Bilsnack
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 24 av 24
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Dåså, då får man hoppas bilfirman ordnar detta, uppdatera gärna med hur detta slutar sen.

VAC 413hk @ 8800 rpm fdes avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Konsult
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Dåså, då får man hoppas bilfirman ordnar detta, uppdatera gärna med hur detta slutar sen.
    Helt sjukt detta.

Det är inte direkt en liten okänd bilskojjare, utan en Aut. ÅF .

Inväntar hans godkännande.

Och kostnaden för dom är peanuts, måste vara jobbigare att ha mig som ligger på och försöker få ett godkännande att lämna in bilen.

Nu skulle MrCap ringa alt gå dit och prata me dom då detta är som teater.

Hjälper inte detta, så trycker jag på knappen då jag har bildbevis, vittnen samt besiktning av oberoende rekondare, och går vidare med ärendet.
    zatzy.com| BMW

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av fde Visa inlägg
    Pratade även med en Advokat idag och det är Bjurkell Bil som bär yttersta ansvar över vad som sker på deras arrenderade mark btr inhyrd arbetskraftz
    . De får i sin tur göra upp i godo med målerifirman, då de inte ser ut att ha ett avtal mellan parterna.
    Då var man inte helt ute och cyklade då..
    Alla som generaliserar är idioter!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Vad bar det för bil?
    BILSNACK | crew

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Konsult
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Vad bar det för bil?
    Min dagliga BMW Tour vagn, som blivit mera utställning än vardag.
    zatzy.com| BMW

Vit med rosa nyans! OLINs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Jag jobbar som säljare för ett annat trafiklinjeföretag här i Sthlm och det är ofta kund ber oss handmåla rutorna då de inte fått bort bilar från sina parkeringar.

Men att måla en ruta under tiden du bara är inne på bilfirman låter absurt. Vi har dock tjocka plankor och målar väldigt nära marken så det inte ska damma upp på bilarna.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Konsult
    Citat Ursprungligen postat av OLIN Visa inlägg
    Jag jobbar som säljare för ett annat trafiklinjeföretag här i Sthlm och det är ofta kund ber oss handmåla rutorna då de inte fått bort bilar från sina parkeringar.

Men att måla en ruta under tiden du bara är inne på bilfirman låter absurt. Vi har dock tjocka plankor och målar väldigt nära marken så det inte ska damma upp på bilarna.
    Ja kort sammanfattat är det respektlöst och 0 hjärna att göra på detta sätt, hur svårt är det att stega 10 meter in och kolla om det är någon som äger bilen inne i bilhallen då min bil var just vid tidpunkten den enda bilen som stod parkerad!

Skulle kunna skriva en mindre bok om detta!

Måleriföretagets ägare är född 1990 och vet inte så mkt om lag och rätt eller hur man uttrycker sig i text.
    Skulle jag cc:a in hans mailsvar så skulle ni skriva polisanmäl killen direkt, men som diplomat man är tänker man att rättvisa borde kunna infria sig genom lite vanligt folkvett, men inte i denna situation som det verkar.

När jag parkerade dagen efter utanför bilfirman och gick in står anläggningschefen och glor på mig och utbrister kan du vara snäll och ställa dig nere på kundparkeringen. Jag svarar: nej tyvärr det kan jag inte! Han svarar igen: kan du ställa ner bilen på parkeringen? Nej det kan jag inte för igår när de var här och målade parkeringsrutor så sprutade de ner min bil svarade jag.

Svaret blev så morbilt udda att aha, vill du inte ha en vit bil då och hånler mig rakt i ansiktet!

Han orkar inte ens maka sig ut och titta på bilen, utan går åt andra hållet in i byggnaden.

Jag följer efter för att få prata med honom om hur vi löser detta?

Han är så otroligt ohjälpsam och vill inte hjälpa till.

I samma ögonblick stolpar en kille från MrCap in och ska lämna en bil de hade haft på rekond.

Anläggningsansvarige säger efter mkt om och men när ska du in på rekond nästa gång, och underförstått menar om jag ändå inte ska lämna in bilen på rekond så jag kan betala detta!!!!
    Efter en mindre surt svar, säger han att jag ska åka ner och visa upp bilen för MrCap så de får göra en bedömning.

Väl nere hos MrCap går vi genom bilen och upptäcker då även bucklan samt repan upptill på vänster framskärm där han med kartongbiten halvsatt när jag och min mor kom ut från Bjurkells Bil.

Jag har sedan dess då tänkt att detta löser sig och mejlat samtliga bilder till anläggningschefen som underlag samt MrCap har även ringt och berättat hur de bedömde "skadorna" att den måste poleras om.

Svaret efter ca 3 mejl blev att jag ska kontakta målarfirman direkt och ringde honom samt mejlade samma bilder till honom och får ett svar som är så huvudlöst om att jag håller på med försäkringsbedrägeri och vill veta vart jag bor och är allmänt hotfull i text, när jag skickar tydliga bilder samt att han vet stt jag har dels min mor samt bilförsäljaren som vittne och utlåtande från MrCap.

Efter detta kände jag att jag kommer inte komma så mkt längre med denna person om jag inte polisanmäler honom för olaga hot och förtal som sen läggs ner. Så det jag har som alternativ är att stämma företaget.

Sedan har jag försökt mejla till bjurkells och cc:ade målarfirmans mailsvar och ringt mm, men anläggningschefen är oanträffbar helt plötsligt sedan 3 dagar trots att han är på plats, så jag måste åka dit och prata med honom.

Men ville först veta vem det är som ska stå för kalaset och bär ansvar vilket jag fick svar på idag genom advokat.

Vedervärdigt är ordet!

Här är vi nu
    Senast redigerat av fde den 2015-06-11 klockan 02:19.
    zatzy.com| BMW

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Härligt! Låter som du har en livad tid framför dig! Men hey, nu är det snart semestertider... du har all tid i världen att ägna åt dessa idioter! Makalöst! Man blir så jävla sur när sånt här händer! Hur jävla svårt ska det vara att ta sitt ansvar när man strular till det? Tycker att det är bra att du hänger ut företaget när de beter sig såhär.
    Alla som generaliserar är idioter!

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    "VI SÄTTER KVALITET I FOKUS" står det om målarfirman på alla bolag...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •