300 mil i P85D - Sidan 9
Bilsnack
Sidan 9 av 13 FörstaFörsta ... 2345678910111213 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 188
    räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    10+ laddstopp och 72 timmar senare är han framme. Hade gått snabbare med en VW Up.

Framme på franska Rivieran - auto motor & sport
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

JESTEM HARDCOREM
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2001
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    10+ laddstopp och 72 timmar senare är han framme. Hade gått snabbare med en VW Up.

Framme på franska Rivieran - auto motor & sport
    En körupplevelse extraordinaire som har lärt mig något viktigt: ha inte för bråttom. Man missar så många upplevelser efter vägen om man bara står på till målet.
    Samtidigt som bränslekostnaden landar på 0:-. Nog för att en VW Up är bränslesnål...

Och har man så bråttom så ska man nog låta bilen stå och ta flyget istället.

Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Jag förstår verkligen inte varför du ångar på om bränslekostnad. Bilen kostar ju fortfarande över 100 kr/mil att köra.

Fast han har ju inte direkt fått välja de vägar han ville. Men sväljer det med hull och hår eftersom han slapp tanka. Någon annan har ju stått för bilen men bränslet står journalisterna för det mesta för själv, klart han är nöjd.

Jag avskyr min bils minimala tank på 55 liter som kräver tankstopp var 70e mil om man ligger och snittar 150 km/h. Skulle aldrig överleva en långresa i en Tesla utan att bryta ihop.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Hur miljövänlig är egentligen en elbil?
    Elbilar i Europa dåliga för miljön - NyTeknik
    BILSNACK | crew

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Jag avskyr min bils minimala tank på 55 liter som kräver tankstopp var 70e mil om man ligger och snittar 150 km/h.
    Jag skulle vilka påstå att det är nödvändigt med en bensträckare efter 70mil nonstop körning oavsett det beror på tankning eller ej. Att fylla i 55lit (vilket även jag tycker är lite) tar inte många minuter i anspråk.

Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Jag skulle vilka påstå att det är nödvändigt med en bensträckare efter 70mil nonstop körning oavsett det beror på tankning eller ej. Att fylla i 55lit (vilket även jag tycker är lite) tar inte många minuter i anspråk.
    Visst är det nyttigt, men skulle gärna slippa att tvingas och välja att stanna precis när och var jag vill. Men, som du säger, går det på ett par minuter att tanka och så finns det möjlighet att göra det i princip varannan mil överallt där jag rör mig med bil.

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Vad händer om batteriet tar slut i denna bil och man hat missat ladda den ? Hur ger man hjälp till en Tesla som står på vägen ?
    Push it to the Limit

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    Vad händer om batteriet tar slut i denna bil och man hat missat ladda den ? Hur ger man hjälp till en Tesla som står på vägen ?
    Bärgarna får börja ha bensindrivna elgeneratorer med sig
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

JESTEM HARDCOREM
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2001
    Jag förstår verkligen inte varför du ångar på om bränslekostnad. Bilen kostar ju fortfarande över 100 kr/mil att köra.
    Jag vet inte riktigt hur du räknar, men för mig (mitt företag) landar kostnaden på strax under 50:- per mil (vilket kan jämföras med min Ford Focus 1.6tdci kombi som låg på 39:- ! ) räknat på att jag kör 4000 mil per år (vilket jag taktat första halvåret med bilen, dvs 2000 mil).

Jämför med andra bilar i samma prisklass och prestanda, tex en E 63 AMG S. Där blir Teslan riktigt, riktigt billig, speciellt som tjänstebil.

edit: och då har jag räknat på Teslas restvärdesgaranti på 50% - jag tror dock bilen kommer ligga över 50% efter 3 år, så då blir milkostnaden än mindre...

JESTEM HARDCOREM
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2001
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    Flakbärgare till närmsta Supercharger brukar vara lösningen, men det ska till bra mycket för att misslyckas så fatalt. Bilen säger till när du passerar "point of no return" för att nå till en Supercharger.

JESTEM HARDCOREM
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2001
    Visst är det nyttigt, men skulle gärna slippa att tvingas och välja att stanna precis när och var jag vill. Men, som du säger, går det på ett par minuter att tanka och så finns det möjlighet att göra det i princip varannan mil överallt där jag rör mig med bil.
    Skillnaden med elbil är ju att du kan tanka den medan du gör annat, handlar, jobbar, tränar osv.

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Citat Ursprungligen postat av dstr Visa inlägg
    Samtidigt som bränslekostnaden landar på 0:-. Nog för att en VW Up är bränslesnål.

Tesla må vara ekonomisk men långt ifrån i denna sammanhang med utomlands resa. Det är jo direkt gratis att övernatta ett par nätter på hotell om inte dyrare än att tanka till och med samt som det är för alla förutom kanske journalister så är tiden pengar.
    Push it to the Limit

Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av dstr Visa inlägg
    Skillnaden med elbil är ju att du kan tanka den medan du gör annat, handlar, jobbar, tränar osv.
    Jobbigt att stanna och handla i 2 timmar var 20e mil på långresa kan jag tycka.

Men som sagt, som pendlarbil med laddmöjlighet på jobbet är den ju en tidssparare. Om man nu lever i den misären att man måste ta bilen till jobbet.

Go fast or dont go at all Fartgalens avatar
    Namn
    Johan A
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobbigt att stanna och handla i 2 timmar var 20e mil på långresa kan jag tycka.

Men som sagt, som pendlarbil med laddmöjlighet på jobbet är den ju en tidssparare. Om man nu lever i den misären att man måste ta bilen till jobbet.
    Hörru du! Resan till och från jobbet är ju höjdpunkten på dagen, iaf så här års! Och då tycker jag inte jobbet är tråkigt. Men detta var OT.
    EVERY DAY IS RACE DAY!!

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Norrmännen verkar ju inte lida, fan hela västkusten svämmar ju över av Teslor under sommaren. Sen när slutade planering vara ett moment i ens körning? Och ja de som kör från Norge till Stockholm verkar inte grina de heller.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •