Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.

Ledramp, budgetmodell (eBay)?

Har skaffat en bil som designmässigt inte passar med klassiska extraljus.
    Kikade efter en ledramp på eBay i ung. skyltlängd (52cm). Den jag länkar till innehåller även reläsats och priset ca. 1000kr 22 inch 144W CREE LED Work Light Bar Flood Spot Off Road ATV Ute 4WD Car 12V 24V | eBay Vad tror ni om denna ramp? Lyser det så man har nytta av det? Eller finns det bätte i ung. samma prisklass på eBay eller annat ställe?

$_57.JPG

Flottstocksintendent Grimreapers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Den kommer lysa mycket, men inte så långt, du klarar dig säkert med en sån ramp.
    Vill du komma billigare undan är det Aliexpress.com som gäller, det du hittar på ebay, hittar du på aliexpress fast utan påslag från ebaysäljaren.

http://www.aliexpress.com/wholesale?...ghtbar+offroad

Lycka till!

Mvh
    Senast redigerat av Grimreaper den 2015-01-23 klockan 17:48. Anledning: Fel adress

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Grimreaper Visa inlägg
    Den kommer lysa mycket, men inte så långt, du klarar dig säkert med en sån ramp.
    Vill du komma billigare undan är det Aliexpress.com som gäller, det du hittar på ebay, hittar du på aliexpress fast utan påslag från ebaysäljaren.

http://www.aliexpress.com/wholesale?...ghtbar+offroad

Lycka till!

Mvh
    Tack för ditt svar. Kikade in på en svensk sida där en ramp med en rad led säljs. Är det bättre längd på detta, tror du?
    På bilen jag säljer har jag 75W Xenon i helljuset och 3x100W SIM varav en "pencil". Så man är van vid bra ljus.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Har du inte mött mig? Röd V70 med ramp på taket. Tricket är enkelrad och högt monterad. Dubbelrad har historiskt fungerat sämre.

/Henke

Flottstocksintendent Grimreapers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Om du är van med den set-upen kommer du nog bli besviken på längden, oavsett ramp, dom enkelradig lyser lite längre, men fortfarande inte lika långt som ett par stora extraljus.

Mvh

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Torpis Visa inlägg
    Har du inte mött mig? Röd V70 med ramp på taket. Tricket är enkelrad och högt monterad. Dubbelrad har historiskt fungerat sämre.
    Tänkbart, om du finns i området? Vet faktiskt inte. Men jag förstår vad du menar. Förmodar att din ramp går mellan lastbågarna i längd.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Grimreaper Visa inlägg
    Om du är van med den set-upen kommer du nog bli besviken på längden, oavsett ramp, dom enkelradig lyser lite längre, men fortfarande inte lika långt som ett par stora extraljus.

Mvh
    På en moderna bil så blir det klumpigt med vanliga runda. Så man får ju anpassa sig. Jag vill ju ha mer ljus, kanske inte i nivå med vad jag hade. Nu är det iofs en Kia, men det blir fult med tre extraljus på den med...
    Min bil i Kungsbacka, innan leverans till den lokala firman.
    Här ser man den sluttande fronten. Dessutom skulle det bli svårt med stabiliseringsstag.
    Får väl konvertera helljusen längre fram med isf.

2464915922.jpg5471428274.jpg
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Trång jävla BMW... snoks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Jobb
    Skorstensfejartekniker
    Sen får du ju garanterat räkna med Tullens påslag, men det kanske du hade med i beräkningen redan.
    Thomas

Overdrift.com
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    Elektriker
    Skippa kina led-ramperna. Dom lyser ofta en tredjedel av vad uppges för effekt. Tyvärr..
    Lägg på lite extra pengar och satsa på en riktigt med 5 års garanti Tex en Vision X eller en från Rigid industries.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Tack för alla era svar, uppskattas.

Kollade Vision X och Rigid industries, de var snordyra, t.o.m. på eBay...

Risken är väl den att de jag hittar på eBay är väl samma som säljs av diverse svenska firmor, fast till ett högre pris.

Finns det något vettigt mellan kianpriserna på eBay och Rigid industries, typ?
    Litar inte riktigt på de nonames som säljs av svenska firmor till ett betydligt högre pris än de nonames som är på eBay.

Eller ska man köpa ett xenonkit istället? Handlade Xenonkungen förra gången. Är Humanhabit bra? 55W Speedstarter Slim Xenonkit 12V - Humanhabit.se
    Senast redigerat av r_o_n den 2015-02-14 klockan 19:05.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb

Registered User golf4gtis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2006
    Läs här om du hade tänkt beställa från någon av humanhabit sidorna

humanhabit och humanhabit
    Golf VI GTI -10

Registered User Robsy_88s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    Eberspächer Sweden
    Beställde Xenonlampor till 9-5an från humanhabit.SE på klarna faktura. Funkade bra!

Registered User BadAsss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jag slog till på en dubbelradig 120w ramp på tradera, får bära eller brista tänkte jag, men 3 stora nbb225 passade inte fronten på F11, vilket fall blev jag riktigt nöjd.
    För 1300kr får man inte bättre ljus.

Har tidigare testat med 3st av dessa Nbb225, Hella 3003, SIM, Bosch Navigator, Bosch 225, hella 3003 compact med div konverteringar.
    Nbb 225 ger längst ljus (en pencil två fjärr) över km med ljus (min favorit).
    Navigator ger väl "bäst" ljusbild för vanlig svensson, 5-600m ljusmatta.
    Har även köpt 3st led PBE225 nu, vilka ger en lång ljuskanon men inte optimal ljusbild.

Men som sagt för drygt tusenlappen så går det att hitta helt ok ramp, tippar på att denna ger mellan 5-600m ljus och en bra ljusbild, inget som förstör utseendet på bilen heller.

Måste även tillägga att Humanhabit.se har suverän service, köpt mycket därifrån och aldrig nått strul.
    Senast redigerat av BadAss den 2015-02-28 klockan 00:02.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Ni som pratar om att det skall lysa långt, vad är fördelen med det?

Ett jäkla tryck närmsta 500metrarna är i mina ögon att föredra av många anledningar.
    /Henke

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •