Bilsnack
Resultat 1 till 12 av 12
    Registered User
    Namn
    Daniel E
    Reg.datum
    nov 2001

Varning för oseriös däck säljare på blocket

Behövde nya vinterdäck så in på blocket och där hittar jag Per från Tyresö som hade 4 st mycket fina Nokian Hakkapeliitta 7 på orginal alu fälg för 3500:- taget.

På med däcken vart ganska nöjd för nu fick ju man åka runt på alu fälgar på vintern också

3 dagar senare var det tomt i däcket tar av däcket nu i helgen och ser att det pyser från insidan av däcket dvs chansen att jag skadat dom är ju 0.

Ringer Per som direkt säger konstigt jag har kört runt en månad på däcken tungt lastade.

Konstigt tycker jag då dom var nyss på satta på fälgarna när jag köpte dom. och sen varför skulle han köra runt med fina dubbdäck i november på andra fälgar.

Man får köra på vinterdäck från första oktober upplyser Per.

Visst kan det vara jag som skadat däcket men vafan det pyser ju från insidan av däcket och inte ens på slitytan.

Bör säga att denna Per alltid har annons inne på blocket där han säljer däck reservdelar till Saab. Jag hade ju till och med handlat delar till min 9000 av Per för 3 år sedan.

Eftersom Per bedriver en liten verksamhet i sitt garage så kan man ju tro att han är mån om sina "kunder" men icke då kunde få ett löst däck i handen. Inga pengar hade han heller då jag frågade om en 500:- tillbaka.

Handlar inte om pengar utan hans jävla bullshit bortförklaringar. Per visste säkert inte att däcket var skadat men så dum är han inte att han inte förstår att det måste varit skadat. Han menade att det måste varit skadat då han köpte det och då är det inte hans fel

Även kom killen kör 100% svart så tjänar man pengar på att vara trevlig och vara ärlig viket Per inte förstår.

Finns inte en chans i helvettet att jag kommer köpa något av han igen eller rekommendera till bekanta.

P*r W*d*fors

Vinterhjul, SAAB,Kompl./LÖSA/"16, UPPDATERAT | Stockholm

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    appropå "lurad" så köpte kompisen vinterhjul av infosite och satte på. när han morgonen efter undrade varför alla körde om han på motorvägen kollade han upp sin hastighet och insåg att han tappat ~20km/h med nya hjulen... Men han gick enligt någon tabell på deras hemsida för just hans Toyotapickup (2014). Tror inte han tagit tag i det...

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Man brukar kunna laga däck från insidan för ett par hundringar om inte däcket är skadat på sidan. Så det behöver ju inte vara katastrof.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Registered User
    Namn
    Daniel E
    Reg.datum
    nov 2001
    Kan man laga skador på den delen av däcket?. Hur som helst så vart det ett nytt från däckonline

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Nej läste ditt inlägg igen nu det ska helst vara där slitytan är.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Jag köper/säljer rätt mkt på blocket och har lärt mig en sak. Nämligen att skylla mig själv när jag blir ''lurad'' eller köpt grisen i säcken och på samma sätt sällan ta tillbaka affärer etc med folk.

Enda gången jag varit snäll mot min egen vilja i en blocketaffär var när jag sålde en Chrysler Town & Country 3,8 till en utländsk man med stor barnfamilj som han tänkt ta till Disney World i Frankrike med bilen.
    Han ringer mig dagen efter köpet och säger att fläkten/klimatanläggningen pajat. Jag försökte berätta för honom att det troligtvis var fläktmotståndet som pajat och att han får fixa det själv, inte mitt problem direkt. Då började han tjata om pengar, verkstadskostnader och hur synd det var om hans barn osv, trots att han fick pruta rejält på bilen vid köp.

Han och hans familj var så fruktansvärt jobbiga att ha och göra med så jag bad dom komma och lämna tillbaka bilen nu på direkten! Några dagar senare landar fläktmotståndet på posten och i med ett nytt så fungerade allt toppen igen. Sålde några dagar senare till ännu en krånglig utländsk man som också skulle ta barnen på semester i frankrike
    Senast redigerat av Erik den 2014-12-14 klockan 16:55.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Daniel E
    Reg.datum
    nov 2001
    Beror ju på vad man säljer också själv levde jag på mitt ryckte då jag krängde elektronik på blocket. Dom gångerna jag gjorde förlust affärer tjänade jag pengar ändå på att deras vänner och bekanta handlade av mig.

Nu kanske inte skrot branschen fungerar på samma sätt men jag rekommenderade Per åt en kollega då han letade efter ny tps till sin saab och det kommer ju inte hända igen

Hehe vad är oddsen att båda ska till Frankrike.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Hur ska han kunna veta att du inte kört på nåt då? (eller liknande) Går ju att se från bådas håll.
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Patric
    Reg.datum
    nov 2003
    Orkade bara läsa till att det inte var ditt fel. Det är väl klart att DU kan ha kört på något så du skadat däcket själv. 0 chans? Haha

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    fälgen kan ha skador, behöver inte vara däcket om läcket är mellan fälg och däck
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Har väl hänt att man kastat på v-däcken tidigt då sommardäcken börjat sjunga på sista versen och bilen ålar fram i hällregnet...

Du köper beg. däck av en privatperson som håller luften i 3 dagar men sen helt plötsligt så är det punka... du ser inte själv vart det här bär åt för håll???

Bara jobbigt när folk ska ha garantier för beg. grejer..

En person som satt i system att blåsa folk är en sak men du skriver ju själv att Per inte visste om felet...

Opassande rubrik om nåt...

Med vänlig hälsning

Granada rules
    Namn
    Jörgen ,
    Reg.datum
    nov 2002
    tyvärr så är det så ibland,,man åker på en nit,, jag råkade sälja ett par fälgar där ena var krokig,, det var till en saab, och jag har aldrig ägt en saab,, så jag ha då meo ej testat fälgarna,, sålde dem mkt billigt,, han kom och klagade,, men tyvärr så kunde jag ju ej göra något,, då jag ej själv visste om det och han fick dem som sagt billigt deluxe,

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •