Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 24
    Registered User
    Namn
    Jonathan
    Reg.datum
    aug 2013

Smällde bilen

Hallå! Är mycket okunnig inom detta ämne, så dryga svar kan ni skippa.
    Jag köpte en V70 -01a. För 2 månader sedan. Den hade gått 24k mil, kamremmen bytt vid 22k.
    Jag smällde med en älg för 2 veckor sedan. Bilen blev bara skrot. Det skulle kosta 72k att laga den har Volvo uppgett. Nu ligger det till så, jag har helförsäkring hos Trygg-Hansa. Vad tror ni dom kommer ge mig för bud?

V70, -01. Dragkrok, manuell, halvskin.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    De kommer förmodligen ge dig ett skamud så ta inte det första budet de kommer med, leta upp bilar i liknande skick/utrustning/miltal hos handlare så att du får ett hum om vad du borde få. Verkar iallafall som att det ger skambud när man hört vad andra har fått för bud, enda gången jag har råkat ut för liknande var när jag fick min MC stulen, det skätte Folksam exemplariskt, de kollade själva upp vad handlare tog för liknade hojjar och jag fick ett bra första bud.

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    3 miljarder.... Hur fan ska vi veta? Vänta på svar från f-bolaget, jämför på blocket mot liknande bilar, ge ett motbud om det är för lågt eller acceptera deras bud om det är vettigt.
    тектоник

Registered User
    Namn
    Jonathan
    Reg.datum
    aug 2013
    Okej. För jag anser att jag betalade ett rätt högt pris för bilen. Med tanke på att vi ska ha barn vilken vecka sim helst. Så ansåg jag att den bilen blir bra för oss, kamremmen bytt nyligen och sprittnya vinterdäck. Har dom någon påverkan på vad man själv betalade för bilen?

Registered User
    Namn
    Jonathan
    Reg.datum
    aug 2013
    Kalle. Är du helt jävla eftetbliven? Jag ville kolla om någon har visste på ett ungefär? Eftersom att många bör ha suttit i samma sits? Din jävla tomte

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Man får ofta mer än vad bilen är värd. Iallafall dom jag känner som fått inlöst.

Senast vet jag en polare med en risig bmw 320i e36 som han köpte för 8000:-. Han fick 16 tusen plus behålla den kvaddade bilen om han ville.

Jag skulle tippa att du får 20000 - 25000:- om den var i fint skick.
    BILSNACK | crew

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av frello89 Visa inlägg
    Okej. För jag anser att jag betalade ett rätt högt pris för bilen. Med tanke på att vi ska ha barn vilken vecka sim helst. Så ansåg jag att den bilen blir bra för oss, kamremmen bytt nyligen och sprittnya vinterdäck. Har dom någon påverkan på vad man själv betalade för bilen?
    Nej de kommer nog inte bry sig om vad du betalade för bilen utan endast titta på vad såna bilar kostar.

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Kalle. Är du helt jävla eftetbliven? Jag ville kolla om någon har visste på ett ungefär? Eftersom att många bör ha suttit i samma sits? Din jävla tomte
    Nu får du ta och tagga ner även om du inte gillade hans svar så har han rätt, vi kan inte veta det skiljer från bolag till bolag vad de betalar och vilka rutiner de har. Du behöver inte vara otrevlig mot folk på forumet.

Registered User
    Namn
    Jonathan
    Reg.datum
    aug 2013
    Finns det något tips på vad man ska argumentera med för att få ut så mycket som möjligt?

Registered User
    Namn
    Jonathan
    Reg.datum
    aug 2013
    Jag sa i topic; jag är okunnig inom detta och att dryga svar kan skippas. Då ger han mig ett drygt svar.

Kör tjejbil.
    Namn
    Henrik K
    Reg.datum
    sep 2005
    Jag hade Trygg hansa på min bil när jag krockade.
    Jag kollade på bytbil.com efter samma modell och det fanns 7 st som alla kostade mellan 100-105k och jag fick 110k av Trygg hansa, så dom är inte alltid snåla.

Registered User
    Namn
    Sebastian K
    Reg.datum
    aug 2011
    Jag sa i topic; jag är okunnig inom detta och att dryga svar kan skippas. Då ger han mig ett drygt svar.
    Med tanke på din otroligt otrevliga ton i inlägg 5, så tror jag att det är fler än jag som inte ser någon anledning till att försöka hjälpa dig med argument för att få upp värderingen på bilen.

Om det ens behövs då även jag har erfarenhet från Trygg Hansa där de gav ett skäligt första bud.

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    dom kommer att kolla på några bilar på blocket och jämföra
    sen kommer dom att dra av självrisken
    skulle tippa att du får ut 15-20000:-
    om du inte blir nöjd kommer dom be dig att ta in en oberoende värderingsman
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Duktig på att Misslyckas
    Namn
    Svante P
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Earning Money
    Dom kommer inte bry sig om vad handlarna säljer liknande bilar för utan går mer på blocket och bytbil priser. Att service är gjord med ny kamrem etc bryr dom sig inte om för fem öre, det man kan få extra för är eftermarknadsprylar om man har det med i försäkringen typ fälgar.
    Live Long And Prosper
    //The Zwamp

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Trygg hansa värderar efter blocket.se lägsta pris på likadan bil oavsett skick , utrustning , mil etc.

morsan plöjde ner sin BMW 735IA -98. i diket när bilen var 10 år gammal.... hon fick 40k. trots att den låg runt 80k. med de milen , utrustningen skicket etc.

Byt f-bolag till Folksam etc. Trygg hansa och länsförsäkringar är bluff...

Med vänlig hälsning

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •