärgade i sina hemländer. Men det är bara min personliga åsikt och tankar. Men det är antagligen bara dom som har möjlighet att fly.

En obota korkad sak jag upptäckt är att migrationsverket skickar personal som bara pratar svenska och engelska besluten skickas på svenska... gissa om det blir kaos när 100st flyktingar får post från migrationsverket =/ fattar inte hur svenska myndigheter tänker. så svårt kan det inte vara att skriva brev på deras hemspråk när dom varit i sverige 1vecka och utan någonsom helst möjlighet att plugga svenska så är risken föga att någon kan läsa breven dom får =/

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    har det varit i Sverige en vecka har de väl inte blivit dokumenterade? Och således vet ingen vilket språk de kan och vi är i Sverige och här pratar vi svenska! Men de är väl bara för dom att ta upp sin smarttelefon och googla fram vad det står!

Och ang. vart de kommer ifrån Four out of five migrants are NOT from Syria: EU figures expose the 'lie' | Daily Mail Online

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Nu har t.o.m. sossepacket börjat medge att det barkar åt skogen! Det är då självaste fan att de alltid ska låta saker spåra ur innan de kan ta tag i problemet.. eller rättare sagt innan de ens kan erkänna att det finns ett problem. Nu står de idioterna där och har fört vårt land in i ytterligare en ansträngd och farlig situation där de inte har någon lösning på problemet. Jag skäms å svenskarnas vägnar. Var solidariska med ert eget land först, sen resten av världen. Detta är inte bra eller värdigt för någon!

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Nu har t.o.m. sossepacket börjat medge att det barkar åt skogen! Det är då självaste fan att de alltid ska låta saker spåra ur innan de kan ta tag i problemet.. eller rättare sagt innan de ens kan erkänna att det finns ett problem. Nu står de idioterna där och har fört vårt land in i ytterligare en ansträngd och farlig situation där de inte har någon lösning på problemet. Jag skäms å svenskarnas vägnar. Var solidariska med ert eget land först, sen resten av världen. Detta är inte bra eller värdigt för någon!
    Har media börjat spela på andra strängar helt plötsligt?
    ANNA DAHLBERG: Nu måste Stefan Löfven ta ansvar ? för Sverige | Anna Dahlberg | Expressen

När t.om hon fattar då är läget "allvarligt"
    Åsa Romson: "Det är en väldigt tuff situation" | Nyheter | Expressen
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •