Erfarenheter och åsikter kring bilaffärer
Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16
    Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006

Erfarenheter och åsikter kring bilaffärer

Hur var din senaste bilaffär? Föredrar du att göra affär via Blocket, KVD eller traditionell bilhall?

Namn:  645@70.jpg
Visningar: 1016
Storlek:  17,0 KB
    Länk till undersökning
    Netigate
    BILSNACK | crew

Granada rules
    Namn
    Jörgen ,
    Reg.datum
    nov 2002
    jag har alltid gjort bilaffärer via blocket och via vänner

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    6. Skriv in dina bästa tips eller varningar

- Håll er borta från zigenare.
    тектоник

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Bytte in min förra bil i och med att jag köpte nytt. Sist och slutligen kanske jag förlorade 5000kr jämfört med att sälja på blocket men å andra sidan så behövde jag inte ha 3146317 krånglande idioter som ringer i tid och otid.

Får se hur det blir nästa gång jag ska byta
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Registered User
    Namn
    Jörgen A
    Reg.datum
    jan 2006
    Byter bara in numera. Orkar inte med det krångel som det innebär att sälja på Blocket. Fick nog för ett antal år sedan när det i stort sett bara var otroligt oseriösa och dessutom väldigt otrevliga människor som tar sig en riktigt dålig attityd för att jag säljer en bil till "helt fel pris". Men ring inte på annonsen om det inte passar!
    Har istället jobbat upp en bra realtion med en lokal bilfirma. Visst, förlorar säkert några tusenlappar men det är så skönt att slippa krånglet med som tidigare sagt alla krånglande idioter.
    Subaru WRX STI -15
    Subaru Forester XT -13
    Westfield SEiw -07

Frontline
    Guest
    Sist jag sålde bil via blocket gjorde jag misstaget att skriva mitt nummer i annonsen, direkt när annonsen kommit ut ringer det en person och vill köpa min "car" pratar svengelska, jag ändrade till blockets "hemliga" nummer direkt, brukar även använda första kontakt via mail.

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    Citat Ursprungligen postat av Frontline Visa inlägg
    Sist jag sålde bil via blocket gjorde jag misstaget att skriva mitt nummer i annonsen, direkt när annonsen kommit ut ringer det en person och vill köpa min "car" pratar svengelska, jag ändrade till blockets "hemliga" nummer direkt, brukar även använda första kontakt via mail.
    Sålde en båt i vintras, lämnade aldrig något nr i annonsen utan första kontakten skulle ske via mail. Dum som man va använde jag min mail med för.efternamn@gmail.com. Tro fan att folk letade upp hemnr/mobilnr och ringde som idioter.

Nästa gång skapar jag ett fake mail.
    тектоник

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Vad säljer ni för bilar som drar till sig så mycket knäppskallar? Jag kör alltid blocket och man får sålla ut dårarna första halvtimmen så klart, sen ringer en seriös och allt är klart.
    BILSNACK | crew

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Vad säljer ni för bilar som drar till sig så mycket knäppskallar? Jag kör alltid blocket och man får sålla ut dårarna första halvtimmen så klart, sen ringer en seriös och allt är klart.
    Camaro, MB W124, Golf GTi och en trasig Xsara VTS. I olika annonser dock
    Sistnämnda genererade störst mängd idioter, att bara skriva "OBS bilen är inte körbar p.g.a. motorhaveri" verkar inte hjälpa...
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Billigt eller Svenssonmaterial kan man fan inte annonsera på blocket...

Och ang. undersökning ts länkade till: ". Hur ska du sälja din bil nästa gång det är dags?" hur fan ska jag kunna veta det!??

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Helt värdelöst att hålla på och sälja privat. Har fått ett inbytesvärde på 178' för min bil och vill ha 185' för den, men hålla på och tjafsa med en massa dryga individer för att tjäna 7000 kr...jag vet i fan om det ens är värt det alltså.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Helt värdelöst att hålla på och sälja privat. Har fått ett inbytesvärde på 178' för min bil och vill ha 185' för den, men hålla på och tjafsa med en massa dryga individer för att tjäna 7000 kr...jag vet i fan om det ens är värt det alltså.
    Hur länge måste du jobba om du ska tjäna in 7k efter skatt?

Sålde en bil i somras som vi blev erbjudna 40k för i inbyte, satte ut den för 59k på blocket och fick 56k efter 3 dagar.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Hur länge måste du jobba om du ska tjäna in 7k efter skatt?

Sålde en bil i somras som vi blev erbjudna 40k för i inbyte, satte ut den för 59k på blocket och fick 56k efter 3 dagar.
    Ca 3,9 dagar, så säljer jag den på 3 dagar så tjänar jag på det. Vi får se om jag orkar eller om jag lyxar till det och njuter av enkelheten i att bara lämna in den till handlaren.

Registered User
    Namn
    Rikard A
    Reg.datum
    okt 2005
    Sålde en bil för 5000:- för att snabbt bli av med den vilket visade sig vara ett dåligt val.
    Blev bland annat hotad via SMS om jag inte sålde till dom.
    Ett tiotal bjöd 5x pengarna om jag stod kvar som ägare.
    Två ville köpa men gick inte att genomföra ägarbyte via Transportstyrelsens app "mina fordon" pga att dom skulle skriva fordonet på morsan eller någon släkting.
    Men att bli hotad med att få halsen avskuren för att man inte säljer en billig bil käns lite i överkant.

aka Shortlegs Mange249s avatar
    Namn
    Magnus H
    Reg.datum
    sep 2003
    Polaren sålde en röd 850 med knappt 40k på mätaren... Köpeskillingen var runt 3000kr. Ett halvår senare hör killen av sig och anser sig ha blivit lurad för att lådan rasat(Aut). När min polare inte lyssnade ringde killen tills hans föräldrar istället och började tjafsa...

Och ja, killen passade in på alla fördomar om vilka som strular...

Jag har tröttnat på Blocket. Att köpa bil går bra, men att sälja är tortyr. Ju billigare bil, desto mer problem.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •