Agera RS! Vad tror vi om det? - Sidan 6
Bilsnack
Sidan 6 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 96
  1. #76

    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Upper East Side
    Inlägg
    5 050
    Här var en sneakbild från mässan. Gillar den nya fronten skarpt! Ruskigt snygg, skulle kanske valt en annan färg, men det är jag det...

    Namn:  YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwMzg5MDA7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MTYwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMi.jpg
Visningar: 1058
Storlek:  96,3 KB

  2. #77
    Registered User
    Namn
    Håkan L
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    194

    Agera RS! Vad tror vi om det?

    Exclusive first photos of the new Koenigsegg Regera | Lovecars Blog
    S
    Sjuka siffror....precis som det ska vara

    0-400km/h på 20sekunder.....är det möjligt?
    Quattro....

  3. #78
    Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 423
    That's right. The 1,500 horsepower Koenigsegg Regara, the world's almost certainly fastest GT has no gearbox at all. Meet the new era of direct drive.


    Okay, so Christian von Koenigsegg has done it again. It's 9:24 am at the Geneva Motor Show, but I don't think anybody can top the Regara when as far as insane engineering goes. I mean, 1,500 hp and no gearbox? I know the Prius has no gearbox either, but this is a whole new level. No need for more coffee, I was all ears.

    Get this: Christian came up with an idea just 8 month ago, figured out how to make it happen, patented the technology and now will build 80 Regeras priced at $1.89 million.

    Unlike the Agera RS, the Regera was not designed for track duty. Koenigsegg calls it the world's fastest luxury hypercar. Weighing 3,130 pounds dry and 3,589 ready for action, it's 330 pounds heavier than the RS mostly due to 44 pounds worth of sound deadening, electrical seats, rubber engine mounts and a foldable rear wing.

    The Regera has 1,500 hp thanks to a twin-turbo combustion engine producing 1,100 on pump gas, and 3 electric motors: one on the crank with 221 pound feet of torque, and two at each rear wheel with 192 ft lb. Thanks to that, you get torque vectoring as well.

    Since the gearbox was replaced by a hydraulic clutch, the three lightweight electric motors and a 9 kWh battery pack, Koenigsegg says they saved about 440 pounds compared to having a double clutch gearbox.

    The rest is pretty much Christian's traditional recipe with a carbon fiber and aluminum honeycomb chassis, a carbon/kevlar body, active aero, massive carbon-ceramic brakes, hollow carbon wheels, a titanium exhaust system and the signature removable top.

    Inside, you'll find the finest leathers with billet aluminum controls and Apple Carplay, and with 21 miles of pure electric range added to the mix, this truly is the most advanced sports car the world has ever seen.











  4. #79
    AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Ludvika
    Jobb
    Nc operatör
    Inlägg
    10 331
    Näää,,,, okej fronten blev snyggare.
    Men taket och rumpan.... jaja.
    tur inte jag har råd att köpa en *S*
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

  5. #80
    Registered User
    Namn
    Hasse S
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    193
    Hatten av för Koenigsegg när det gäller teknikutvecklingen!

    Dock så känns fronten misslyckad i mina ögon, de två nedersta "flärparna" känns oproportionerlig stora. Bakdelen påminner mycket om Jaguar XJ220 1992-94.

    Svårt att utgå från en från grunden harmonisk design och inom dess givna ramar sedan göra en så pass omfattande ny design, det blir inte någon bra helhet.

    Den ursprungliga var bra från början och hade finslipats riktigt bra tycker jag.

  6. #81
    Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1 121
    Tja, nu är jag iofs rätt svag för XJ220, men även bortsett från detta så tycker jag faktiskt att det ser riktigt bra ut!
    ...och som sagt, teknikmässigt sjukt imponerande!

  7. #82
    Registered User
    Namn
    Fredrik
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrut
    Jobb
    Student
    Inlägg
    1 039
    Jag tycker den ser grym ut, men har inte riktigt bestämt mig ang fronten än, men det funkar helt klart. Bakdelen ser riktigt grym ut, påminner om xj220 såklart, men gillar stuket.
    //Fredde

  8. #83
    Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 475
    Om jag fattat det rätt så har Regeran alltså bara en växel framåt, och förlitar sig till stor del på el på låga varv. Och att motorn slirar via hydraulkopplingen på låga varv.

    Namn:  k1.jpg
Visningar: 856
Storlek:  53,0 KB
    Namn:  k2.jpg
Visningar: 794
Storlek:  143,4 KB
    Namn:  k3.jpg
Visningar: 805
Storlek:  22,1 KB
    Senast redigerat av ThomasT den 2015-03-04 klockan 01:54.
    Porsche 964 C2

  9. #84
    Registered User
    Namn
    Christofer H
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    3 059
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

  10. #85
    räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Stockhome
    Inlägg
    1 564
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

  11. #86
    Registered User
    Namn
    Hasse S
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    193
    Har letat efter ljudfil... vill höra Akrapovič systemet... "fishtail"... Undar vad de på det företaget tänkte när de fick specen... Bygg det här! WOW tror jag....

    Nåväl vem letar fram ljudfil...



    "Akrapovič and Koenigsegg Unite for a World First
    MAR 3RD 2015 | PRESS
    Akrapovič has worked in close cooperation with Swedish extreme performance car specialists Koenigsegg to produce a stunning and unique exhaust system for the Regera—a vehicle that fully deserves to be called a “Megacar” (the One:1 was the first Megacar).

    The Regera—Swedish for ‘to reign’—is the fastest production car ever built, and Koenigsegg wanted to make sure everything on the vehicle was special and the very best it could be. This is why Akrapovič, the Slovenian exhaust expert, was chosen to tailor-make a system envisioned by Christian von Koenigsegg. The unique titanium “fish tail” exhaust was refined and produced by Akrapovič’s highly skilled and dedicated R&D specialists, using the expertise gained in the fast-moving and highly competitive racing world to create a system that’s truly at the forefront of performance exhaust technology.

    Akrapovič took the initial CAD of the exhaust from the Koenigsegg Advanced Engineering team and turned the design into a reality, to make a system that gives the Regera a truly unique sound and look. With the shortest possible layout from the engine to the rear of the car, this custom-made system uses only the most carefully selected and best materials to make it as light as possible. Utilizing a special titanium alloy, Inconel, and stainless steel, the entire exhaust is a thing of beauty, right through to the unique titanium “fish tail” pipe.

    The Regera will reign as the king of the road and as the fastest-accelerating, most powerful production car ever built. It utilizes the world’s most powerful production car electric motor combination—over 700 HP—combined with Koenigsegg’s already enormously powerful internal combustion engine to serve up an output of over 1,500 HP and 2,000 Nm of torque, making the Regera truly deserving of the status of Megacar. The combination of electrical and combustion power is just incredible: with figures of 3.2 seconds between 150 to 250 km/h and less than 20 seconds from 0 to 400 km/h, you’ll need to be quick to see one in action!

    The Akrapovič exhaust system made its debut on the Koenigsegg Regera at the 85th Geneva International Motor Show on March 3rd, and a limited edition of just eighty cars will be available, making this Akrapovič-equipped machine a very special car indeed.

    Uroš Rosa, Akrapovič CEO:

    “It’s sometimes difficult to express how proud and excited we are by some of the things we’ve achieved at Akrapovič, and this collaboration with Koenigsegg is one of those times. We aim to produce the best exhausts in the world, and our cooperation with Koenigsegg helps confirm this. Koenigsegg is the specialist in high-performance cars, and to have been asked to make the system for its Megacar—and to be given Christian von Koenigsegg’s trust to produce an exhaust for him—is a true recognition from one of the industry leaders that Akrapovič is right at the forefront of performance exhaust technology. The idea for the exhaust system came from Koenigsegg and the Akrapovič engineers made it a reality; they refined it and built it to the highest possible standards. We’re delighted with the final result and are honored to have played a major role in one of the most amazing cars ever built.”

  12. #87
    Registered User
    Namn
    Håkan W
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Undrar om den ens går att köra utan elhjälp? Förstår inte hur man annars kan komma iväg, utan att slirkopplingen brinner upp.

  13. #88
    Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 475
    Citat Ursprungligen postat av Waltec Visa inlägg
    Undrar om den ens går att köra utan elhjälp? Förstår inte hur man annars kan komma iväg, utan att slirkopplingen brinner upp.
    Som jag förstått så startar den med el och när den fått hyffsat rull så kopplas motorn in.

    .
    Porsche 964 C2

  14. #89
    Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    360
    Elmotorer är ju betydligt enklare att hantera vad gäller antispinn osv så det känns som ett riktigt intressant recept.

    En elmotor sitter direkt på veven och kan agera generator modell grov om det behövs också.
    /Henke

  15. #90
    Registered User
    Namn
    Gustav
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Karlskrona
    Jobb
    Student
    Inlägg
    824
    Hade varit intressant med ett ljudklipp. Jag är rädd att man missar mycket av ljudupplevelsen med det annars så råa motorljudet som de andra Eggen har när motorn bara går på en växel och inte varvar alls lika snabbt eller högt.

    Väldigt spännande teknik men jag är än så länge försiktigt skeptisk. Har för mig jag läste att dom själv inte kört bilen mer än in i montern nere i Geneve?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •