Bilsnack
Sidan 11 av 64 FörstaFörsta ... 456789101112131415161718213141 ... SistaSista
Resultat 151 till 165 av 957
    Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Har fortfarande inte sett någon källhänvisning kring detta.
    Har du nån källhänvisning till att det jag skriver är av mindre vikt än din tveksamhet?
    Tips. Läs Göteborgs universitets, SOM-institutets forskningsrapporter i ämnet.
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Student
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Har fortfarande inte sett någon källhänvisning kring detta.
    Jag har ingen källa till Brillkos påstående, men redan tidigare i tråden har det postats en länk till en erkänd nationalekonom (Tino Sanandaji, medverkar ofta i TV) där han går igenom en undersökning från SOM, och hur media till viss grad förvred dess resultat, om i princip samma fråga, dock inte specifik asylinvandringen:

Silent Majority: Vad SOM-undersökningen egentligen visar om invandringsopinionen | Tino Sanandaji

Kort kan det summeras så här:

Den första frågan ber allmänheten ta ställning till förslaget att ”Ta emot färre flyktingar i Sverige”. Allmänhetens svar 2012 var:

Bra förslag: 45%
    Dåligt förslag: 29%
    Varken eller: 26%

Den andra frågan vänder på frågeställningen ber allmänheten ta ställning till förslaget att ”Ta emot fler flyktingar i Sverige”. Det är ett nytt fråga som börjades ställas 2012. Svenska allmänhetens svar 2012 var:

Bra förslag: 18%
    Dåligt förslag: 50%
    Varken eller: 31%
    Detta var visserligen 2012, men tittar man på hur SD har utvecklats sedan dess är det nog rimligt att anta att siffrorna inte har ändrats åt det mer invandrarvänliga hållet.

AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Den med lite fungerande logik förstår att det kommer ALDRIG kunna ske något som liknar massmord idag i moderna samhällen likt det Sverige är.
    Vi har ALLDELES för mycket exponering av oss utåt i världen för att vi ska kunna dölja liknande händelser som hände på 30talet, sovjet/tyskland/polen, går vi längre tillbaka hittar vi än fler men då utanför Europa.

Det värsta som kommer hända är att vi sätter ned foten och stänger porten. kanske skapa liknande system som USA har.. Greencard.

Inget arbetstillstånd, ja då får du bara turista en stund.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    KTL, Och Sotam.

Om du/ni tror att det är främlingsfientligt att ha lite jävlar anamma i sig istället för att bara dra upp rasist/nacist/feminisist kortet hela tiden och tycka att allt är så komplext att det inte går att lösa. Ja då tycker jag ni ska fortsätta att diskutera bantningsformer

Jag vet inte vad Sotam jobbar med men jag vet att KTL inte är speciellt aktiv i företagsbyggande så det ter sig väldigt svårt att prata om sånt som är bra i konkurrenssynpunkt. Arbetare har sällan den kompetensen som ledare och dess tjänstemän har.

Lyft blicken. Diskutera inte bränder i Husby, Rågsved, Ambulanser i Rosengård... Jaga "low hanging fruits". över 50% av svenskarna vill minska på asylinvandringen kraftigt. Varför inte diskutera detta? Varför hamnar alla hela tiden i i intregrationen? Det är två helt separerade frågor. Lite som Pizza eller Gym... Du blir fet av båda orden... Fast bara av avsaknaden av den ena...
    KTL, Och Sotam.

Om du/ni tror att det är främlingsfientligt att ha lite jävlar anamma i sig istället för att bara dra upp rasist/nacist/feminisist kortet hela tiden och tycka att allt är så komplext att det inte går att lösa. Ja då tycker jag ni ska fortsätta att diskutera bantningsformer

Jag vet inte vad Sotam jobbar med men jag vet att KTL inte är speciellt aktiv i företagsbyggande så det ter sig väldigt svårt att prata om sånt som är bra i konkurrenssynpunkt. Arbetare har sällan den kompetensen som ledare och dess tjänstemän har.

Lyft blicken. Diskutera inte bränder i Husby, Rågsved, Ambulanser i Rosengård... Jaga "low hanging fruits". över 50% av svenskarna vill minska på asylinvandringen kraftigt. Varför inte diskutera detta? Varför hamnar alla hela tiden i i intregrationen? Det är två helt separerade frågor. Lite som Pizza eller Gym... Du blir fet av båda orden... Fast bara av avsaknaden av den ena...
    Jag vet inte om jag inte är läskunnig (vilket jag tvivlar på med tanke på mitt yrke) men jag har inte någonstans i tråden kunnat se att jag eller KTL dragit upp rasse-kortet och direkt eller indirekt anklagat exempelvis dig för rasism eller att vara rasist. Däremot läser jag att du klart och tydligt att du på föra sidan i ett inlägg (s.9 kl 10.05) påstår (felaktig) att KTL menat att 70 % av svenska folket skulle vara rasister.

Så du menar KTL att 20% av folket som kommer rösta på SD samt ca 50 ytterligare % är rasister för att de har åsikter om vad som är bäst för Sverige?
    Min uppfattning är att det snarare är SD-anhängare själva, och andra som tycker att invandringsfrågan är den viktigaste frågan i svensk politik, som drar upp rasse-kortet och ser sig själva som offer, som baktalade och föraktade, utan att någon annan ens yppat eller påstått att de är rasister. Du ser mönstret tydligt även i denna tråd om du orkar gå igenom alla inlägg, typ " jag tycker att invandringen måste strypas, men det får jag inte diskutera och tycka utan att någon hoppar på mig och tycker jag är rasist" utan att någon påstått det i tråden och uppenbarligen har de fått tycka vad de vill inlägget är publicerat.

Utan att gå in i detalj om vad mitt yrke är kan jag säga att jag i förra veckan, pga mitt jobb, fick plöja igenom såväl regeringens budgetförslag som SD:s och Alliansens. Hur många här inne vet vad SD egentligen tycker och röstar på, dvs inte det som Mattias Karlsson säger på presskonferenserna, utan hur han och SD faktiskt agerar och röstar?

Har ni jämfört SD:s partiprogram, SD:s vallöften och deras politik med hur de röstade? Vet ni vad de röstade på?

SD:s egna budgetförslag låg betydligt närmare S och MP:s och de hade i stora delar samma syn som S och MP i de flesta frågor, förutom invandringen.

Denna fråga där utgifterna uppgår till mellan ca 0,5-2% av BNP, alltså 0,5-2% !!!, anser de vara så oerhört mycket viktigare än äldrevård, än beskattning av pensionärer, en satsning och förbättring av skola, så att de fullständigt skiter i sitt partiprogram, sina vallöften och sina väljare.

Ärligt talat, jag kan inte förstå hur en beläst, intelligent, allmänbildad människa med sunt förnuft kan rösta på SD efter detta, med mindre än att man bara är allmänt missnöjd och/eller främlingsfientlig och inte har satt sig in i politiken och vad SD egentligen står för på allvar.
    *Volvo s60 T5 - 05 Autotech - såld*
    *Porsche 996 turbo - 02 - såld*
    Renault Megane RS - Autotech edition

Registered User PRHs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2008
    Har du nån källhänvisning till att det jag skriver är av mindre vikt än din tveksamhet?
    Tino säger bl a följande:

"Sällan nämns att sex av tio bland de svarande som faktiskt tar ställning är för reduktion."

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Sotam Visa inlägg
    Jag vet inte om jag inte är läskunnig (vilket jag tvivlar på med tanke på mitt yrke) men jag har inte någonstans i tråden kunnat se att jag eller KTL dragit upp rasse-kortet och direkt eller indirekt anklagat exempelvis dig för rasism eller att vara rasist. Däremot läser jag att du klart och tydligt att du på föra sidan i ett inlägg (s.9 kl 10.05) påstår (felaktig) att KTL menat att 70 % av svenska folket skulle vara rasister.

Min uppfattning är att det snarare är SD-anhängare själva, och andra som tycker att invandringsfrågan är den viktigaste frågan i svensk politik, som drar upp rasse-kortet och ser sig själva som offer, som baktalade och föraktade, utan att någon annan ens yppat eller påstått att de är rasister. Du ser mönstret tydligt även i denna tråd om du orkar gå igenom alla inlägg, typ " jag tycker att invandringen måste strypas, men det får jag inte diskutera och tycka utan att någon hoppar på mig och tycker jag är rasist" utan att någon påstått det i tråden och uppenbarligen har de fått tycka vad de vill inlägget är publicerat.

Utan att gå in i detalj om vad mitt yrke är kan jag säga att jag i förra veckan, pga mitt jobb, fick plöja igenom såväl regeringens budgetförslag som SD:s och Alliansens. Hur många här inne vet vad SD egentligen tycker och röstar på, dvs inte det som Mattias Karlsson säger på presskonferenserna, utan hur han och SD faktiskt agerar och röstar?

Har ni jämfört SD:s partiprogram, SD:s vallöften och deras politik med hur de röstade? Vet ni vad de röstade på?

SD:s egna budgetförslag låg betydligt närmare S och MP:s och de hade i stora delar samma syn som S och MP i de flesta frågor, förutom invandringen.

Denna fråga där utgifterna uppgår till mellan ca 0,5-2% av BNP, alltså 0,5-2% !!!, anser de vara så oerhört mycket viktigare än äldrevård, än beskattning av pensionärer, en satsning och förbättring av skola, så att de fullständigt skiter i sitt partiprogram, sina vallöften och sina väljare.

Ärligt talat, jag kan inte förstå hur en beläst, intelligent, allmänbildad människa med sunt förnuft kan rösta på SD efter detta, med mindre än att man bara är allmänt missnöjd och/eller främlingsfientlig och inte har satt sig in i politiken och vad SD egentligen står för på allvar.

Mycket bra, och intressant.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Gyre Visa inlägg
    Detta var visserligen 2012, men tittar man på hur SD har utvecklats sedan dess är det nog rimligt att anta att siffrorna inte har ändrats åt det mer invandrarvänliga hållet.
    Det handlar egentligen inte om att vara invandrarvänlig eller ej, utan snarast om att se vad vårt land klarar av att hantera. Eftersom det framgår med all tydlighet att redan det som finns idag inte fungerar är den absolut viktigaste frågan hur vi hanterar de problem som redan finns, och hur vi ser till att bromsa den negativa utvecklingen. I detta krävs inte många tankevarv för att begripa att inflyttningstakten bör minskas.

Man kan ju även poängtera att vi (tyvärr) har ett världsunikt läge i Sverige där det råder en enormt skev bostadsmarknad. Byggandet är eftersatt. Det finns inte bostäder åt de som redan bor i Sverige, avflyttning sker i hög grad från landsort till de större städerna där jobben finns. Vi har ett läge där det inte finns hyresrätter att få tag på, förutom möjligtvis på landsorten i de orter där stor utflyttning skett. Där folk som inte har pengar tvingas ta stora lån för att köpa lägenheter. Det är skevt, och det späs på ytterligare av de stora volymer människor som kommer hit varje år och ska vara med och dela på kakan.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Om man tror att BUDGET och BNP är samma sak så kanske man ska fundera på huruvida man bör skola sig ,)

Berätta istället vad invandringen förväntas kosta av den lagda budgeten nationellt och i kommun. Samt vad dess ökning resulterar att kosta totalt de närmaste 10 åren rensat invandrare som redan invandrat före 2015.
    (Ta gärna med de ökade kostnaderna i alla led)

Äldreomsorg är ingen nationell fråga. Den tillhör kommuner och landsting. Och bör diskuteras i dess lokala rum. Eftersom vi har den typen av styre i Sverige.
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Sotam Visa inlägg

Detta är jag intresserad av. Lite realiteter! Finns ngn komprimerad version av detta material som du skulle kunna dela med dig av?

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Om man tror att BUDGET och BNP är samma sak så kanske man ska fundera på huruvida man bör skola sig ,)

Berätta istället vad invandringen förväntas kosta av den lagda budgeten nationellt och i kommun. Samt vad dess ökning resulterar att kosta totalt de närmaste 10 åren rensat invandrare som redan invandrat före 2015.
    (Ta gärna med de ökade kostnaderna i alla led)

Äldreomsorg är ingen nationell fråga. Den tillhör kommuner och landsting. Och bör diskuteras i dess lokala rum. Eftersom vi har den typen av styre i Sverige.
    Vem menar du har blandat ihop budget och BNP? Jag kan inte se att Sotam gjorde det, kanske du läste fär slarvigt...?

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    Nope. Men let's face it... Jag har inte öppnat med någon kommentar om att "mer än hälften av alla svenskar ser inget problem med invandring".

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    "Denna fråga där utgifterna uppgår till mellan ca 0,5-2% av BNP, alltså 0,5-2% !!!, "

Vet inte om jag läser slarvigt... Gör jag?

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    "Denna fråga där utgifterna uppgår till mellan ca 0,5-2% av BNP, alltså 0,5-2% !!!, "

Vet inte om jag läser slarvigt... Gör jag?
    Jag kan inte se att det står nåt om budget där?

Nu är jag inte skatteminister el dyl, så jag har inte eller kan inte alla siffror, men kan inte Sotam ha menat just vad han skrev? Att SD hade en viss budget, och att sen kostnaderna för invandringen etc var 0,5-2% av landets BNP? Eller menar du att det ska vara 0,5-2% av SD's budget?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Jag menar att det är helt irrelevant att jämföra en kostnad mot en BNP beräkning. Kostnader tas endast upp i förhållande till budget.

Partiet xx fick endast 0.0001% av rösterna i världen, vad spelar det för roll i ett val i Sverige... Samma gäller med BNP kontra budget.

När jag ska betala mitt hushålls omkostnader är det min budget och kassa som räknas... Inte nåns beräknade summa av det värde jag producerar.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg

Kommunismen anser jag inte är att jämföra med nazismen på vissa väsentliga punkter. Om jag inte fattat det helt fel så hade kommunismen ett ”vettigare” budskap utåt, att allt skulle delas mellan medborgarna o s v. Men sen skedde en massa skit och vansinnig utrensning mer i det dolda. Medan nazisterna helt öppet proklamerade utrensning död och förintelse av judar och andra oönskade.

En annan detalj är att hur eländiga kommunismens Gulagläger än var, så hade de mycket lägre dödsstatistik än nazisternas förintelseläger.

Oavsett vilket så är det väl åndå inget vi vill uppleva ens en bråkdel av igen.
    om gulaglägren hade lägre dödsstatistik så beror det bara på att kommunisterna avrättade folk innan de komtill lägren, de som placerades i läger vart slavar.

Tycker själv att man kan och även bör jämställa kommunismens brott med nazismens brott. Vad spelar det för roll att kommunisterna inte hade någon raspropaganda eller liknande i partiprogrammet? Att det inte fanns berodde snarere på att de inte ville låsa sig till en grupp att rensa ut utan tog lite av varje, eller snarere mycket av varje.

Att hylla Lenin/Stalin eller hammare och skäran bör jämställas med hyllning av Nazism/Hitler

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •