Dagens SUV's - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 50

Ämne: Dagens SUV's

about:blank
    Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Får lägga till Discovery 4 som numer bara heter Discovery. Den särdeles mest kompetenta suven idag, tycker jag. Även om den hängt med länge och ersättaren är runt hörnet. Fantastisk på allt och framförallt när förhållandena blir jobbiga. Ofantligt kompetent på det mesta. En riktig do-it-all bil.

Range Rover (Vogue) blir allt för vräkig för min smak och är inte överens med det yttre utseendet. Sporten var snygg när den kom men tycker redan den känns lite gammal, eller lite tråkig.

Till skillnad från föregående talare anser Mercedes GL vara en riktigt schysst vagn fortfarande men väl enorm. Också kompetent med off roadpaketet. 30 cm markfrigång och en hel del annat. Klart trevligast 7sitslösning av alla. Blir horribelt dyr med nödvändiga options och rätt liten dieselmaskin.

Land cruiser 200. Fortfarande kompetent som få men rejält föråldrad och allmänt tråkig att leva med.

Cayenne är bra och har intressanta maskiner men väcker inga känslor hos mig.

Touareg känns också inne på sista versen i nuvarande form men en bra bil, speciellt med terrain techpaket vilka nästan inga väljer till. Dock alldeles för tråkig i förhållande vad de ändå kostar.

De mer gatorienterade suvarna, xc90, x5, q7, ml etc väcker inga inga känslor alls hos mig personligen även om de är bra bilar allihop.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av triss Visa inlägg
    Känns lite konstigt att jämföra med Merca ML och säga att den känns daterad när ersättaren redan finns hos handlarna??
    Det har du rätt i, men GLE är väl mer en faceliftad ML?
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av BIOS Visa inlägg
    Får lägga till Discovery 4 som numer bara heter Discovery. Den särdeles mest kompetenta suven idag, tycker jag. Även om den hängt med länge och ersättaren är runt hörnet. Fantastisk på allt och framförallt när förhållandena blir jobbiga. Ofantligt kompetent på det mesta. En riktig do-it-all bil.

Range Rover (Vogue) blir allt för vräkig för min smak och är inte överens med det yttre utseendet. Sporten var snygg när den kom men tycker redan den känns lite gammal, eller lite tråkig.

Till skillnad från föregående talare anser Mercedes GL vara en riktigt schysst vagn fortfarande men väl enorm. Också kompetent med off roadpaketet. 30 cm markfrigång och en hel del annat. Klart trevligast 7sitslösning av alla. Blir horribelt dyr med nödvändiga options och rätt liten dieselmaskin.

Land cruiser 200. Fortfarande kompetent som få men rejält föråldrad och allmänt tråkig att leva med.

Cayenne är bra och har intressanta maskiner men väcker inga känslor hos mig.

Touareg känns också inne på sista versen i nuvarande form men en bra bil, speciellt med terrain techpaket vilka nästan inga väljer till. Dock alldeles för tråkig i förhållande vad de ändå kostar.

De mer gatorienterade suvarna, xc90, x5, q7, ml etc väcker inga inga känslor alls hos mig personligen även om de är bra bilar allihop.
    Bra skrivet! De riktiga slitvargarna som Discovery och Land Cruiser är ju riktigt mysiga och jag önskar att jag hade ett behov för den typen av jorden-går-under-maskiner De flesta SUV's står dock och tuffar på Essingeleden och kör en och en annan repa till Åre vid sportlovet
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Någon som varit i närheten av en Escalade? Vet inte riktigt om jag ska kalla den för buss eller SUV
    Namn:  2015-Cadillac-Escalade-003.jpg
Visningar: 515
Storlek:  385,4 KB
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    BILSNACK | crew

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av BIOS Visa inlägg
    Discon är nice, men jag har ett problem med den. Jag blir så ruskigt sjösjuk, det är som att åka ngn sorts större båt när det gungar! #barfmaster

400/727 -73 & 318/833 -76
    Namn
    Lars B
    Reg.datum
    apr 2001
    När man kört Escalade/Suburban/Yukon ett tag känns allt annat så litet och trångt.
    big block makes sense.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Någon som varit i närheten av en Escalade? Vet inte riktigt om jag ska kalla den för buss eller SUV
    Spatiös är väl i det närmaste ett understatement! Skulle jag bo på bystan skulle jag inte ha ngt problem med denna, men... att hitta parkering inne i stan, eller ens ett garange där man får plats. Känns inte aktuellt!

Vidare på listan.

X5. Hatar den. Känns som en traktor. Finns inget jag gillar med den.

Touareg. Trevlig. Kanske skulle kunna tänka mig den.

Cayenne. Mycket trevlig! Skulle jag lätt kunna tänka mig.

RR Sport. Också superfin bil. Skulle utan tvekan kunna se mig själv i en sån, lite i största laget dock.

Annars kan man ju ta med en sånhär, är väl också en SUV!?
    Namn:  ImageUploadedByTapatalk1442332674.255994.jpg
Visningar: 500
Storlek:  162,2 KB

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    G65 Tack.
    1

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Steyr Puch om jag får be
    Namn:  gclass_19046.jpg
Visningar: 754
Storlek:  51,2 KB
    BILSNACK | crew

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Steyr Puch om jag får be
    Namn:  gclass_19046.jpg
Visningar: 754
Storlek:  51,2 KB
    Haha, sist jag såg den där loggan var på motorn på min moppe!

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Spatiös är väl i det närmaste ett understatement! Skulle jag bo på bystan skulle jag inte ha ngt problem med denna, men... att hitta parkering inne i stan, eller ens ett garange där man får plats. Känns inte aktuellt!
    När jag är inne i stan (så jävla sällan jag kan) har jag inget vidare svårt att hitta parkering i garage, men så letar jag inte billigaste platsen utan närmsta. Avalanche = Suburbanchassi = Cadillac ESV = långa modellen i Svenssonspråk. Åker man Polo så kanske det känns övermäktigt eller nått?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    När jag är inne i stan (så jävla sällan jag kan) har jag inget vidare svårt att hitta parkering i garage, men så letar jag inte billigaste platsen utan närmsta. Avalanche = Suburbanchassi = Cadillac ESV = långa modellen i Svenssonspråk. Åker man Polo så kanske det känns övermäktigt eller nått?
    Då känner jag mig förpliktigad att informera lantisarna om att de garage som inte står till allmänhetens förfogande ofta skiljer sig markant i utrymme mot typ NK-garaget. De garage du pratar om kör man ju fan in en lastbil i utan problem!
    De garage jag avser ligger (i mitt område iafl) inte sällan ligger inklämda i källaren till ett bostadshus från början av 1900talet. Det år trångt, brant och icke på ngt vis optimalt för en SUV mod större.

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Det är väl individuellt vad folk tycker? Q7 är säkert astrevlig och inte ful heller, men den känns för mjäkig gentemot den supervräkiga Q7an av förra generationen.

Du kallar nya XC90 för kinesisk, varför säger du inte att Range Rover'n är Indisk isåfall?
    Naturligtvis är det individuellt vad folk tycker - men det betyder inte att jag förstår varför så många är alldeles till sig över nya XC90. I mina ögon är det en hyfsat lyckad facelift, men inte mkt mer än så. Kommer heller inte ifrån att motorerna känns klart fel för biltypen.

Nu nämnde jag inte nationaliteten på alla bilar, utan just på XC90, som jag som sagt inte förstår varför så många är upphetsade över. Den tilltalar inte mig helt enkelt. Som du själv nämnde - folk tycker olika.
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    Naturligtvis är det individuellt vad folk tycker - men det betyder inte att jag förstår varför så många är alldeles till sig över nya XC90. I mina ögon är det en hyfsat lyckad facelift, men inte mkt mer än så. Kommer heller inte ifrån att motorerna känns klart fel för biltypen.

Nu nämnde jag inte nationaliteten på alla bilar, utan just på XC90, som jag som sagt inte förstår varför så många är upphetsade över. Den tilltalar inte mig helt enkelt. Som du själv nämnde - folk tycker olika.
    Självklart är det så!

På tal om bilmärkens ägandeländer så tycker jag att vi kan nämna att Aston Martin är Kuwaitiskt, Volvo Kinesiskt, Jaguar och Land Rover Indiskt, Lotus Malaysiskt, Nissan och Infiniti Franskt, Dodge, Jeep och Chrysler Italienskt. Sen kan man ju även lägga till att Mercedes A och B klass tillverkas i Finland, Audi TT i Ungern och Audi Q3 i Seatfabriken i Spanien. Listan kan göras lång, men påtalas ofta bara vad gäller Volvo.
    Senast redigerat av Erik den 2015-09-21 klockan 19:28.
    BILSNACK | crew

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Då känner jag mig förpliktigad att informera lantisarna om att de garage som inte står till allmänhetens förfogande ofta skiljer sig markant i utrymme mot typ NK-garaget. De garage du pratar om kör man ju fan in en lastbil i utan problem!
    De garage jag avser ligger (i mitt område iafl) inte sällan ligger inklämda i källaren till ett bostadshus från början av 1900talet. Det år trångt, brant och icke på ngt vis optimalt för en SUV mod större.
    hehe, jag vet att det finns små vridna nergångar till bostadsgarage, tokigt att du bara har sådanna i din nähet då De som sålde min bil Swedish custom cars låg i ett bostadshus källare fylld med full size bilar i flera plan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •