Chrysler Sebring/Stratus Cab, nåt att ha?
Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17
    Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation

Chrysler Sebring/Stratus Cab, nåt att ha?

Jag vill ha en glassätarcab. Inget desto mer avancerat skäl.

Dessa två modeller känns rätt intressanta. Hyfsat rymliga och inte så värst fula och V6 med automatlåda verkar vara vanligt.
    Men då är det ju dendär detaljen med 90-tals jänkare och kvalitetsrykte.. Hurpass bra fungerar dessa? Min erfarenhet från Chrysler är bekantas föräldrar som haft en Voyager och där är de flesta rätt så nöjda men det säger ju inte så mycket
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Någon kvalitetskänsla får du inte, men det vet du ju redan. Beprövad gammal teknik och rykte om att ha krånglande automatlåda.

Är det en väl servad pärla med autlåda som växlar perfekt och att oljan inte luktar bränt/gorgonzola så är det väl bara att slå till! Stora och rymliga är dom

Vilken budget har du?
    BILSNACK | crew

Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Nä alltså, jag förväntar mig mest plastig plast och utseendemässigt vräkiga skinnstolar

Budget är under 30, ju närmare 20 desto bättre.

Golf finns ju också men.. Mk3:an är säkert bra. Men den ser ju så fruktansvärt tråkig ut. Mk1-cabben är klart coolare och är kanske en kandidat men de är ju rätt små.
    Peugeot 206cc har en kollega och är jättenöjd men jag måste ducka för att inte slå huvudet i taket så den faller bort. Renault Megane finns också inom budget men faller på samma kriterium som Golf mk3.

Vill ju helst ha en bil som ser lite rolig eller vräkig ut. Det är ju inget vettigt bilköp det rör sig om så varför ens låtsas som det?
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av zoddri Visa inlägg
    Nä alltså, jag förväntar mig mest plastig plast och utseendemässigt vräkiga skinnstolar

Budget är under 30, ju närmare 20 desto bättre.

Golf finns ju också men.. Mk3:an är säkert bra. Men den ser ju så fruktansvärt tråkig ut. Mk1-cabben är klart coolare och är kanske en kandidat men de är ju rätt små.
    Peugeot 206cc har en kollega och är jättenöjd men jag måste ducka för att inte slå huvudet i taket så den faller bort. Renault Megane finns också inom budget men faller på samma kriterium som Golf mk3.

Vill ju helst ha en bil som ser lite rolig eller vräkig ut. Det är ju inget vettigt bilköp det rör sig om så varför ens låtsas som det?
    Mk1 cabbe är ju skit trevliga! Haft 2 stycken själv
    BILSNACK | crew

Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Den är ju helt klart cool jo Men jag är snudd på 190cm och viktmässigt matchar jag försvaret i valfritt lag i amerikansk fotboll. Så jag är rädd för att den kan bli lite dryg att köra nån längre sträcka med.
    Vill ju helst inte att det ska vara jobbigt att åka på långresor

Senior user User219s avatar
    Namn
    .............
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Kanelbullekonsult
    Räkna med alla tekniska problem du kan tänka dig på dessa bilar, topplockspackning, oljeläckage, havererad servopump, krånglande lådor, bromsar, ABS, cab-problem, och alla andra elfel man kan tänkta sig, men man åker gött i dom
    Jag fixar din A/C

400/727 -73 &amp; 318/833 -76
    Namn
    Lars B
    Reg.datum
    apr 2001
    Känner till en Sebring 2,7 -05 sen den var ny, nu rullat ca 15000 mil, 3 eller 4 hjullager har bytts fram, original eller kända märken, lika kort livslängd på dem, bromsskivor bytt 6 st pga vinda (och klossar förstås), generator 2 ggr, en nedre länkarm fram, ett krängningshämmarstag fram, 2 batterier, har sen 10000 mil till och från gett felkod på fet blandning cylinderbank ett men perfekta värden på bes. så bara check engine lampan inte lyser så går den igenom bes. Trots allt det skulle jag nog rekommendera dem som sommarcab, delarna är billiga. Bör servas ofta för att inte få kamkedje relaterat haveri, typ var 600 mil (säg vad ni vill om det, olja är billigt) Jo en sak till, konstigt beteende från autlådan är ofta så enkelt som en dålig TPS givare.
    big block makes sense.

Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Förstår varför de är billiga
    Är det nåt generationsbyte där strax efter 2000 förresten? För med min budget skulle jag nog inte få en Chrysler nyare än 2000-2001..

Fördelen är ju att jag har en annan bruksbil så jag är ju inte beroende av att denna funkar. Förutom när jag blir sugen på glass då.
    Finns en hel del att fundera på. Kanske jag borde försöka dra på mig en Golfcab och se hur den passar också, bara för att ha lite referenspunkter..

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Funderat på Saab? Inte jätterymligt baksäte, men bättre än de flesta Saab 9-3 900 2.0T (185hk) cab /13.500 mil | Jönköping

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Vi har gått igenom två Chryslers en Stratus cab och en sebring cab vi har inte haft ett enda fel på dessa? frågan är då har våra varit på något sett undantag eller skriver de andra om måndagsexemplar eller bilar som körts av svin och aldrig servats?

Iaf, Det är plastiga och billiga bilar som sväljer folk & bagage som ingen annan cab. total avsaknad av körkänsla/väghållning hehe men riktigt sköna glidarbilar. Beter sig en typisk jänkar cab Jag gillade inte Stratusen lika mycket som Sebringen men det är ju en nyare bil så inte så konstigt kanske.
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Vi har gått igenom två Chryslers en Stratus cab och en sebring cab vi har inte haft ett enda fel på dessa? frågan är då har våra varit på något sett undantag eller skriver de andra om måndagsexemplar eller bilar som körts av svin och aldrig servats?

Iaf, Det är plastiga och billiga bilar som sväljer folk & bagage som ingen annan cab. total avsaknad av körkänsla/väghållning hehe men riktigt sköna glidarbilar. Beter sig en typisk jänkar cab Jag gillade inte Stratusen lika mycket som Sebringen men det är ju en nyare bil så inte så konstigt kanske.
    Visst är Sebring att köra lite som en Voyager med avkapat tak? Alltså själv körkänslan
    BILSNACK | crew

Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Funderat på Saab? Inte jätterymligt baksäte, men bättre än de flesta Saab 9-3 900 2.0T (185hk) cab /13.500 mil | Jönköping
    Ursäkta men nu pratar vi om 80-tals golfar och fallfärdiga jänkare och så kommer du med ett vettigt förslag? Vet hut!

Skämt åsido, saabtanken har slagit mig. Lite slätstruken design men troligen ett väldigt vettigt alternativ.

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Inte kört voyager men så kan det säkert vara
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Du kan ju utan problem få en E30 eller E36 cab för den pengen. Självklart en som behöver lite fix för att bli fin men det är väl inget hinder?

Klassiker:
    BMW 325 cab | Västernorrland

Världens fulaste färg men mycket motor:
    Bmw 328i cab lågmilad se pris | Skaraborg
    1

400/727 -73 &amp; 318/833 -76
    Namn
    Lars B
    Reg.datum
    apr 2001
    Dessa är nog prutbara, om man kan stå ut med V6:an.....

Chevrolet Camaro Rs Cab | Västmanland

CAMARO Cab | Skåne
    big block makes sense.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •