Film: Om ni gillar OBD2 spana denna
Bilsnack
Resultat 1 till 7 av 7
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001

Lightbulb Om ni gillar OBD2 spana denna

Jag håller på att leka lite med en egen färddator

Tar ut datat ur OBD2 diagnostikuttaget, kör in det i en liten dator, sen renderar jag grafik som jag visar i en vanlig DVD stereo.

350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Gotta love dina nörderier!

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Noice! Även om att köpa en OBD2-scanner för 50kr från kina på eBay och köra Torque-appen ger ungefär samma resultat och lite mindre bökigt?
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Noice! Även om att köpa en OBD2-scanner för 50kr från kina på eBay och köra Torque-appen ger ungefär samma resultat och lite mindre bökigt?
    Ja resultatet är ungefär detsamma, jag gillar dedikerade saker dock den här är alltid på nu. Kan toggla dit från ratten typ Radio->DVD->MP3-Bluetooth->Video

Detta projektet är ungefär en 4 av 10 på min skala. Det är alltid lite extra bök med hårdvara.

Just nu har jag lagt till en graf som visar medelvärdesförbrukning per km/h i 1km/h intervall.
    Så den "spelar in" all körning och så kan man se var man har mest bränsleekonomi.

Så typ ska du köra 30 mil så kan man lägga sig på exakt rätt hastighet == $$$ att spara

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Ja resultatet är ungefär detsamma, jag gillar dedikerade saker dock den här är alltid på nu. Kan toggla dit från ratten typ Radio->DVD->MP3-Bluetooth->Video

Detta projektet är ungefär en 4 av 10 på min skala. Det är alltid lite extra bök med hårdvara.

Just nu har jag lagt till en graf som visar medelvärdesförbrukning per km/h i 1km/h intervall.
    Så den "spelar in" all körning och så kan man se var man har mest bränsleekonomi.

Så typ ska du köra 30 mil så kan man lägga sig på exakt rätt hastighet == $$$ att spara
    Haha, coolt!!
    Folk med foliehattar kommer att varna dig för att folket från oljebolagen kanske kommer och tar dig!

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Haha, coolt!!
    Folk med foliehattar kommer att varna dig för att folket från oljebolagen kanske kommer och tar dig!
    Man kanske skulle ge sig på att göra en ANPR som scannar bakåt. Sen hålla den uppdaterad med bla civilare.

gammel ligist -TLM-s avatar
    Namn
    Tom W
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Lär folk att köra!
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg

Låter väldigt intressant! Återkom med film!
    11.90 - 181km/h med vinterbilen! :)
    9.93 - 221 km/h på bakhjulen! Nu börjar jakten på en 8:a! ;)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •