Bilsnack
Sidan 9 av 64 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516192939 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 957
    ...
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Då får man även tänka på att SD generellt fått lägre i mätningarna än i valet, 11,8% i Novus ifrån augusti i år och det var än lägre i flera andra undersökningar strax innan valet.

Så 17,7% i Yougov kan mycket väl bli 20% "i verkligheten", eller kanske ännu mer... Moderaterna får kanske börja oroa sig över att behålla platsen som näst största parti 2015...!
    Jag ser några alternativ till Yougovs senaste mätning.
    1. De har kalibrerat om sin viktning så den speglar verkligheten och inte vad beställaren önskar (ja så är det i de flesta fall med historiska fakta angående svenska OI).
    2. Foliehatt på *check*. De höjer SD kraftigt så de fram till Mars kan sänka och skriva kraftigt FALL för SD. Detta är dock mycket osannolikt med de baksidor det får.
    3. De försöker skrämma svetsarn med dessa siffror att ställa in nyvalet och "tvinga" honom att bilda en blocköverskridande koalition. Detta kommer ju givetvis vara spiken i kistan för 7-klövern då de skulle bevisa att de gör VAD som helst och skiter i Sverige och svenskarna bara för att (de målat in sig i hörnet så förbannat att de nu är höga på ångorna) stänga ute SD. Detta kommer väljarna att straffa båda blocken HÅRT för.

Och jag säger det igen. De gormar om ansvar och praxis. S bröt praxis för 1 år sedan, minnet är bra men kort. Och ansvar då? SD har ansvar för sina väljare och det gjorde de nu med 95% väljarstöd. Helt demokratiskt. Svetsarn hade kunnat sitta 4 år i frid om han tagit SD´s utsträckta hand där de som enda krav var att S skulle gå tillbaka till Göran Perssons migrationspolitik 2006. Men Göran är tydligen en rasist!

Hoppas du har rätt. Spelar SD sina kort rätt så ser jag absolut inte 20% (alltså var femte röst) som en omöjlighet. Vi ser svensk politisk historia skapas i just detta nu.
    Senast redigerat av vigg den 2014-12-08 klockan 02:17. Anledning: stavfel, är trött nu..
    Tack RIMEK EL OCH VENTILATION AB, GULF, BRILLKO ENGINEERING samt Johanneshovs plåtslageri AB

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Och sen då? Ska de skapa en Dödsstjärna och börja förstöra alla planeter som verkar ha mörk färg? Fan vad du tramsar...
    Du tycker jag tramsar... Vad var det jag sa igår? Klart man skall börja skylla alla vardagliga problem på invandrarna.

http://omni.se/95060b3b-4d89-4cf5-8eac-08bf04008293

Fan, hör inte folk hur jävla löjligt det låter??
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    För att du är ett fucktard och inte förstår att alla övriga partier har jämställdhet och miljön på sin agenda. Det har inte SD, om det så är skräp på marken eller om bilarna drar 5L/milen istället för 0,5L/milen eller om greger 76 supit bort alla sina pensionspengar och förväntar sig få mer av staten så är det invandrarnas fel.

Allt är bara deras fel.
    stryps invandringen till noll ska du se att det finns pengar över för hjälp till äldre, bättre skolor mm. mm. vi kan bli värden bästa land med våra skyhöga skatter. Som det är nu kan vi bara bli sämre tyvärr.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Du tycker jag tramsar... Vad var det jag sa igår? Klart man skall börja skylla alla vardagliga problem på invandrarna.

http://omni.se/95060b3b-4d89-4cf5-8eac-08bf04008293

Fan, hör inte folk hur jävla löjligt det låter??
    Du har fortfarande inte svarat på exakt VILKA punkter i SDs partiprogram eller exakt VAD partiet vill åstadkomma som är odemokratiskt
    Var god gör det istället för att fabulera en massa trams och floskler av rent Ullenhaagska nivåer, och anklaga partiet och för en massa idéer du fått ifrån Voldemort.

Och nej, odemokratisk människosyn och sådant trams kan du hålla dig ifrån. Kom med något konkret istället. Kan du det?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    stryps invandringen till noll ska du se att det finns pengar över för hjälp till äldre, bättre skolor mm. mm. vi kan bli värden bästa land med våra skyhöga skatter. Som det är nu kan vi bara bli sämre tyvärr.
    Och SD svek sin största grupp som de lovade förbättring för genom att rösta ned S budget, tycker du då att dom håller det dom lovar, att dom är trogna sina väljare och sedan visar sitt rätta ansikte med att öppet gå ut med att de enbart är ett enfrågesparti, hur kan man stödja detta och tro att dom är dom rätta för att leda ett helt land?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005

Tabufrågan. Nu löser vi den. Invandring is the topic!

Du har fortfarande inte svarat på exakt VILKA punkter i SDs partiprogram eller exakt VAD partiet vill åstadkomma som är odemokratiskt
    Var god gör det istället för att fabulera en massa trams och floskler av rent Ullenhaagska nivåer, och anklaga partiet och för en massa idéer du fått ifrån Voldemort.

Och nej, odemokratisk människosyn och sådant trams kan du hålla dig ifrån. Kom med något konkret istället. Kan du det?
    JA JAG HAR SOVIT, Jag kan väl få återkomma när jag läst igenom smörjan?

UKIP är väl engelsmännens motsvarighet till SD så varför skulle jag se det där som trams, det är samma skrot och korn.

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Måhända jag inte är helt tillfreds med alla turer etc i svensk invandringspolitik, eller flykting politik. Men det är skrämmande och beklämmande att folk inte lärt sig mer av vad världen redan upplevt av rasism och annat elände genom åren, än att man kan låta ett parti som SD komma in i riksdagen och få mer och mer makt.

Hur har det gått tidigare gånger folket gjort samma tabbe....?

WW2 och nazisternas brott mot mänskligheten med förintelsen etc, Jugoslavien på 90-talet, för att bara nämna två exempel.

Vill vi ha samma sak igen?

Det finns problem inom flyktingpolitik och invandring, men nog ska vi kunna styra upp det bättre utan att släppa in ett klart rasistiskt parti som SD i maktens korridorer.

Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Måhända jag inte är helt tillfreds med alla turer etc i svensk invandringspolitik, eller flykting politik. Men det är skrämmande och beklämmande att folk inte lärt sig mer av vad världen redan upplevt av rasism och annat elände genom åren, än att man kan låta ett parti som SD komma in i riksdagen och få mer och mer makt.

WW2 och nazisternas brott mot mänskligheten med förintelsen etc, Jugoslavien på 90-talet, för att bara nämna två exempel.

Det finns problem inom flyktingpolitik och invandring, men nog ska vi kunna styra upp det bättre utan att släppa in ett klart rasistiskt parti som SD i maktens korridorer.
    Så du menar KTL att 20% av folket som kommer rösta på SD samt ca 50 ytterligare % är rasister för att de har åsikter om vad som är bäst för Sverige?

Jag tror nog att det är nyttigt att det kommer upp på bordet och Sverige blir det Starka företag som det skulle kunna bli. Konkurrera ut de andra länderna ordentligt och bygg stark och brett. Men utan Asyl och med endast arbetskraftsinvandring. Lägg pengarna på att "stjäla" andras länders bästa kompetens. Slopa Facken och bygg större klasser... Så vi kan både ha låglönearbeten till höglönearbeten. Låglönearbetare kompenseras med subventionerad mat/boende på bruksorten.
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg

Och vad är anledningen till att SD kommit in och formligen exploderat i väljarstöd?
    Jo, därför att övriga riksdagspartierna totalvägrar överhuvudtaget ens låtsas om invandringsfrågan och vad folk faktiskt tycker. Ja förutom att säga "MER, MER, MEEER! Alla från hela världen, KOM HIT!!!"
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Så du menar KTL att 20% av folket som kommer rösta på SD samt ca 50 ytterligare % är rasister för att de har åsikter om vad som är bäst för Sverige?
    Något sådant har jag inte påstått eller ens entydigt. Det är helt och hållet din egen tolkning.

Jag tror nog att det är nyttigt att det kommer upp på bordet och Sverige blir det Starka företag som det skulle kunna bli. Konkurrera ut de andra länderna ordentligt och bygg stark och brett. Men utan Asyl och med endast arbetskraftsinvandring. Lägg pengarna på att "stjäla" andras länders bästa kompetens. Slopa Facken och bygg större klasser... Så vi kan både ha låglönearbeten till höglönearbeten. Låglönearbetare kompenseras med subventionerad mat/boende på bruksorten.

Trots det så är ju med facit i hand vad som skett bara de senaste 100 åren, så har stora rasistiskt och etniska utrensningar startat just med missnöje om t ex invandring, eller att folk haft eller pådyvlats åsikter om etniska grupper etc och att man sen tillåtit detta eskalera vilket tyvärr slutat i katastrof.

Så min fråga var, har inte folk lärt sig nåt, vill vi ha liknande händelser igen?

Kikar man på SD från ax till dagens limpa, så har de ju inte varit helt ”rumsrena” utan det har varit en ganska jämn ström med div. avslöjanden om att på olika nivåer ledande personer inom SD har haft nazistiska sympatier varit klart rasistiska etc. Men de kör på sätt och vis liknande argumentation (om än mer ”diplomatiskt”) som Adolf och gänget började med, och hur slutade det? Bara en bråkdel av det igen är en katastrof.

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Och vad är anledningen till att SD kommit in och formligen exploderat i väljarstöd?
    Jo, därför att övriga riksdagspartierna totalvägrar överhuvudtaget ens låtsas om invandringsfrågan och vad folk faktiskt tycker. Ja förutom att säga "MER, MER, MEEER! Alla från hela världen, KOM HIT!!!"
    Må så vara, men just detta är ju liknande vad som hände under nazisternas makttagande. Tyskland var i kris och folket tyckte det var skit och inget hände, så kom ett ”parti” och sa just de saker som folket ville höra, som de tyckte var bra och lovade bättring. Hur bra blev det till slut för Tyskland och tyska folket? Tror du att vardagstysken på den tiden på 30talet förstod hur det skulle bli?

Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Du glömmer att SD är det som de som röstar på dem är... Vad som finns i toppen byts lika fort som en nysning.

Så du menar fortfarande att alla som röstar på SD är rasister eftersom de har haft företrädare med Nazistiska sympatier?

Så du menar då att de som röstar på S stödjer IS och Muslimisering i ett kristet land?
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    de som röstar SD vill nog få de andra parterna att inse hur jävla illa de styrt invandringen, ju fortare de stora partierna ändrar sin invandringspolitik ju fortare dör SD. Helt upp till M och S.

- - - Uppdaterad - - -

Tack Brillko, slapp jag skriva det

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    de som röstar SD vill nog få de andra parterna att inse hur jävla illa de styrt invandringen, ju fortare de stora partierna ändrar sin invandringspolitik ju fortare dör SD. Helt upp till M och S.

- - - Uppdaterad - - -

Tack Brillko, slapp jag skriva det
    Så om vi vänder på frågan, hade du valt att rösta på något annat parti än SD om de hade haft en annan invandringspolitik?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Du glömmer att SD är det som de som röstar på dem är... Vad som finns i toppen byts lika fort som en nysning.

Så du menar fortfarande att alla som röstar på SD är rasister eftersom de har haft företrädare med Nazistiska sympatier?

Så du menar då att de som röstar på S stödjer IS och Muslimisering i ett kristet land?
    Ekeroth är ju en tomte utav högsta rang, honom har de ju inte bytt ut och han är mig veterligen högt upp i toppen?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •