Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 46
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Många är ju på Garaget idag.
    Haha, point taken!
    Lite synd dock. Har aldrig hängt på Garaget, och tvivlar starkt på att jag kommer börja.

Das Auto. Fjellners avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Läkemedelsdistributör
    Svårt att jämföra Garaget med Zatzy. Vi har bilar som gemensam nämnare. Vi är ett relativt litet forum medans Garaget har väldigt mycket annat än just bara forum. Zatzy är även mer nischat medans Garaget är mer folkligt och passar de flesta och är väldigt brett i sin målgrupp. Jag kan även berätta att det läggs enormt mycket mer resurser på Garaget än vad det gör på Zatzy.

Sen att Zatzy verkligen behöver storsatsa för att hänga med 2015 är jag medveten om och hoppas verkligen att det sker!
    Tycker det är otroligt lätt att jämföra garaget med Zatzy faktiskt.
    Och ja, Zatzy är ett litet forum idag men det har inte alltid varit så!

"Flest uppkopplade användare samtidigt var 4 485, 2011-01-29 klockan 11:16."

Alltså har Zatzy tappat ca 90% av aktiviteten på 4 år, eller 22,5% per år sedan 2011.
    Det är otroligt dystra siffror i en tid där internet iprincip tagit över vardagen.
    Då måste man ju fråga sig varför?
    Att skylla på FB, Instagram, GrindR, Sommar med Ernst och allt sånt funkar inte.

Och då måste jag fråga vad Zatzys nisch är egentligen?
    En gång i tiden var det Streetracing men nämner man det nu blir man nästan hängd.

Det känns lite som att Zatzy måste hitta sin nisch och sedan jobba utifrån det.
    Hitta nischen och tryck upp klistermärken/kläder så att namnet syns bland målgruppen man siktar på!

Zatzy behöver verkligen en nystart!
    Volkswagen Passat Variant 1.8T 2002 "AIRLIFT Autopilot V2"
    Volvo 740 Trackday/Bilstein
    Mercedes-Benz E320 Avantgarde

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Fjellner Visa inlägg
    Tycker det är otroligt lätt att jämföra garaget med Zatzy faktiskt.
    Och ja, Zatzy är ett litet forum idag men det har inte alltid varit så!

"Flest uppkopplade användare samtidigt var 4 485, 2011-01-29 klockan 11:16."

Alltså har Zatzy tappat ca 90% av aktiviteten på 4 år, eller 22,5% per år sedan 2011.
    Det är otroligt dystra siffror i en tid där internet iprincip tagit över vardagen.
    Då måste man ju fråga sig varför?
    Att skylla på FB, Instagram, GrindR, Sommar med Ernst och allt sånt funkar inte.

Och då måste jag fråga vad Zatzys nisch är egentligen?
    En gång i tiden var det Streetracing men nämner man det nu blir man nästan hängd.

Det känns lite som att Zatzy måste hitta sin nisch och sedan jobba utifrån det.
    Hitta nischen och tryck upp klistermärken/kläder så att namnet syns bland målgruppen man siktar på!

Zatzy behöver verkligen en nystart!
    Ja Streetrace är ju inte vad det en gång var och samtidigt har Zatzy inte fått in särskilt många nya yngre förmågor vilket är väldigt tråkigt. Det finns inget enkelt svar på varför vi inte är lika stora som Garaget, men om vi hade satsat lika mycket som dom bakom Garaget så hade det varit kul att jämföra :=)
    BILSNACK | crew

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Vad är det för problem med inloggningen?

.
    Porsche 964 C2

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Vad är det för problem med inloggningen?

.
    Har samma strul, ser ut som att man inte är inloggad fast man är det.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Har förklarat för dig ett antal gånger nu att det går alldeles utmärkt att ladda upp bilder direkt på sajten. Sen att aktiviteten här inte är som den var för många år sedan är pga andra orsaker. Man har tillgång till Instagram och Facebook direkt i mobilen där man dessutom kan ladda upp en bild eller ställa en fråga på nolltid jämfört med forum. Aktiviteten var relativt låg innan det nya gränssnittet kom på plats.
    Nu gällde ju detta inte direkt mig utan bilpedanten med sin tråd om sin El Camino...Kikade du på länken?

Så det är ju inte bara jag som har det problemet. Dessutom, innan kunde man ladda upp 5 i taget. Nu, om det öht fungerar så är det en och en som gäller.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Så det är ju inte bara jag som har det problemet. Dessutom, innan kunde man ladda upp 5 i taget. Nu, om det öht fungerar så är det en och en som gäller.
    Japp multiuppladdning funkar inte. Det är en och en som gäller även för mig.
    Alla som generaliserar är idioter!

Administrator C.Devs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2012
    Problemet med inloggningen är löst cookisar som benämndes fel av misstag.
    biturbodiesel

Administrator C.Devs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2012
    Hah! Lyckades hitta den förbannade inställningen som begränsat er att ladda upp FLERA bilder samtidigt!

Så nu gott folk, när ni klickar på "Hantera bifogade filer" så kommer en mer Avancerad version upp där ni kan få en överblick på uppladdade tidigare bilder, samt justera och hantera dom före insättning på sidan.

Detta minskar förhoppningsvis behovet att använda externa bildtjänster för länkning.

PROVA ÅTMINSTONE tack
    biturbodiesel

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    testar lite...
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Funkar bättre, bilden blir iallafall uppladdad nu men när jag trycker klar i bildhanteringsrutan blir jag skickad till Molway.com

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Ja Streetrace är ju inte vad det en gång var och samtidigt har Zatzy inte fått in särskilt många nya yngre förmågor vilket är väldigt tråkigt. Det finns inget enkelt svar på varför vi inte är lika stora som Garaget, men om vi hade satsat lika mycket som dom bakom Garaget så hade det varit kul att jämföra :=)
    Det krångliga svaret är att Garaget lyckades attrahera de yngre förmågorna genom att inte fokusera på tjänstebilar och frågor om fortkörning borde liknas vid folkmord.
    Lägg sedan till att en del profiler försvunnit av olika orsaker och att intresset för bilar svalnat lite så är det inte så lätt.

När jag reggade mig så var ju filmer på streetrace vardagsmat i media-delen och folk pulade ner turbos lika stora som italienska småbilar i sina stackars bilar för att försöka bli snabbare. Ivrigt påhejade av andra som tyckte det var fränt.
    Hur många såna projekt finns på denna sida jämfört med t.ex. garaget?

Om sorteringsfunktionen fungerar så är det 22 projekttrådar som varit aktiva under 2015. Egmont kan ju fråga sig själva om det är en bra utveckling..
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Registered User Norrhyttans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Problemet kan vara att forumet har åldrats med sina medlemmar, utan att någon direkt tillväxt funnits.
    Jag själv körde streetracing under 1990-talets första halva. Nu är jag 45 år och kör gubbdieselkombi. Egentligen skulle jag inte ha ett dugg att hämta på Zatzy, om forumets utveckling varit sund, ändå är jag här. Varför? Jo, för att forumet blivit gubbigare i samma takt.
    Bra för mig, mindre bra för forumets fortlevnad.

För övrigt är jag medlem på ett cigarrforum som har bättre snurr än Zatzy. Det borde ju mana till eftertanke.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Jag har i det längsta dragit mig för att använda Ad-Block på Zatzy, just för att jag tycker om forumet och vill att det ska leva vidare och frodas.

Idag kände jag dock att Egmont har pissat mig i ansiktet med all denna jävla reklam tillräckligt länge!! Ad-Block Plus aktiverad och FYHELVETESJÄVLAR vad skönt det var! Nu går det ju att använda sidan igen! Rekommenderas starkt!

Före:
    Namn:  Skärmavbild 2015-04-30 kl. 13.23.33.jpg
Visningar: 133
Storlek:  235,2 KB

Efter:
    Namn:  Skärmavbild 2015-04-30 kl. 13.23.48.png
Visningar: 133
Storlek:  1,09 MB

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Oj! Se där ja! Får bli att installera Chrome här också och köra AdBlock.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •