Bilsnack
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 50
    Snoball CCs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Tyckte inte Hemavan/Tärnaby va speciellt roligt bara varit där några dagar iof och tidigt på säsong med lite dåligt med snö men kändes som två små system. Hade säkert varit bättre med massa nysnö och kanske kunna köra lite offpist också.
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

aka Shortlegs Mange249s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Hemavan är bäst om man uppskattar lugnet runt om kring och gärna åker offpist. Lutningen är sämre än i exvis Åre, vilket såklart inte är positivt.

De skulle kunna bygga ut Hemavan väldigt mycket, så i framtiden kommer det säkerligen komma mer pister...

En annan fördel är såklart att det finns flygplats i byn, vilket de är rätt ensamma om.

Tärnaby är inte lika lugnt och skönt enligt mig, men vi brukar åka någon dag där varje år för att få variation. Hemavan är ju som sagt inte så stort...

Flygplatsen + att en polare har hus där är de största anledningarna att vi åker dit varje år, men för mig är det en personlig favorit.

Snoball CCs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Mysigt och lugnt var det inge fel alls på stället bara lite litet för min smak och när vi var där var inte ens offpist att tänka på va första veckan i januari och det hade varit -35 och ingen snö veckan innan

gillade hotellet (även om vi bodde i stuga några km därifrån)

Gillar iof inte Åre så mycket känns som lilla-Stockholm med hårda o isiga backar då åker jag hellre till mindre ställen som Hemavan.
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Hört en hel del gott om Bydalen, första gången jag ska dit.
    Bydalen är kanon! Som sagt är det ankarlift som gäller men det gör inget eftersom du nästan alltid kan glida rakt in i liften och åka iväg. Mao brukar det vara väldigt lite folk där. Har väl ca 50skiddagar i Bydalen, en utav dessa gånger var det helt okörbart. Aldrig sett så mycket vindpackad snö. Håller tummarna att du klarar dig utan den!
    1

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Låter bra, hoppas det dumpar ordentligt när vi ska dit :-)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Har en veckas skidåkning i bydalen för ett gäng år sedan. Lite litet men skön on/offpist åkning, inga köer och överlag helt okej. Enda minus var att vi hade -32 ena dagen när vi åkte (i dalen) och åkning var på egen risk. Helt ensamma i backarna hela dagen även om det var kallt som f*n.

Önskar också jag kunde åka skidor i vinter, speciellt efter val d'isere förra året men ett gäng höftoperationer sätter stopp för det så blir rehab och sikta in sig på nästa säsong och förhoppningsvis Japan då.
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    För er som ska till Åre så måste jag rekommendera att käka skomakarlåda och skölja ner med en pilsner på Restaurang 720!
    720 Bar & Restaurang | by Dennis Sundell | www.are720.se
    BILSNACK | crew

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    För er som ska till Åre så måste jag rekommendera att käka skomakarlåda och skölja ner med en pilsner på Restaurang 720!
    720 Bar & Restaurang | by Dennis Sundell | www.are720.se
    Kul att det öppnar lite nytt i backen :-) Måste provas nästa gång.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av SnApS Visa inlägg
    Har en veckas skidåkning i bydalen för ett gäng år sedan. Lite litet men skön on/offpist åkning, inga köer och överlag helt okej. Enda minus var att vi hade -32 ena dagen när vi åkte (i dalen) och åkning var på egen risk. Helt ensamma i backarna hela dagen även om det var kallt som f*n.

Önskar också jag kunde åka skidor i vinter, speciellt efter val d'isere förra året men ett gäng höftoperationer sätter stopp för det så blir rehab och sikta in sig på nästa säsong och förhoppningsvis Japan då.
    Jävligt sugen på Japan jag med, måste komma iväg dit.

Overdrift.com
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    Elektriker
    Om 4 timmar lyfter planet till Italien! Blir en vecka i Canazei nu Mycket trevlig ort med sjukt stort pistsytem, varit där en gång förut.
    Sen blir Det 4 dagar Vemdalen v7, 4 dagar Vemdalen v11 och 4 dagar Åre v13.

Hittills har jag bara hunnit få in 3 kvällar i Väsjöbacken i Sollentuna/Sthlm.
    Men blir ett par skiddagar iaf den här vintern med

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Kom hem efter 4 dagar i Hemsedal igår. Bara hemma och vänder dock, då jag åker upp igen för 6 dagar till i morgon.

Gott om snö och det vart puder två dagar om än inte i några jättemängder. Hoppas på mer nästa vecka och lite mer sol. Utöver detta blir det nog inte något mer den här säsongen dock.

Storkarl Thorssas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Kedjan jag jobbar i drog ifjol igång en trevlig tradition med en årlig skidresa. Ifjol var vi ca. 40 personer som åkte till Villars i Schweiz och nästa vecka är vi lika många som drar iväg till Alagna i Italien, någon som varit där och kan lämna ett omdöme?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    I Bydalen nu, har kommit en del nysnö så man har fått ett par bra åk

ImageUploadedByTapatalk1422972182.318519.jpg

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Såg ju inte helt tokigt ut nej.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Ruergård Visa inlägg
    Såg ju inte helt tokigt ut nej.
    Nä det var inte det... fick lite bra åkning den veckan :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •