Bilsnack
Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3678910111213
Resultat 181 till 188 av 188
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av V6:an Visa inlägg
    Leafen har mycket riktigt ingen kylning, däremot reglerar den regenereringen beroende på status på batteriet, är batteriet fulladdat regenereras inget alls sedan ökas det på successivt vartefter man kör. (visas visuellt med cirklar som tänds upp på instrumenteringen)
    ...vad han sade!
    Mitt inlägg var bara tänkt att belysa just regenerering - som absolut är beroende av aktuell laddstatus.

Registered User Jocce81s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Fabrikschef
    Ryktet säger att det kommer bli en till Teslaförare på Zatzy..öh.."Bilsnack" om ca 2-3 månader

/Jocce
    Min fotosida: http://www.jocce.se

Fotointresserad? Besök: http://www.fotointresse.se

Registered User V6:ans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2003
    Citat Ursprungligen postat av Jocce81 Visa inlägg
    Ryktet säger att det kommer bli en till Teslaförare på Zatzy..öh.."Bilsnack" om ca 2-3 månader

/Jocce
    En ökning med 100% är ju inte illa... :-)
    Nissan Leaf, Honda FR-V, Mazda RX-8, VW UP

Registered User Norrhyttans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av dstr Visa inlägg
    Teslan är världens bästa bil. (Tesla som företag är ungt och tampas med tillhörande problem). Jag har dock svårt att hitta en bil som är ens hälften så bra. Därför är det lite märkligt hur Tesla (och andra) håller på och skarvar med prestandasiffror, pris osv. Har man upplevt den så behövs det inte.
    Det beror ju på behoven. Jag skulle aldrig kunna köra någon elbil över huvudtaget, som räckvidden är idag. Åker väldigt sällan korta sträckor. Jag behöver en bil som tar mig 100-150 mil per dag, på så pass kort tid att jag dessutom hinner med minst åtta timmars arbete när jag är framme. Jag stör mig enormt på att min nuvarande bil har så liten tank att jag inte ens kommer 100 mil utan att tanka. Även den dagen elbilarna går 100 mil på en laddning krävs det riktigt snabb laddning för att de ska bli attraktiva för mig. Och en prislapp på runt 300k, eftersom jag inte kan ha tjänstebil.
    Men som andrabil till familjen tror jag inte det tar så många år innan vi har en elbil. Vår andrabil används dagligen och går som mest 10 mil per dag.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    sitter du 10-15 timmar i bilen per dag + 8 timmars arbete uppe på det? Hoppas inte det är så 5 dagar i veckan

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    sitter du 10-15 timmar i bilen per dag + 8 timmars arbete uppe på det? Hoppas inte det är så 5 dagar i veckan
    Ibland står bilen 2-3 veckor utan att ens startas. Men det hör väl knappast hit? Poängen är att när jag åker bil behöver jag lång räckvidd.

Registered User V6:ans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2003
    Citat Ursprungligen postat av Norrhyttan Visa inlägg
    Det beror ju på behoven. Jag skulle aldrig kunna köra någon elbil över huvudtaget, som räckvidden är idag. Åker väldigt sällan korta sträckor. Jag behöver en bil som tar mig 100-150 mil per dag, på så pass kort tid att jag dessutom hinner med minst åtta timmars arbete när jag är framme. Jag stör mig enormt på att min nuvarande bil har så liten tank att jag inte ens kommer 100 mil utan att tanka. Även den dagen elbilarna går 100 mil på en laddning krävs det riktigt snabb laddning för att de ska bli attraktiva för mig. Och en prislapp på runt 300k, eftersom jag inte kan ha tjänstebil.
    Men som andrabil till familjen tror jag inte det tar så många år innan vi har en elbil. Vår andrabil används dagligen och går som mest 10 mil per dag.
    Ja du skall nog inte ha elbil... snarare helikopter!!! :-)
    Hoppas du får bra reseersättning eller har en hysterisk månadslön... 150mil x 40:-/mil = 6000:- per dag....

Men du har helt rätt i att dagens elbilar inte är för alla behov, men många skulle kunna byta en av två bilar till el tex.
    Nissan Leaf, Honda FR-V, Mazda RX-8, VW UP

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av V6:an Visa inlägg
    Hoppas du får bra reseersättning eller har en hysterisk månadslön... 150mil x 40:-/mil = 6000:- per dag....
    Reseersättningen är samma oavsett miltal, vet inte exakt vad jag har men några 40 kronor är det inte. Jag tror nog inte att jag är ensam om att inte bli rik på körda mil, men jag klagar inte. Har i gengäld inga resor till och från jobbet som många andra har (kontoret hemma).
    150 mil på en dag är extremfall, men att det närmar sig 100 är ganska vanligt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •