Värdeökning på bilar och framtida klassiker/samlarobjekt - Sidan 5
Bilsnack
Sidan 5 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 93
    7,45 BTG med P 964 RS Säråss avatar
    Namn
    Jimmy Särås
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Bilar
    Citat Ursprungligen postat av SVTCOBRA Visa inlägg
    I helgen var jag på Ringen och stod med en polare bredvid hans 964 RS. Killarna från Garage 11 kom fram och erbjöd 1.2milj på plats. Han tackade nej.
    Var om jag inte missförstod honom ett bud på 1,5 miljon Erik, jag hade sedan tidigare fått en värdering hos Porsche Zentrum i Koblenz på 150,000 euro efter min senaste service där.
    Det tyckte han på Garage 11 var ett bud han mer än gärna backade upp men med något bättre euro kurs.

Men sälja familjemedlemmen är inte aktuellt, dock kanske skaffa en ny leksak till Ringen!?

P.S Tack för senast vännen!
    -STERTMAN MOTORSPORT-
    Din Audi, BMW, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen Tuner & Service Verkstad!

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    850R helt klart! Kan inte finnas många lågmilade originalare kvar på marknaden?
    Hyggligt sen comeback, men det kommer sig av att jag sprang på en 850R på Blockets förstasida igår och började fundera...

Av ren nyfikenhet... Varför 850R och inte T5-R?
    Den sistnämnda har väl tillverkats i färre exemplar?

Registered User
    Namn
    Bob F
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Hyggligt sen comeback, men det kommer sig av att jag sprang på en 850R på Blockets förstasida igår och började fundera...

Av ren nyfikenhet... Varför 850R och inte T5-R?
    Den sistnämnda har väl tillverkats i färre exemplar?
    Tror helt klart det kan bli värdefulla bilar i framtiden. T-5R (T-gul) var ju coolast dock när den kom när volvo också krigade i BTCC med kombin. Att Porsche hjälpte till att bygga en volvo liksom
    Minns att vi hyrde några år på öland en gäststuga som tillhörde ett större hus. Ägaren hade många fina bilar, men coolast av alla tyckte jag då var T-gul som sonen körde. Har för mig att just i gula färgen tillverkades 2000st.

Registered User SVTCOBRAs avatar
    Namn
    Erik C.
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av SL Visa inlägg
    Tror helt klart det kan bli värdefulla bilar i framtiden. T-5R (T-gul) var ju coolast dock när den kom när volvo också krigade i BTCC med kombin. Att Porsche hjälpte till att bygga en volvo liksom
    Minns att vi hyrde några år på öland en gäststuga som tillhörde ett större hus. Ägaren hade många fina bilar, men coolast av alla tyckte jag då var T-gul som sonen körde. Har för mig att just i gula färgen tillverkades 2000st.
    Jag måste bara fråga, var på Öland? Vi har nämligen ett större hus, med gäststuga, med massa fina bilar inkl en T-Gul, därav frågan haha.

Men det fanns faktiskt 2st på ön så det är fullt möjligt att det var en av de andra!

Registered User
    Namn
    Bob F
    Reg.datum
    apr 2001
    Har för mig det hette Köpingsvik, det låg skyddat fast ändå precis vid stranden. Tror vi hyrde det under 3 somrar. Festligt om det var ert hus.

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    And we have a match. Six degrees of separation...

Själv tror jag på att en sen Corvette C4 med manuell låda kan bli en framtida samlarbil. De ligger bra till i pris nu, när de väl kommer ut.
    Erik ska bara hitta rätt ex åt mig först, sen kan de få börja stiga.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Namn
    Erik C.
    Reg.datum
    jan 2005
    Har för mig det hette Köpingsvik, det låg skyddat fast ändå precis vid stranden. Tror vi hyrde det under 3 somrar. Festligt om det var ert hus.
    Haha va roligt, klart det var vi! Huset har varit i familjens ägo sen det byggdes, och min farsa byggde om det rätt rejält vid senare skede. Vilka år var du där? Som mest tror jag vi hade över 20 "fina" bilar men det var senare in på 2000-talet. Vi köpte T-gulen ny i Sverige på export 1995, och jag tog hem den igen till Sverige 2001 och den är fortfarande inom familjen.

Roligt sammaträffande

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Ams-tidning på ämnet
    Lönsam njutning - auto motor & sport
    BILSNACK | crew

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Har kollat lite på M3 e46 och det ser ut som att lågmilare med manuell låda börjar gå upp i pris. Nästan så de ligger högre i pris i Tyskland än i Sverige.

Registered User
    Namn
    Bob F
    Reg.datum
    apr 2001
    Haha va roligt, klart det var vi! Huset har varit i familjens ägo sen det byggdes, och min farsa byggde om det rätt rejält vid senare skede. Vilka år var du där? Som mest tror jag vi hade över 20 "fina" bilar men det var senare in på 2000-talet. Vi köpte T-gulen ny i Sverige på export 1995, och jag tog hem den igen till Sverige 2001 och den är fortfarande inom familjen.

Roligt sammaträffande
    Festligt, kan inte heller säga att jag sett många T-Gul efter det.
    Minns det som ett riktigt fint hus. Det var någon gång vi gick för att slänga sopor på framsidan, som ni hade tagit ut 6-7 bilar som putsades. Har för mig det var en Merca, Maserati och en RR. Hade nog trott det var när T5R släpptes, men om ni inte körde den i Sverige förrän 2001 så kan det nog vara typ 99-01 då?

Namn
    Erik C.
    Reg.datum
    jan 2005
    Festligt, kan inte heller säga att jag sett många T-Gul efter det.
    Minns det som ett riktigt fint hus. Det var någon gång vi gick för att slänga sopor på framsidan, som ni hade tagit ut 6-7 bilar som putsades. Har för mig det var en Merca, Maserati och en RR. Hade nog trott det var när T5R släpptes, men om ni inte körde den i Sverige förrän 2001 så kan det nog vara typ 99-01 då?

Jo eller så var det just 1995 när den fortfarande befann sig i Sverige, vi hade ju den på exportskyltar i 6 månader i Sverige innan den åkte till USA. Det var en sån deal med fabriksupphämtning, rundtur och 6 månaders körning i EU. Så att det stämmer nog som du säger! Och du har rätt om bilarna, dock var det en Bentley och inte en RR

/Erik

Registered User
    Namn
    Bob F
    Reg.datum
    apr 2001
    Jo eller så var det just 1995 när den fortfarande befann sig i Sverige, vi hade ju den på exportskyltar i 6 månader i Sverige innan den åkte till USA. Det var en sån deal med fabriksupphämtning, rundtur och 6 månaders körning i EU. Så att det stämmer nog som du säger! Och du har rätt om bilarna, dock var det en Bentley och inte en RR

/Erik
    Japp det måste ha varit 95 för det var första gången jag såg en sån. Om jag minns rätt var det 94 man körde 850 TWR kombi i BTCC. Så dom var väldigt hypade då.

Freude am Fahren
    Namn
    Ronnie A
    Reg.datum
    sep 2004
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Har kollat lite på M3 e46 och det ser ut som att lågmilare med manuell låda börjar gå upp i pris. Nästan så de ligger högre i pris i Tyskland än i Sverige.
    Intressant, min ligger ute på Autopower bl.a.
    Hyfsad lågmilare(under 10k mil) och manuell i attraktiv färg. Kanske ska bredda mitt försäljningsområde?

Freude am Fahren
    Namn
    Ronnie A
    Reg.datum
    sep 2004
    I övrigt tror jag på att BMW 1M och M5 V10 i kombiutförande är en bra investering

Det löser sig.. Tco Satans avatar
    Namn
    Anders S
    Reg.datum
    maj 2005
    Viper och speciellt gts samt en lågmilad Impreza gt kan säkerligen gå upp i pris i framtiden.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •