Hejsan folket! Här kommer lite frågor om rostskador och Nanoskydds material!

Bilen det handlar om är en Toyota Corolla Touring (eller vad den nu heter) från 2005. Jag köpte den 2008, den har gått snart 22 000 mil. Rost skadorna ökar och ökar och nu känner jag att det är dags att ta tag i skiten. Planen är att sälja den och köpa en SUV nästa år. Innan dess känns det som att det vore en bra ide att fixa dessa rost skador innan vi säljer den för att inte minska värdet alltför mycket.

Jag känner inte att jag vill lägga ner pengarna på att lämna in den så lägga lite tid på att fixa den själv känns som en bra ide, dessutom så lär jag mig om bilvård
Jag har inga krav på att det ska se snyggt ut, det ska bara vara så enkelt, effektivt och hållbart som möjligt!

Det sköna är att svärföräldrarna har en stor stuga och garage med många verktyg så jag har ett bra ställe att arbeta på.

En annan fråga om dessa Nanoskydds medel. Jag har läst en del om det och hittar ingen info från människors egen erfarenhet så det känns ju lite luddigt vad det är igentligen. Vad säger ni om detta?

Här kommer lite bilder på skadorna:

Photos by Mattias Wikman - Google Photos