Hitta smitare i Stockholm - Svart Golf ~14 med orange logga - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 63
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    orka ..
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    De här lirarna kommer nog gå fria.. blåljuger så att dom borde skämmas. Troligtvis kommer man väl inte kunna knyta någon till brottet och då går dom väl fria? Förutom han som lämnade in bilen på verkstad åt sin polare..

Rammade Malin, 30 ? i dag börjar rättegången - DN.SE
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Flottstocksintendent Grimreapers avatar
    Namn
    Mattias E
    Reg.datum
    aug 2001
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    De här lirarna kommer nog gå fria.. blåljuger så att dom borde skämmas. Troligtvis kommer man väl inte kunna knyta någon till brottet och då går dom väl fria? Förutom han som lämnade in bilen på verkstad åt sin polare..

Rammade Malin, 30 ? i dag börjar rättegången - DN.SE
    Tveksamt om han går fri, men 2 års fängelse blir det nog inte, säkert ett lägre straff, tur nog är han en lögnare vilket uppdagats och vilket han har erkänt, sen har han 2 vittnen i bilen som poekar ut honom som förare av fordonet.
    Har svårt att se att tingsrätten ska gå på gärningsmannens utsago om en annan förare, men att han inte vill peka ut vem.

Den tekniska bevisningen ser ändå gansk ok ut, DNA binder honom som förare och återfinns på rattens nedre del.
    Nu är ju frågan hur tungt dom vägs in av tingsrätten då provtagningen skett ganska långt efter olyckan.

Mvh

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Vilka ynkliga människor det finns. Fan vad man skulle vara stolt över sin avkomma som förälder... Gissningsvis skulle man bitter ångra att man inte krossade sin pung med en sten 30 år tidigare.

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Körde på Malin, 30 ? döms till böter | Krim | Nyheter | Aftonbladet

Dagsböter. Det är ta mig fan ett sinnessjukt jävla skämt till land som vi lever i.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    De är ju fan sämst
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Nu skyddar jag absolut inte föraren. Det han gjort fel är att inte erkänna direkt det är mycket skamligt!!

Men cyklisten är den som cyklat mot rött påväg till en fest (kan cyklisten även hunnit förfesta innan? kanske lätt berusad? även det mot lagen) Om vi nu ska gå efter vad lagen säger angående olyckan och inte själva efterspelet där en feg jäkel inte kan erkänna sitt fel.

Finns mycket vi inte vet och det media rapporterar borde alla veta är inte hela sanningen ibland ens halva.

IGEN förarens oförmåga att bara stanna kolla hur det gått med cyklisten och invänta polis/ambulans är helt åt helvete och han borde nog kanske fått något hårdare straff för smitningen.

Jag har en personlig erfarenhet av att köra på en person i ca 40-50km/h och vet vilken chock man kan hamna i det smällde ordentligt och fronten + rutan blev rätt förstörd. Jag hade vett att stanna och skrika på folk i närheten om hjälp i tron att jag faktisk dödat en person. Dock var jag inte skyldig till själva olyckan! jag var nästan ett offer kan man säga av hemsk situation pga av att en annan inte respekterat trafiklagarna.

Det är lätt för oss att sitta och dömma här men om cyklisten är vållande till själva olyckan så känns väl fängelse kanske lite att ta i för personen som kört i bussfil men hade grönt? Då är väl dagsböter nästa lämpliga? och skadestånd skall väl inte den som vållat olyckan få OM cyklisten cyklat mot rött?

Försöker bara ge en bredare syn på hela det som hänt. Vet inte mer än det som skrivits i tidningar dock.
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Nja... Dagsböter...
    Oavsett cyklistens rätt eller fel så gör smitningen (och att man i efterhand försökt dölja - då borde väl eventuell chock ändå ha lagt sig?) att jag anser fängelse högst lämpligt.
    Men så kan jag tycka att Sverige har väl klena straff överlag.

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Spelar ingen roll om man kört mot rött eller grönt, om man kört i bussfilen eller på ett spårvagnsspår, kör man halvt ihjäl en medtrafikant och bara lämnar personen åt sitt öde för att rädda sitt eget skinn, så har man redan gjort sig förtjänt av mer än böter. Svenska straff är överlag ett hån mot normala människor.

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    – Malin har straffats så oerhört mycket hårdare än vad den som orsakade olyckan gör. Hon har suttit instängd på sjukhus i tre månader. Det är klart det känns orättvist.

Det är här jag stör mig lite. Malin har cyklat mot rött och han kört i bussfilen men det är grönt (för bussar bara såklart).

Jag anser att de bägge har brustit i omdöme och brutit mot lagen bägge två. Menar Malins mamma att det är föraren som är orsaken till olyckan (enbart han) så tänker man inte rätt.
    Facebook

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    [I][B]Det är här jag stör mig lite. Malin har cyklat mot rött och han kört i bussfilen men det är grönt (för bussar bara såklart).
    Är det till 100% fastställt att hon cyklat mot rött?

Oavsett borde, som sagt, smitningen och försöket att dölja brottet ge smitaren ett högre straff.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Är det till 100% fastställt att hon cyklat mot rött?

Oavsett borde, som sagt, smitningen och försöket att dölja brottet ge smitaren ett högre straff.
    Det står så men är citerat från försvaradvokaten. Smitningen är grov vet inte varför dom förminskar den i domstolen men somsagt man måste nog tagit del av allt under domstolens förhören, polisrapport och vittnen för att förstå helheten.
    Facebook

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Vad som har skrivits tidigare så ska ha pågått en tävling så att det var löpare i cykelbanan och på grund av det dirigerades cyklisterna ut i bussfilen redan vid Slussen och hon har inte varit på väg över något övergångsställe. Ett vittne har sagt att golfen tutade på två andra cyklister i bussfilen en bit tidigare också.

Det är inte heller bevisat att det var grönt i bussfilen utan att det inte behöver ha varit rött bara för att bilarna har rött.
    Senast redigerat av Maciej EVO VI den 2015-09-17 klockan 14:16.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Det är lätt för oss att sitta och dömma här men om cyklisten är vållande till själva olyckan så känns väl fängelse kanske lite att ta i för personen som kört i bussfil men hade grönt? Då är väl dagsböter nästa lämpliga? och skadestånd skall väl inte den som vållat olyckan få OM cyklisten cyklat mot rött?
    På platsen är det så att tre filer (1st v-svängande, 2st rakt fram) är markerade med vanliga rödljus. Filen längst till höger längs bergväggen är bussfil, markerad med busstrafikljus, dvs ej vanliga rödljus. Bussljusen och de vanliga trafikljusen är inte synkroniserade på ngt vis. Har själv kört i bussfilen där ngn gång när det var jäkligt brådis, och det är jävligt läskigt just för att det är ett övergångsställe där de gående ofta bara knallar på i tron att samtliga signaler lyser rött.
    Men är man bilförare ser man ju att alla andra bilar står still och oavsett sp saktar man ned just för att det är ek så dodgy korsning. Bara ett riktigt pundhuvud öser igenom där. Bussarna som kör har ju en helt annan överblick över vad som händer på lvergångsstället.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Att föraren är idiot vet vi redan men det måste tyvärr bevisas också.

Det kan ha varit rött för bussar också men har inte kunnat bevisas.
    Föraren kan ha varit påverkad men det har inte kunnat bevisas.
    Föraren körde en bra bit över tillåten hastighet men man har inte kunnat bevisa hur långt över.

Malin som vart påkörd har inget minne av olyckan och därför har inte hon kunnat berätta något, var fler cyklister ute i bussfilen tidigare men man kan inte säkerställa att Malin också cyklade i bussfilen hela vägen eller om hon svängde ut vid övergångsstället.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •