Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 28
    TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004

Inlåst i bil i 7 timmar

Batteriet dog ? då blev Christina, 65, inlåst i sju timmar | Nyheter | Aftonbladet

Hade hon kunnat ta sig ut på någon annat sätt förutom att slå sönder en ruta?
    тектоник

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Går det ens att framkalla detta på en S40? Handtaget är mig veterligen alltid master och kan alltid öppna dörren.
    /Henke

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    På min Golf finns ju funktionen att aktivera som innebär att om någon slår in rutan så kan de iallafall inte öppna dörren inifrån, kanske samma på denna Volvo.
    Golf GTI 35 Edition-12

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Jag förstår inte riktigt. Hon ska hämta ett papper i bilen och hoppar in i den, stänger dörren och låser? Eller hur låstes dörrarna?
    BILSNACK | crew

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    blockerat låsläge på x40 antar jag då hjälper det inte vad man än gör. men på nått sätt måste bilen låst sig och man har en stund på sig innan den blockerar dörrarna. men så jävla svårt kan det inte vara att panga en ruta. det är fördelen med att alltid ha en bältesskärare/glashammare på nyckelknippan.
    då slipper man sånna bekymmer dessutom vet man alltid var man har den.

När man kör buss är glashammarna väldigt sällsynta och får snabbt fötter =/
    så bästa investeringen jag gjort..20kr på volvo

Registered User Norrhyttans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt. Hon ska hämta ett papper i bilen och hoppar in i den, stänger dörren och låser? Eller hur låstes dörrarna?
    Precis, och givetvis plockade hon ur mobilen ur fickan innan hon satt sig i bilen och låste in sig.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

. LLLLLLs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg

När man kör buss är glashammarna väldigt sällsynta och får snabbt fötter.
    När jag var bussmekaniker satt det, förutom den lilla fjantiga glashammaren som "värstingarna" knyckte, en riktig brandyxa inne i förarutrymmet. Bra att ha för att slå ut rutor, eller övertala överförfriskade passagerare som inte kan betesej...

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av LLLLLL Visa inlägg
    När jag var bussmekaniker satt det, förutom den lilla fjantiga glashammaren som "värstingarna" knyckte, en riktig brandyxa inne i förarutrymmet. Bra att ha för att slå ut rutor, eller övertala överförfriskade passagerare som inte kan betesej...
    Jag förstår varför du bara var mekaniker och inte förare.

VROOOOOOOOM
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2005
    En polare råka ut för detta på S60 2001 för 1 år sen typ, var dåligt batteri när han skulle starta sen gick det inte öppna dörrarna ute eller inne från.

TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Men låser centrallåset för att det är dåligt batteri? Min gamla v70 -97 hade apdåligt batteri förra vintern men aldrig att dörrarna gick i lås av sig själv.
    тектоник

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Princevegeta[emoji769
    ;4741844]En polare råka ut för detta på S60 2001 för 1 år sen typ, var dåligt batteri när han skulle starta sen gick det inte öppna dörrarna ute eller inne från.
    Det är jag med på. Men tanten öppnade ju med nyckeln rent mekaniskt, inte med fjärren. Går dörren verkligen i lås när man stänger den då?

Robin Abrahamsson
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Verkstadsadministration
    Jag kan tala om att det kan vara riktigt svårt att få sönder en ruta om det är härdat glas. Jag skulle för 2 somrar sedan in och handla lite snabbt och lämnade hunden kvar i bilen. Nycklarna hade jag visst lämnat kvar i mugghållaren i bilen varpå hunden kliver på låsknappen. Det var ca 30 grader varmt och var tvungen att få ut hunden. Lånade en hammare i affären och kängade på rätt kraftigt på höger bakruta. Hammaren studsade. Tog 2 handgrepp och slog igen. Samma grej. Tog i en sista gång då pajade den. Men rörelsen fortsatte så jag skar sönder pekfingret och fick glassplitter i ledkapseln. Då är jag 1.87 och väger 90kg samt var 26 år. Tror en 65 årig dam får väldiga problem i samma situation. Bilen var en focus från 2013

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Robin_5speed Visa inlägg
    Jag kan tala om att det kan vara riktigt svårt att få sönder en ruta om det är härdat glas. Jag skulle för 2 somrar sedan in och handla lite snabbt och lämnade hunden kvar i bilen. Nycklarna hade jag visst lämnat kvar i mugghållaren i bilen varpå hunden kliver på låsknappen. Det var ca 30 grader varmt och var tvungen att få ut hunden. Lånade en hammare i affären och kängade på rätt kraftigt på höger bakruta. Hammaren studsade. Tog 2 handgrepp och slog igen. Samma grej. Tog i en sista gång då pajade den. Men rörelsen fortsatte så jag skar sönder pekfingret och fick glassplitter i ledkapseln. Då är jag 1.87 och väger 90kg samt var 26 år. Tror en 65 årig dam får väldiga problem i samma situation. Bilen var en focus från 2013
    Gjorde ungefär samma sak. Låste in nycklarna i min Honda Accord och skulle slå in en ruta med en stor sten. Slutade med att jag blödde som en gris och fick splitter i hela bilen. Riktigt duktigt jobbat av mig
    BILSNACK | crew

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Utifrån in är svårare, inifrån ut är lättare.
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User Kugghjuls avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2008
    I och med att bilen har låspinnar, borde det inte ha fungerat med att dra upp en låspinne?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •