Bilsnack
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 48

Ämne: Chemtrails

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Eller skicka ut kemikalier för att hålla regnet borta, vanligt runt bananodlingar bl.a

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Vad tycker du själv?

Ja du, jag tror att många redan bör ana eller veta var jag står i sådana här saker, då jag tidigare har luftat lite om konspirationstroendes makalösa tankevurpor, grava okunnighet och monumentala oförmåga till källkritik sunt förnuft och ta till sig av seriös info och motbevis mot deras egna påståenden.

Jag fascineras av hur sådana människor egentligen funderar, och inte minst fungerar i samhället.

Nu tog jag ju upp chemtrails, men exakt samma beteende finns ju hos folk som har fastnat för konspirationsteorier om 9/11, Apollo, förintelsen m.m. Ja inte så sällan är det t o m samma personer som tror stenhårt på ”alla” konspirationsteorier.

När det gäller Chemtrails så är det på samma sätt där som vanligt, att de som är bergsäkra, de VET, att det chemtrailas dagarna i ända, att de egentligen har noll koll på seriösa kontrollerbara fakta. Plus det att sunt förnuft och logiskt tänkade är en bristvara minst sagt. Det betyder också att de blir totalt överkörda av bevis av de som har lite mer kunskaper etc, men det bekommer dem inte det minsta utan de kör på som om inget hänt.

Därför är det ju trevligt att se att det verkar synnerligen tunnsått här på Zatzy med folk som tror på chemtrails.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    KTL: hade du förväntat dig att många skulle tro på Chemtrails här inne?
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    De var starkare chemtrails förr helt klart:

Bifogad fil 97632
    häftigare helikopoteter får man leta efter
    тектоник

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    KTL: hade du förväntat dig att många skulle tro på Chemtrails här inne?
    Egentligen inte, men jag har blivit överraskad allt för många gånger när jag upptäckt att folk man trodde man kände plötsligt visar sig tro stenhårt på de mest märkliga saker och vägrar ta till sig mer rationella kontrollerbara förklaringar.

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Det som fascinerar mig mest är ju vilken otrolig organisation som måste finnas bakom dessa chemtrails (givet att det var sant).

Jag menar, att gömma ombord behållare för kemikalierna och någon form av anordning som sprutar ut dessa och sedan kunna vara 100% säker på att ingen person som jobbar på flygfält råkar se dessa. Det är ju allt från bagagehanterare till ledning som måste vara inblandat.
    Men det är tydligen helt möjligt att göra så. Förmodligen så vet väl flygfälten vilka plan som är "specialutrustade" och kan styra så de hanteras av pålitlig personal...

Suck.
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Det finns ju flera bra sidor på nätet där allehanda påståenden från konspirationstroende och andra bemöts och reds ut, och det är intressant att läsa och se hur stollga påståenden som kastas fram, ibland helt avsiktligt bluffat, eller för att man har noll koll på verklighet och fakta men direkt väljer mer osannolika förklaringar fast det finns logiska naturliga förklaringar.

Det är många på sidan som är riktigt duktiga att få fram korrekta fakta och direkt bevisa att påståendena är felaktiga. Och hur otroligt lätt folk kan bli lurade, eller lura sig själv. Uttrycket "jag VET vad jag såg med egna ögon" är ofta inte värt ett skit.

Metabunk

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    B
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Brynt Visa inlägg
    Som pilot och en svärfar som är flygtekniker kan jag med 100% säkerhet säga att det bara är bluff och båg.
    Folk är rädda för saker de inte förstår.

Så högt upp är det -56 grader i luften och fukten i avgaserna kondenserar och blir till iskristaller. Därför stannar de kvar under en längre tid.

edit* sen om det nu av någon outgrundlig anledning skulle vara "kemikalier" är det mer än idiotiskt att hälla ut det på 10km höjd. Vindarna är rätt starka där uppe och skulle fara många hundra eller tusen mil bort.

Att det ens finns folk som tror på detta gör mig rädd. på riktigt
    Varför ligger kondensstrimmorna kvar trots vinden?

För att förstå hur lätta partiklar sprids på denna höjd, kom ihåg sotet från den isländska vulkanen...

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av any1 Visa inlägg
    B

Varför ligger kondensstrimmorna kvar trots vinden?

För att förstå hur lätta partiklar sprids på denna höjd, kom ihåg sotet från den isländska vulkanen...
    Kondensstrimmor ligger inte kvar trots vinden, utan de följer med och kan spridas ut vindarna precis som allt annat, t ex molnen som består av samma sak som kondensstrimmorna.

Jag tror Kapten Brynt i första hand menade att det stannade kvar synliga, och inte just på samma position. De stannar kvar synliga för att det handlar om iskristaller, men hur länge beror ju på de faktiskt rådande förhållanden på varje enskilt ställe. Är det förhållanden för kondensbildning så bildas kondens även fast det inte finns ett enda moln tidigare just där, för temperaturskillnaden blir så stor när luften passerar motorn och hettas upp och sen kommer ut i den kalla omgivningen som avgaser. Att det inte bildas moln av sig själv där beror ju på att det inte blir den tempskillnaden som det blir genom motorn.

På andra ställen kanske det inte blir några kondensstrimmor för där är det en annan temp i luften och inte rätt luftfuktighet för att det ska bli nån synlig kondens. Alltså kan det bli eller inte bli kondensstrimmor beroende på att planet passerar genom olika ”fickor” med olika temp lufttryck och luftfuktighet.

Likaså kan plan på olika höjd (och höjdskillnaden och hur nära planen är varandra kan vara mycket svårt att avgöra från marken) ge olika kondensstrimmor, den ena kanske kraftiga men inga från den andra, helt naturligt.

Registered User Kugghjuls avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2008
    Chemtrails 4ever!!!!
    Nej men det är som med växthuseffekten, man vill ha någon slags undergång eller att det finns en slags dold agenda som vill oss alla illa. Snart kommer det väl fram en anklagelse att oljebolagen och bilföretagen gått ihop och hällt i kemiska tillsatser i både bensin och diesel som ska göra oss mer intresserade av att både köpa och köra just SUVar

None
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Visst kan man tro på bara vissa konspirationsteorier.
    Eller egentligen bara delar, som WTC 7 t.ex

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av bjornf Visa inlägg
    Visst kan man tro på bara vissa konspirationsteorier.
    Eller egentligen bara delar, som WTC 7 t.ex

Konspirationer har givetvis skett i historien, och sker, och kommer att ske.

Men de allra flesta konspirationsteorier är oftast helt ute i de blå, och oftast mycket lätta att slå hål på och motbevisa. Att sen de som förlorat sig i dessa teorier och inte vill ta till sig av kontrollerbara fakta eller logiskt tänkade och sunt förnuft som talar emot eller helt motbevisar dem är ju en annan sak men gör inte teorin sannare för det.

Varför skulle det vara nåt konstigt med WTC7 som du menar inte kan förklaras med de fakta etc som vi har?

None
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Tveksamt att det kan ramla ihop på det sättet med de skador det ska ha haft. Det vanliga du vet.

Det var som sagt ett exempel som svar på att man tror på alla möjliga konspirationsteorier om man tror på en.
    Och trots detta känner jag att jag funkar hyfsat i samhället ändå

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av bjornf Visa inlägg
    Tveksamt att det kan ramla ihop på det sättet med de skador det ska ha haft. Det vanliga du vet.

Det var som sagt ett exempel som svar på att man tror på alla möjliga konspirationsteorier om man tror på en.
    Och trots detta känner jag att jag funkar hyfsat i samhället ändå

Jag kan förstå att man vid en snabb blick kan tycka att sjuans kollaps kan se ”overklig” ut, eller ”skum”, ja det kan även de båda tornens göra, vid en snabb blick alltså.

Men börjar man kolla mer ingående, och tar med alla fakta man både kan se, höra eller vad vetenskap eller annat kommit fram till, och inte att förglömma alla vittnesmål (och då sålla bort sådana som på olika sätt har brister och inte kan bekräftas) ja då man inse att det allra mest sannolika, och det som har lägste mest stöd i fakta vittnesmål fynd fysikens lagar etc etc, är den förklaring som de officiella undersökningarna kommit fram till.

Att det sen kryllar av mer eller mindre fantastiska teorier och påståenden betyder ju inget när man aldrig lyckas styrka dem på ett trovärdigt sätt....

2 hjul 1800 cc M1800R2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2010
    Fan vad jag skulle garva om det visade sig att det verkligen var aluminiumbor i flygsoppan.
    Snacka inte så mycket om kontrollerbara fakta när ni inte har dem själva. Vilken skola har ni som kan bevisa att alla dessa konspirationer verkligen är konspirationer?
    Jag menar att man ska ha sin egen åsikt och ta del av trovärdig fakta men inte fördumma den som har en annan åsikt än ni själva. Glöm inte "ingen rök utan eld".
    Sen kan man naturligtvis inte låta bli att garva åt en del "fakta".

My $ 0,02

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •