Vad tror vi om nya Civic Type R? - Sidan 4
Bilsnack
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 61
  1. #46

    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Upper East Side
    Inlägg
    5 050
    Bah... Ett ynka varv gör inget riktigt test, bara ett litet publikfrieri. Vore mer intressant om de körde 5-10 varv och tog ut snittet, då skulle siffrorna vara mer värda.

  2. #47
    Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 389
    Faktiskt habegär på Hondan från min sida.
    BILSNACK | crew

  3. #48
    räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Stockhome
    Inlägg
    1 564
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Bah... Ett ynka varv gör inget riktigt test, bara ett litet publikfrieri. Vore mer intressant om de körde 5-10 varv och tog ut snittet, då skulle siffrorna vara mer värda.
    Det kan ju faktiskt vara så att de körde fler varv och tog ett snitt men redovisade det som ett hotlap. Det kommer vi dock aldrig få veta.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

  4. #49

    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Upper East Side
    Inlägg
    5 050
    Så kan det ju förstås vara. Men enl. den info de spillde så var det ett betydligt mindre noggrannt test.

  5. #50
    Registered User Oakgrounds avatar
    Namn
    Daniel E
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    482
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Bah... Ett ynka varv gör inget riktigt test, bara ett litet publikfrieri. Vore mer intressant om de körde 5-10 varv och tog ut snittet, då skulle siffrorna vara mer värda.
    Finns det någon tidning/motorprogram/lista som räknar ut ett snitt av 5-10 varv och INTE går på det snabbaste varvet?

  6. #51

    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Upper East Side
    Inlägg
    5 050
    Citat Ursprungligen postat av Oakground Visa inlägg
    Finns det någon tidning/motorprogram/lista som räknar ut ett snitt av 5-10 varv och INTE går på det snabbaste varvet?
    Ingen aning. Kom bara när jag såg klippet att tänka på hur lite värda dessa jämförelser är när det rör sig om så små skillnader. Nng tiondels skillnad kan ju bero på vad fan som helst, en missad växel, tidig/sen bromsning, jaa, vad som helst. Siffrorna är irrelevanta och ointressanta så länge de inte visar ett korrekt förhållandemellan bilarna vilket de omöjligtvis gör på ett varv.
    Men som någon sa, de kanske kör flera varv och lyfter ur det snabbaste, då hamnar ju saken i ett annan dager.

  7. #52
    Registered User
    Namn
    Richard.M
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    sweden
    Inlägg
    145
    Säkert väldigt snabb på bana men rakt fram var inte lika imponerande när man ser det här

    0-200 på ca 24 sec 100-200 17-18 sec. Verklig fart verkar va 210 mätarfart

    Seat leon Cupra 5f 280 hp

  8. #53
    Registered User Oakgrounds avatar
    Namn
    Daniel E
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    482
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Ingen aning. Kom bara när jag såg klippet att tänka på hur lite värda dessa jämförelser är när det rör sig om så små skillnader. Nng tiondels skillnad kan ju bero på vad fan som helst, en missad växel, tidig/sen bromsning, jaa, vad som helst. Siffrorna är irrelevanta och ointressanta så länge de inte visar ett korrekt förhållandemellan bilarna vilket de omöjligtvis gör på ett varv.
    Men som någon sa, de kanske kör flera varv och lyfter ur det snabbaste, då hamnar ju saken i ett annan dager.
    Menar du att du tror att man styr upp ett test och hyr en bana och tar dit kamerateam osv och sen kör ett (1) varv med varje bil, tar den tiden och sen drar därifrån efter typ 20 minuter? Och att de i så fall inte skulle köra ytterligare varv om de t.ex. missade en växel?

    Det är väl självklart att man kör ett antal varv och sen tar det snabbaste? Att man se i produktionen framställer det som att man bara kör ett varv är ju en annan sak.

  9. #54
    Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Sviiiden
    Inlägg
    4 005
    Citat Ursprungligen postat av jrm Visa inlägg
    Säkert väldigt snabb på bana men rakt fram var inte lika imponerande när man ser det här

    0-200 på ca 24 sec 100-200 17-18 sec. Verklig fart verkar va 210 mätarfart
    Det var föga imponerande. Lika långsam 0-200 km/h som en Polo R WRC I orginalskick.

  10. #55
    räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Stockhome
    Inlägg
    1 564
    Kan det verkligen stämma med över 300 Hk i nya Type-R? Eller för tung? För mycket aero?
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

  11. #56
    Registered Driver
    Namn
    Ron W
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Mälaröarna
    Inlägg
    576
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Kan det verkligen stämma med över 300 Hk i nya Type-R? Eller för tung? För mycket aero?
    Top Gear gjorde dragrace med A45, Golf R och nya Focus RS. Civic skulle varit med men det var blöt bana så den kunde inte få grepp. Men ändå, trots att Focus RS har 45hk mer än Golf R mk7 så hamnade den sist. A45 vann och Golf R tvåa. Det såg ut som att Golf R skulle kunna vinna med ännu mer om dom körde längre för den drog sakta men säkert iväg.
    Kontentan är att trots mer hk och även lättare så behöver inte det betyda snabbare och direkt vinst. Seaten i detta fallet kan mycket väl vara snabbare.

  12. #57
    räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Stockhome
    Inlägg
    1 564
    Ja, toppeffekt är verkligen inte allt. Medeleffekt är viktigare. Men båda motorerna på filmen ovan ha samma slagvolym och man tycker ju att en nyutvecklad motor borde prestera bättre pga den snabba utvecklingen på turbo-sidan idag.

    Såg filmen där Golfen spöade Focusen, pinsamt för Ford. Föraren klagade på den manuella lådan, men som du säger så såg det ut som att Forden inte hade en chans oavsett.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

  13. #58
    Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Ort
    Stockholm/Norrort
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Inlägg
    8 160
    DSG kan göra stor skillnad ja.
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

  14. #59
    räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Stockhome
    Inlägg
    1 564
    Absolut. Men det ser ut som Fårrden inte orkar med ändå.

    Top Gear drag races #10: Focus RS vs VW Golf R vs Merc A45 AMG | Top Gear
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

  15. #60
    Registered User
    Namn
    Richard.M
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    sweden
    Inlägg
    145
    Tycker Hondan pinar på rätt bra med 400 hp iallafall (210 mätarfart är 200 verklig fart)
    Cupran med 400 hp är vassare dsg gör sitt till ( lite innan 210 mätarfart 200 verklig fart

    Seat leon Cupra 5f 280 hp

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •